Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از مدیران بانک‌های استان به دلیل عدم اجراء مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان، به انفصال یک سال از خدمت محکوم شد.

خبرگزاری میزان - رییس کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از مدیران بانک‌های استان به دلیل عدم اجراء مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان، به انفصال یک سال از خدمت محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران مشروع، تولیدکنندگان و فراهم سازی زمینه‌ی مناسب جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان به منظور رفع موانع در جهت ترویج رونق تولید و ایجاد اشتغال، تشکیل و راه اندازی گردید که مصوبات این ستاد ضمانت قانونی دارد و همه ادارات، سازمان‌ها و مدیران مکلف به اجرای مصوبات این ستاد هستند.

وی افزود: اخیراً یکی از مدیران بانک‌های استان علیرغم ابلاغ مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان و تذکر حضوری، از اجرای مصوبه این ستاد ممانعت بعمل آورده که در این خصوص با اعلام جرم از سوی دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی و صدور کیفرخواست در شعبه دادگاه بدوی، این مدیر خاطی به یکسال انفصال از خدمت محکوم شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه ضمن تشکر از تمامی ادارات و سازمان‌ها در همراهی و همکاری با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و همچنین مدیرانی که اجرای قانون را سرلوحه کار خود قرار داده اند اظهار داشت: مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان برای همگان لازم الاجراست و قانونگذار برای تخطی از مصوبات این ستاد انفصال از خدمت در نظر گرفته و در صورت هر گونه تخلف وجرم، دستگاه قضایی استان قاطعانه ورود و اجرای قانون خواهد نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری خوزستان اقتصاد مقاومتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خوزستان اقتصاد مقاومتی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با کاهش ۲۳۴۵ پرونده در محاکم تجدیدنظر استان خوزستان طی سال گذشته، پرونده‌های این محاکم ۲۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی دهقانی امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در دیدار با قضات دادگاه تجدید نظر استان، اظهار کرد: پاسخ کوبنده دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از اقتدار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی و منطقه دارد، این اقدام شجاعانه موجب شکستن هیمنه پوشالی رژیم سفاک صهیونیستی شد.

وی افزود: یکی از تکالیف اصلی و مهم دستگاه قضائی در سند تحول و تعالی قوه قضائیه که از ارکان مورد توجه نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات قضائی و تحقق عدالت قضائی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری یک استان، پیشانی اتقان آرا و سطح علمی مجموعه دادگستری آن است، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه قضات دادگاه تجدیدنظر، آرای صادره از سوی قضات این محاکم الگویی برای دادگاه‌های بدوی است.

دهقانی تصریح کرد: سال گذشته در محاکم تجدیدنظر استان و با توجه به افزایش ۱۹ درصدی ورودی و ۲۲ درصدی خروجی پرونده‌ها از شعب و کاهش موجودی ۲۳۴۵ پرونده، شاهد رشد قابل توجه عملکرد این محاکم بودیم.

وی اضافه کرد: مانده آخر دوره سال ۱۴۰۱، تعداد ۸۲۷۰ فقره پرونده بود و با وجود افزایش پرونده‌های وارده، این رقم در پایان سال گذشته به ۵۹۲۵ فقره رسید که افزایشی معادل ۲۸ درصد بوده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: در شعب کیفری یک استان که به موضوعات خاص و مهم می‌پردازد نیز عملکرد به همین شکل بوده است و موجودی پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد کاهش داشته است.

دهقانی نظارت بر شرایط ماهوی پرونده از سوی دادگاه‌های عالی را بسیار مهم برشمرد و افزود: محاکم تجدیدنظر نسبت به دادگاه‌های بدوی و محاکم کیفری یک نسبت به دادسرا، باید نقش نظارتی خود را تقویت کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از اوقات نظارت طولانی، گفت: انتظار مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضائی این است که زمان رسیدگی در محاکم طولانی نشود و پرونده آن‌ها در زمان کوتاه‌تری تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: طی دو سال گذشته شش شعبه به شعب تجدیدنظر استان اضافه شد که در روند کاهش موجودی تأثیر بسزایی داشت و امیدواریم با تأمین امکانات لازم، این اتفاق در سال جاری نیز تکرار شود.

دهقانی در ادامه با توصیه به قضات در خصوص رعایت حسن خلق و تکریم ارباب رجوع، تاکید کرد: عمل احسن مورد سفارش پیامبر اکرم (ص) با دو شرط تحقق می‌یابد که یکی رفتار بر پایه عقلانیت و به دور از احساس است و دومی عمل برای رضای خداوند و خشنودی حق است و قضاوت منصبی است که باید همواره بر این دو اصل استوار باشد.

کد خبر 746176

دیگر خبرها

  • کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود
  • «محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد
  • کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان
  • ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد
  • آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی
  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن