Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@13:26:36 GMT

تربیت حافظان انقلاب از نعمات جنگ بود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۷۴۰

تربیت حافظان انقلاب از نعمات جنگ بود

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اعلام کرد: یکی از نعمات جنگ، تربیت افرادی برای آینده انقلاب بود تا حافظ این انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی صبح سه‌شنبه یکم مهرماه در دیدار با فرماندهان و یگان های نظامی و انتظامی استان همدان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با دفاع مقدس، شهداء، جنگ و عظمت هایی که خلق شده، صحبت های زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که در سال ۵۹ این تهاجم اتفاق افتاد، کشور سازماندهی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نداشت و ساختارها هنوز شکل نگرفته بود. ما در آن دوران هنوز ضعیف بودیم، سپاه جوان بود و یک فرماده ۲۷ ساله داشت و فرماندهان رژیم سابق نیز از ارتش خارج شده بودند و آنجا نیز سامان نداشت.

وی با بیان اینکه عملیات های محدودی که در سال ۵۹ انجام دادیم غالباً موفقیت آمیز نبوده و نهایت کاری که توانستیم انجام دهیم متوقف کردن دشمن بود، تأکید کرد: کشوری که در حال گذار از یک انقلاب است، آسیب های اقتصادی و فرهنگی فراوانی دیده، کشور ما نیز از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و ساختارهای سیاسی آسیب پذیر بود و تحلیل دشمن نیز این بود که ایران با این شرایط نمی تواند ایستادگی کند که این تحلیل درستی بود و مطالعات خوبی داشت و دشمن فهمیده بود اگر این نظام در نطفه خفه نشود زلزله ایجاد خواهد کرد.

شعبانی‌موثقی بیان کرد: دشمن فهمید انقلاب اسلامی ما انقلابی نیست که تغییر حاکمیت مرسوم باشد و در دنیا نیز تغییرات بنیادین سیاسی زیاد داشتیم، دشمن احساس کرد داستان اینجا فرق می کند.

وی با بیان اینکه صدام با پشتیبان نسبی بین المللی به ما حمله کرد، توضیح داد: حتی در اواخر جنگ امکانات نظامی آنها بسیار بیشتر از ما بود و صدام در دوران ثبات و آسایش کشور خود به ما حمله کرد.

امام جمعه همدان در رابطه با مؤلفه اصلی قدرت ما در برابر صدام خاطرنشان کرد: مؤلفه اصلی قدرت ما سخن شهید جهان‌آرا است که می گوید آن چیزی که در جبهه ها می جنگد ایمان است.

وی تبیین کرد: اگر یک ملت می خواهد در برابر مستکبرین بایستد، حرف زور را نپذیرد و عزت دنیوی و اخروی داشته باشد باید ایمان به خدا نیز داشته باشد، این مسئله باید در جوانان تقویت شود.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه در حال حاضر امکانات نظامی ما رشد کرده، جزء قدرت های اول منطقه هستیم، اسرائیل نگران موشک ها است و آمریکا جرأت نمی کند تحرکی در منطقه داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایمان به مبدأ، معاد و امام و اعتماد سربازان و فرماندهان به هم باعث موفقیت ایران در جنگ تحمیلی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامي ايران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در کنار مردم است/ خط بطلان ارتش بر همه ادعاهای دشمن

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم بهادر خواجه وند جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان ولایت شاهرود ضمن بیان اینکه از همان بدو پیروزی انقلاب دشمن بر این باور بود که این انقلاب به ثمره نخواهد رسید، ابراز داشت: نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش خط بطلان بر همه ادعاهای دشمن زد که نمی‌توانند به هدف شوم خود یعنی انحلال ارتش دست یابند.

وی ضمن بیان اینکه پیوستن مردم به ارتش شتاب پیروزی انقلاب را رقم زد، افزود: دشمن بارها کوشید تا بتواند مانع از این پیوستگی شود اما تاکنون موفق نشده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار بابیان اینکه ارتش از همان بدو پیروزی در کنار مردم قرار گرفت، ابراز داشت: تا به امروز می‌بینیم که ارتش در همه عرصه‌های خدمت گذاری دوشادوش مردم ایستاده و این حضور همیشگی است.

خواجه وند جعفری ضمن بیان اینکه ۲۹ فروردین جانبازی و اثبات پیمان وفاداری برای دفاع از کیان اسلام و نظام است، تصریح کرد: شهید سپهبد قرنی در این مهم نقش بسزایی داشته است.

وی ضمن بیان اینکه امروز روز تولد دوباره ارتش و پاکسازی کشور از مستشاران خارجی است، افزود: ارتش انقلابی، مؤمن و کارآمد تا به امروز با تقدیم ۴۶ هزار شهید ارتشی همچنان کنار مردم و پای این نظام و انقلاب ایستاده است.

کد خبر 6080844

دیگر خبرها

  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • ارتش در کنار مردم است/ خط بطلان ارتش بر همه ادعاهای دشمن
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان