Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس طراح پیش نویس قانونی «طرح پخش مذاکرات مجلس از سیمای جمهوری اسلامی» گفت: طرح یاد شده به امضای تعدادی از نمایندگان رسیده است.

در مقدمه طرح «پخش مذاکرات مجلس از تلویزیون» که توسط «حاجی دلیگانی» تدوین شده، آمده است:

تنظیم کنندگان قانون اساسی در اقدامی مترقی، لزوم علنی بودن جلسات مجلس و پخش مستقیم آن از مهمترین و فراگیر ترین رسانه آن زمان یعنی رادیو را در اصل شصت و نهم قانون اساسی گنجاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان و جایگزین شدن تلویزیون به عنوان فراگیرترین رسانه، با وجود پخش هزاران ساعت برنامه کم اثر در سیمای جمهوری اسلامی، مردم از دیدن و نظارت برانچه در راس نهادهای کشور و خانه ملت می گذرد محروم هستند. به منظور رفع این نقیصه و در جهت شفاف سازی، این طرح جهت مراحل قانونی تقدیم می گردد.

متن این طرح به شرح ذیل است:

ماده ۱: صداوسیمای جمهوری اسلامی موظف است حداکثر تا ۳ ماه پس از تصویب این قانون با تاسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت، مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند. تبصره: پخش هر جلسه علنی مجلس باید ظرف ۲۴ ساعت یک بار تکرار شود.

ماده ۲: شبکه تلویزیونی خانه ملت موظف است جلسات رسمی کمیسیون ها و هیئت رییسه مجلس را حداقل یک بار و حداکثر ظرف مدت ۳ روز از زمان برگزاری جلسه پخش کند.

ماده ۳: شبکه تلویزیونی خانه ملت موظف است حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از اعلام وصول با افراد ذیل به مدت اعلام شده، مصاحبه به صورت زنده در استودیو با زنده صوتی و یا صوتی تصویری از راه دور برگزار کند.

 الف: امضا کننده اول طرح های قانونی و تحقیق و تفحص به مدت ۱۵ دقیقه

 ب: امضاکننده اول سوال از وزرا به مدت ۵ دقیقه

 ج: امضاکننده اول و دوم و سوم سوال از رئیس جمهور هر یک ۱۵ دقیقه

د: امضاکننده اول تذکر به رئیس جمهور و وزرا به مدت سه دقیقه

ه: امضاکننده اول و دوم استیضاح وزرا هریک ۱۵ دقیقه

و: امضاکننده اول و دوم اعمال ماده ۲۳۴ ایین نامه داخلی مجلس هر یک به مدت ۱۵ دقیقه

ز:اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها هر دو ماه یکبار برای تشریح وظایف مربوطه به مدت ۱۵ دقیقه

ح: روسای فراکسیون‌های مصوب هر ۳ ماه یکبار برای تشریح فعالیت های فراکسیون به مدت ۱۰ دقیقه

ط: هریک از نمایندگان با تقاضای ایشان جهت تشریح فعالیت های نمایندگی هر ۴ ماه یکبار به مدت ۱۰ دقیقه

تبصره: هر یک از نمایندگان موضوع بندهای این ماده می توانند یک نماینده جایگزین را بجای خود برای مصاحبه معرفی کند.

ماده ۴: هزینه های تاسیس و اداره شبکه موضوع این قانون از محل در آمد تبلیغات در آن شبکه تامین می شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: صداوسیما مذاکرات مجلس نماینده ۱۵ دقیقه خانه ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای شب گذشته نمایش «شاماران» که مصادف با ۳۰ اردیبهشت سالگرد درگذشت سعدی افشار بود به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی، چون سعدی افشار دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اجرای «شاماران» در یازدهمین سالگرد درگذشت استاد سعدی افشار به این هنرمند عرصه سیاه بازی تقدیم شد.

شب گذشته ۳۰ اردیبهشت مصادف با سالگرد درگذشت سعدی افشار نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان در تماشاخانه سنگلج، با حضور تماشاگران و هنرمندان میهمانی، چون گلچهره سجادیه، محمدرضا خاکی، اسماعیل پور رضا، و صدیق تعریف، با گرامیداشت یاد و خاطره این چهره ماندگار سیاه بازی کشور، روی صحنه رفت.

محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، سعدی افشار را هنرمندی قابل ستایش و استاد در سیاه بازی دانست و گفت: «وقتی برای اجرا در شهر لیون فرانسه از سعدی افشار دعوت شده بود من آنجا حضور داشتم، نمایش در سالنی به بزرگی تالار وحدت روی صحنه رفت درحالی که هیچ کس زبان فارسی نمی‌دانست و گویش خاص سیاه بازی را هم نمیشناخت، اما سعدی افشار با حرکات بدن و اکت‌هایی که داشت توانست تماشاگران را تا پایان نمایش در سالن نگه دارد.» 

او افزود: «من آنجا متوجه شدم که تئاتر واقعا زبان مشترک بشریت و جهان است و تعاریفی که بزرگان از جمله بوراک از سعدی افشار کرده‌اند درست است.»

این مدرس تئاتر افزود: «اگر ما امروز تئاتری داریم پیشینه اش در هنرمندانی، چون سعدی افشار است که و متاسفانه آنطور که باید شناخته شده نیستند. افرادی که نه مدرسه رفتند و نه دانشکاه و هنرشان را سینه به سینه آموزش می‌دیدند، مثلا سعدی افشار از ذبیح الله ماهر و مهدی مصری آموخته بود.»

 تا کنون بسایر از اهالی تئاتر؛ از جمله مجید افشار، داود فتحعلی بیگی، محسن حسینی، اتابک نادری، اصغر همت، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، فرامرز سه دهی، سبا اصلیان، محسن پوشایی، مرتضی موفق، حسین محمدی، جمشید خسروی، حسنا قبادی، مسعود سخایی، آرمان شیرالی نژاد و ترانه رحیمی و ... به تماشای نمایش «شاماران» نشسته‌اند.

نمایش «شاماران» از بیست‌ودوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • در دقایق پایانی غفلت کردیم/ گلم تقدیم به هواداران استقلال
  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • (ویدئو) ملیکا رسولی مدالش را به علی دایی تقدیم کرد
  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم