Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@23:47:38 GMT

کوتاهی در حفظ و حراست باغ ادونتیست

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۸۴۲

کوتاهی در حفظ و حراست باغ ادونتیست

رئیس کمیته "تی او دی"شورای اسلامی شهر تهران گفت: "باغ ادونتیست" با ارزش اکولوژیکی و قدمت زیاد متاسفانه به دلیل سهل انگاری مالک و متصرفین(تاد) اجرایی فرمان امام(ره) در حال خشک شدن است. و متاسفانه جز مذاکره متعدد شهردار منطقه با مدیر کل ستاد اجرایی مبنی بر واگذاری ملک، اقدام دیگری از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا باید اقدامات عاجل در حفظ و حراست این باغ صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهربانو امانی، رئیس کمیته "تی او دی"شورای اسلامی شهر تهران در  دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، در تذکری بیان داشت: همانطور که مستحضرید یکی از اقدامات مهم شورای پنجم در اولین روزهای شروع فعالیت خود، لغو مصوبه برج‌-‌ باغ و تصویب طرح جایگزین آن با عنوان خانه- باغ بود، که نه تنها  موجب حفظ باغات شهر تهران شد، بلکه بسیاری از مشکلات شهروندان دارای باغ را نیز رفع کرد.

او ادامه داد: اما با این وجود، هستند کسانی که در جهت خلاف این مهم گام بر می‌دارند.

امانی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، تخلفاتی در باغ ادونتیست واقع در چیذر، بلوار شهید اندرزگو در حال انجام است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: باغ ادونتیست با ارزش "اکولوژیکی" زیاد دارای قدمتی ۲۰۰ ساله با درختانی با بن ۱۸۰ الی ۲۰۰ است. این باغ متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واقع در پهنه سبز (پهنه G321) با حدود ۲۷۰۰۰ مترمربع عرصه است، که به علت سهل‌انگاری مالک و متصرفین، تعداد زیادی از درختان باغ خشک شده (بیش از 100 اصله) و یا درحال خشک شدن است.

او افزود: نمایندگان شهرداری منطقه، بارها جهت آماربرداری و رسیدگی به درختان به باغ مذکور مراجعه کرده‌اند. اما از ورود آنها ممانعت بعمل آمده است.

امانی گفت: لذا با توجه به عدم اجازه بازدید از ملک، تاکنون به جز ارسال اخطار طی نامه شماره 350/1147173 مورخ 7/۱۰/98 در خصوص حفظ، حراست و آبیاری درختان و نیز مذاکره متعدد شهردار منطقه با مدیر کل ستاد اجرایی، مبنی بر واگذاری ملک، اقدام دیگری از سوی شهرداری صورت نگرفته است. این رویه بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ باغات و فضای سبز است. پیش‌تر نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در این خصوص تذکر داده‌اند. ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او ادامه داد: انتظار می‌رود شهردار محترم تهران در این زمینه ورود کنند. و با اخذ تدابیر لازم نسبت به حفظ باغ مذکور اقدام نمایند. و گزارش آن را به صورت شفاف در اختیار شهروندان قرار دهند.

رئیس کمیته "تی او دی"شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها، مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود

شهردار تهران گفت: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله‌برقی خریداری شد و از این ماه نصب پله‌برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ای برای واردات پله‌برقی از چین وجود ندارد و در واقع پله‌برقی در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله‌برقی خریداری شد و از این ماه نصب پله‌برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به پایان خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به نصب دوربین روی لباس حریم‌بان و شهربان، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای سامان‌یافتگی و ایجاد شرایط مناسب صورت گرفته است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند نظارت بهتری داشته باشند.

زاکانی در خصوص موضع شهرداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضع شهرداری در انتخابات پشتیبانی است، در دوره نخست بر اساس ظرفیت‌ها و توان خود پشتیبانی کردیم و در دوره دوم هم این وظیفه را داریم.

وی با اشاره به واردات واگن‌های مترو و اختلافات میان شهرداری و وزارت کشور تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو وزارت کشور است که ۱۰۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد، اما اختلاف‌ها در مورد تأیید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: به این قرارداد باید طی ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، اما طول کشید و مورد اعتراض مهدی چمران، رئیس شورای اسلام شهر تهران قرار گرفت، به هر حال این کار انجام شد.

زاکانی با اشاره به زمان واردات واگن‌ها عنوان کرد: سال جاری واردات واگن‌ها انجام می‌شود و طی چهار سال واردات به پایان می‌رسد.

کد خبر 745440

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند