Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:47:27 GMT

باید در منطقه ۸ به پروژه های کوچک توجه شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۹۰۹

باید در منطقه ۸ به پروژه های کوچک توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۸ گفت: میخواهم دو موضوع مهم را در منطقه هشت یادآوری کنم. یکی مجموعه خیالستان زندگی است که با همت شهردار منطقه در یک اتفاق نادر در سطح شهر تهران به وجود آمده است و از بخشی از فضای زیرسطحی اتوبان امام علی استفاده کرده اند و در بخشی از نیازهای فضای سبز را از آنجا بهره می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد تسهیلات لازم با حداقل منابع مالی اتفاق بسیار مبارکی است و فرصتی برای فضای سبز عمودی ایجاد کرده است به خصوص اینکه در عمق بافت فرسوده ایجاد شده است.

نژاد بهرام یادآوری کرد که منطقه هشت دارای حدود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است و خوشبختانه این منطقه از مناطقی است که در رفع فرسودگی پیشگام بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پلاک های بافت فرسوده یعنی سه چهارم پلاک ها نوساز شده اند و یک چهارم باقی مانده است و آن هم به دو دلیل بسیار جدی است؛ گفت: یکی به خاطر اینکه ما در واقع با یک مصوبه جدید از شورای عالی شهرسازی روبرو شدیم که خوشبختانه با تلاش های شهردار منطقه تأمین عرض معبر که اقتصاد بافت فرسوده را با چالش روبرو کرده بود امیدواریم که با همت شورای عالی شهرداری نسبت به اصلاح این مصوبه شاهد رونق اقتصادی در این منطقه و سایر مناطق باشیم و بافت فرسوده کاهش پیدا کند.

وی افزود: نکته بعدی که بسیار با اهمیت است ضرورت اجرای پروژه های خرد در منطقه هشت است که اتفاق بسیار مبارکی صورت گرفته اما تعداد پروژه های خرد در محدوده منطقه هشت بسیار محدود است و من از شهردار منطقه و سازمان نوسازی درخواست می کنم نسبت به تعریف پروژه های خرد برای ارتقای ارزش صنفی و بهسازی محیطی و کیفی سازی زیست شهری در منطقه هشت اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 5030132 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام شهرداری منطقه 8 عضو شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس راهور ترافیک وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اربعین حسینی بافت فرسوده منطقه هشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:  طرح بسته‌های تشویقی بومی (تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد) علاوه بر بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۲ شهر به صورت خاص با محوریت اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری‌های سطح استان و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با راهبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان در حال اجراست.

سمانه نصرالهی افزود: بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی درباره سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن است.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی در استان اشاره و بیان کرد: محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده پنج استان، بررسی و در سامانه ستاد ملی بارگزاری شد که از این طریق امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری برای تمامی ساکنان و مالکان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم شده است.

نصراللهی افزود: انتظار می‌رود نرخ نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهر‌ها به‌دلیل وجود مشوق‌های کالبدی به‌همراه سایر مشوق‌های مالی و اداری افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و تاثیر اطلاع رسانی مردمی، از همه فعالان محلات هدف بازآفرینی درخواست می‌شود تا همراستا با ادارات و سازمان‌ها با اطلاع رسانی میدانی، تخفیفات و تسهیلات مصوب شده را به آگاهی ساکنان محلات هدف برسانند ضمن اینکه اینفوگرافی تسهیلات مصوب ویژه هر شهر تهیه شده است و از هفته آینده در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران متولی نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور است و به دلیل داشتن رویکرد مردمی‌سازی تجربه مشارکت مردمی را دارد و در این مسیر نوپا نیست، ساکنان و مالکان واحد‌های فرسوده، سازنده‌ها و حلقه‌های میانی، سه رکن اصلی مردمی سازی هستند و این نکته را باید مد نظر داشت که در این رویکرد، کار باید توسط خود مردم و برای مردم انجام شود.

نصراللهی افزود: بسترسازی، تسهیلگری (تکمیل و تدوین بسته‌های تشویقی) رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت بازآفرینی شهری در راستای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی