Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@07:20:24 GMT

برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۹۱۳

برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

در این مراسم سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار ویژه فرمانده کل قوا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد، عبدالحمید احمدی، فرهادی زاد و تقی‌زاده معاونان وزیر ورزش، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته المپیک، احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال و تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این مراسم و پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی، سید قاسم قاسمی مشاور سلطانی‌فر در امور ایثارگران توضیحاتی درخصوص رونده رسیدگی به ایثارگران و اجرای برنامه‌های مختلف ارائه کرد. در ادامه کلیپ ویژه افتخارآفرینی ها در دفاع مقدس و همچنین عرصه ورزش در رویدادهای مختلف و کلیپ دیگری مربوط به شهید شاخص ورزشکار مدافع حرم وحید زمانی نیا به نمایش گذاشته شد.

 صحبت‌های سلطانی‌فر و سرلشگر رحیم صفوی و اهدای لوح تقدیر به رزمندگان وزارت ورزش، از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار ویژه فرماندهی کل قوا در مراسم تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: سلام رهبر انقلاب را به شما مسئولان، ورزشکاران، خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران می‌رسانم. دفاع مقدس راهبرد جدیدی را برای بیداری اسلامی ایجاد کرد و یک مکتب مقاومت را به وجود آورد.

وی ادامه داد: از اواخر دوره دبیرستان ابتدا وارد رشته کشتی و سپس کاراته شدم. حضور در ورزش روحیه مقاومت را در من بالا برد و باعث شد تا با عنایت خداوند، از کشور دفاع کنم. یکی از کارکردهای وزارت ورزش همین افزایش روحیه مقاومت و نشاط است.

صفوی گفت: ورزش در وضعیت داخلی و همچنین سیاست و روابط بین‌الملل تاثیر زیادی دارد. زمانی که یک ورزشکار ما حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونسیتی نمی‌شود، این یک نماد از عظمت ملت ایران است که با این رژیم کنار نمی‌آید.

وی عنوان کرد: هدف هر حکومتی حفظ استقلال، سرزمین، ارزش‌ها و ... است. جنگ‌ها این اهداف را مدنظر دارند و به دنبال از بین بردن آن هستند. هدف اساسی جنگ تحمیل اراده سیاسی یک دولت به دولت دیگر است که این مسئله در جنگ تحمیلی وجود داشت. آنچه در  دفاع مقدس رخ داد، همین بود. امام راحل با یک مدیریت صحیح، کشورهای دیگر را مدیریت و در داخل نیز همه چیز را مهیا کرد.

سرلشگر صفوی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس ضمانت هشتاد سال امنیت ایران را کرد. خون شهدا و شهدای مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی، راه قدس را باز می‌کند.

مسعود سلطانی‌فر هم در مراسم تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: حضور سرلشگر رحیم صفوی، مشاور عالی فرماندهی کل قوا در این مراسم را خیرمقدم می‌گویم.  دوره‌ای را در طول دفاع مقدس پشت‌سر گذاشتیم که خسارات زیادی داشت، اما از آن به عنوان طلایی‌ترین دوران معاصر نام برده می‌شود.

وی افزود: سوال مهم این روزها این است که چرا با وجود آنکه جنگ اتفاق بدی است، اما امروز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و آن را طلایی‌ترین دوران می‌دانیم؟ دستاوردهای این اتفاق چه بوده است؟ ما در دو، سه قرن اخیر شاهد چندین اتفاق نظامی و سیاسی در ایران بوده‌ایم. در 250 سال گذشته و در چند بحران، چهل درصد از خاک ایران از دست رفته که مربوط به قبل از دفاع مقدس می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در جنگ تحمیلی ابتدا مساحتی به اندازه استان گیلان را از دست دادیم و خیلی‌ها فکر می‌کردند که باید امتیازی به دیگران بدهیم، اما با درایت امام راحل از این کار جلوگیری شد. یک سال و نیم پس از جنگ، بخش وسیعی از مناطق اشغال شده را پس گرفتیم و نهایتاً حتی یک سانتیمتر از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت. عزت و عظمت امروز یادگاری است که قرن‌ها در تاریخ خواهد ماند. این ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها است که در تاریخ می‌ماند و باعث عزت کشور می‌شود.

سلطانی‌فر: واگذاری استقلال و پرسپولیس باید با سرعت و دقت‌نظر پیگیری شود

وی گفت: امروز هم یک جنگ با حضور آمریکایی‌ها در صحنه شروع شده و می‌خواهند کمر این ملت را بشکنند. برخی گفتند که چرا مذاکره نمی‌کنیم؛ ما سی ماه پشت میز مذاکره نشستیم، اما استکبار جهانی نشان داد که بدعهد و عهدشکن است. ترامپ عنوان می‌کند که برجام، بدترین توافق برای آمریکا بوده است. وقتی چنین صحبت‌هایی می‌شود، با چه تضمینی دوباره مذاکره کنیم؟

سلطانی‌فر در پایان گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به سایر دستاوردها برسیم و در مورد این سختی‌ها نیز گشایشی ایجاد شود و سربلند بیرون بیاییم. این مشکلات می‌گذرد و مطمئن باشید ایران در آینده‌ای نزدیک روزهای خوشی را خواهد دید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر مسعود سلطانی فر سرلشگر رحیم صفوی سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مراسم تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا وسیمای مرکز ایلام و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد خبر 6086942

دیگر خبرها

  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان