Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان استان در مجلس که مدعی نظارت ناکافی این سازمان در مساله حفظ اراضی طبیعی استان بود اظهار کرد: در گذشته و با بازرسی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و تثبیت مالکیت بیش از ۶۳۲ میلیون متر مربع به نام دولت که حدود ۱۶۶ میلیون متر مربع آن متعلق به اراضی حاشیه شهرها بود، از دست‌اندازی زمین‌خواران حفظ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با این اوصاف اطلاعات ارائه شده به این نماینده غیر دقیق است تصریح کرد: در راستای شناسایی متصرفین غیر قانونی بستر و حریم رودخانه‌ها نیز با پیشنهادهای این بازرسی کل، نسبت به رفع تصرف ۴۰۰ هزار متر مربع از اراضی اخطار قانونی از طرف مسئولین امر صادر و برای ۱۰۰ هزار متر مربع نیز پیشنهاد وصول حقوق دولتی داده شده است.

بازرس کل استان همدان ادامه داد: بازرسی کل استان همچنین در سال‌های اخیر از واگذاری غیر قانونی بیش از ۷۳۲ هزار متر مربع جلوگیری و پیشنهاد خلع ید و طرح دعوی حقوقی بیش از ۵۴۴ هزار متر مربع اراضی و املاک دولتی نیز ارائه داده است.

وی در خصوص احداث و رگلاژ جاده‌ای در کوهستان الوند نیز خاطرنشان کرد: تیم بازرسی به محض اطلاع از موضوع، به محل اعزام و به صورت میدانی و دقیق تمام جوانب را بررسی کرد.

حسن‌پور اظهار کرد: در ادامه پیگیری‌ها جلسات متعددی با حضور مسئولین اداره کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و هلال احمر برگزار شد و از مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز برای ادای توضیحات دعوت به عمل آمد.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های مکرر، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به طرح شکایت در مرجع قضایی اقدام کردند گفت: طی دو جلسه از معاونین اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان برای ارائه نقش‌‎ها و طرح اقدامات دعوت به عمل آمد و از یکی از مدیران کل استان توضیح اخذ شد.

بازرس کل استان همدان افزود: در نهایت به این موضوعات نیز اکتفا نشد و طی هفته گذشته مدیر عامل شرکت تله‌کابین گنجنامه برای ادای توضیحات به این بازرسی کل احضار شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بازرسی کل، اداره راه و شهرسازی استان طی صورتجسله مکتوب اقدام به رفع تصرف از زمین و جاده منتهی به کوهستان کرد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان بازرسی الوند جاده هزار متر مربع راه و شهرسازی بازرسی کل کل استان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از اراضی ملی در بخش رونیز روستای «ماهفرخان» شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین خواران رهاسازی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری، قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تاکید و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • رفع تصرف سه طبقه در زعفرانیه تهران