Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران رژیم ستم‌شاهی یکی از مناطق محروم کشور بود و مورد بی‌توجهی شدید قرار گرفته داشت.

کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها از محرومیت رنج می‌برد یکی از مواردی که محرومیت در آن بیداد می‌کرد حوزه سواد اموزی بود تا قبل از انقلاب و در حالی که این استان جمعیت آنچنانی هم نداشت نرخ باسوادی مردم استان پایین بود و در میان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تنها ۲۹ درصد باسواد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 انقلاب که پیروز شد و با تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام، کشور برای باسواد کردن مردم بسیج شد و معلمان با برپایی مدارس کپری در هر کوی و برزن در قالب نهضت سوادآموزی به ریشه‌کنی بی‌سوادی پرداختند.

و حالا طی چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب می‌گذرد با تلاش‌های صورت گرفته نرخ باسوادی از ۲۹ درصد به ۹۳ درصد رسید و با گذشت این زمان نهضت سوادآموزی هنوز به رسالت خود پای‌بند است و برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی لحظه‌ای عقب‌نشینی نکرده است.

 

در حال حاضر میزان باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال مردان ۹۶.۱ درصد و در بین زنان ۸۹.۴ درصد است که آمار رضایت بخشی است.

خوشبختانه نظام اسلامی خدمات خود را تا دورترین نقطه‌ها هم برده تا با بی‌سوادی مقابله کند. بیشترین میزان باسوادی مربوط به شهرستان گچساران، سپس بویراحمد است.

سال گذشته ۴ هزار و ۵۶۴ مرد و زن کم‌سواد و بی‌سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های آموزشی را یاد گرفتند و هنوز که هنوز این وظیفه خطیر نهضت سوادآموزی ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی معلمان نهضت سوادآموزی سواد نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه

  عطاء اله اکبری در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این اداره کل از مجموع ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت تلاش دارد تا پایان سالجاری بیش از ۷۰ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی  افزود: سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با اعتبار۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

وی تاکید کرد: اگر چه بدهی به پیمانکاران حوزه راه این اداره کل از مرز ۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است اما متعهد هستیم با وجود بدهی بالا، موضوع تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: توسعه هر منطقه در گرو افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و گسترش مراودات مرزی است و باید بتوان از توان این بخش برای توسعه بخش اقتصادی و به تبع آن توسعه کشور استفاده کرد اما برای افزایش مراودات نیازمند بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بویژه بزرگراه هستیم.

وی با اشاره به طرح عظیم نهضت ملی مسکن بر تعهد این اداره کل در تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی