Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای عربی با قربانی کردن فلسطین دست دوستی به رژیم صهیونیستی دادند و به نظر می رسد که عربستان برای رسیدن «محمد بن سلمان» به تاج و تخت به رابطه با این رژیم نیاز دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی می شتابند. بدون شک دیدگاه های سران این کشورها با ملت های خود متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سران این کشورها به بهانه حفاظت از تاج و تخت تسلیم خواسته های کاخ سفید و اشغالگران صهیونیستی شدند. اما ملت های آنها نمی خواهند تن به ذلت و تحقیر بدهند و با دشمنان دیرینه اسلام دست بدهند.

 

سران این کشورها از گرداب انتقام و عادی شدن روابط عبور می کنند، بدون اینکه به اعتراض های مردم توجه کنند، آنها را طرد می کنند. اما همین مردم می توانند تخت های ظالمان را از بین ببرند.

درحالی این کشورها در باتلاق اتحاد با رژیم صهیونیستی غوطه ور هستند که ادعا دارند که مسئله فلسطین اولین مسئله برای همه امت های عربی و اسلامی است.

 

این عادی سازی روابط حمایت بین المللی را از این کشورها برای گرفتن انتقام از مردم یمن و فلسطین در پی دارد و  می توان گفت که توافقنامه عادی سازی تنها برپایی روابط بین دو کشور نیست، بلکه مجوزی برای نادیده گرفتن ملت فلسطین و تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی است.

 

«محمد العمری» فعال سیاسی عربستان در این باره می گوید: هدف اصلی در پشت عادی سازی روابط با کشورهای عربی که با فلسطین اشغالی هم مرز نیستند، عربستان است. زیرا عربستان داری وزنه و نفوذ در جهان اسلام است.

 

العمری معتقد است که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از دهه ها پیش به رژیم صهیونیستی توجه داشته است. به همین دلیل عادی سازی روابط در این مرحله یک نیاز برای عربستان است. عادی سازی روابط در ازای رسیدن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به تاج و تخت است و این مسئله تنها با حمایت لابی صهیونیسم جهانی امکان پذیر است.

 

این فعال سیاسی می گوید: همه نخبگان عربستان و رقبای محمد بن سلمان حتی عمویش احمد در زندان به سرمی برند، به همین دلیل سرعت بخشیدن به روند عادی سازی زمینه ساز حمایت خارجی و انتقال قدرت از سلمان به محمد است.

 

برهمین اساس می توان گفت که هدف از تسریع در عادی سازی روابط ابوظبی ومنامه کمک برای رسیدن محمد بن سلمان به تاج و تخت است. به همین دلیل عربستان حریم هوایی خود را برای پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی باز کرده است تا حسن نیت خود را به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نشان دهد.

 

«احمد شیبة النعیمی» نویسنده اماراتی دراین باره می گوید: متاسفانه امارات اجازه داد تا دروازه نفوذ به جهان عرب و اسلام از سوی صهیونیست‌ها باشد. رژیم صهیونیستی بیشترین استفاده را از این توافقنامه عادی سازی خواهد برد.

 

النعیمی تاکید می کند: موضع ملت جدا از موضع دولت است. جامعه امارات در وضعیتی به سرمی برد که پیش از این، سرکوب و آزادی بیان را تجربه نکرده است. نوشتن یک توئیت می تواند 10 سال زندانی یا بیشتر و جریمه نقدی هنگفتی داشته باشد. به همین دلیل مردم در شرایطی به سرمی برند که نمی توانند نظر خود را بیان کنند. اما گویاترین نظر این است که مردم هرگز وارد این موج نخواهند شد.

 

بدون شک این عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد تا سران این کشور مشروعیت خود را در میان ملت های جهان عرب و اسلام از دست بدهند، زیرا اگر این عادی سازی روابط به ملت فلسطین کمک می کرد، کشورهایی مانند مصر و اردن که پیش از این با این رژیم توافقنامه امضا کرده بودند، باید در حمایت از ملت وحقوق فلسطین موفق ظاهر می شدند، اما این مسئله تا امروز محقق نشده است.

 

به همین دلیل می توان گفت که سران این کشورها به دنبال گرفتن حقوق ملت فلسطین نیستند،بلکه تنها می خواهند با دست گذاشتن در دست دشمن صهیونیستی از تاج و تخت خود حفاظت کنند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: عربستان رژیم صهیونیستی فلسطین عادی سازی روابط سران این کشورها رژیم صهیونیستی محمد بن سلمان کشورهای عربی همین دلیل تاج و تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب پس از دیدار با چوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: می‌خواهیم که توافق میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و اروپا در برخی از موارد به فشار بیشتر [به اسرائیل] برای توقف درگیری در غزه منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، بن فرحان این سخنان را پس از نشست با «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبروگ بیان کرده است.

وی اضافه کرد: همچنان برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه خوش بین هستیم.

فرحان افزود: چشم انداز منطقه حرکت به سوی توسعه، آبادی و ثبات منطقه است.

سخنان بن فرحان ساعتی پس از آن بیان می شود که بورل نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: در زمان ناآرامی و تشدید تنش‌ها، صلح و چندجانبه‌گرایی در هر دو منطقه خاورمیانه و اروپا به چالش کشیده خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای حل بحران‌ها، جلوگیری از تشدید اوضاع و حمایت از فضای بین‌المللی امن‌تر و باثبات‌تر نیاز داریم.

این جلسه ساعاتی پس از نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار شد که در جریان آن آخرین تحولات بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت. پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بحران انسانی در غزه و جنگ اوکراین از مهم‌ترین موضوعات این نشست عنوان شده است.

بورل در نشست با خبرنگاران عنوان کرد که دورنمایی از برقراری آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی در این منطقه ادامه دارد. وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.»

 رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود