Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواستار اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران بویژه در کوهپایه‌ها شد.

به گزارش قدس آنلاین، سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه خواستار اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران به‌ویژه در کوهپایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی (دامت برکاته)

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام به استحضار می‌رساند،

اقدام دادستان محترم تهران در تشریح رسانه‌ای اقداماتی که در برخورد با کوه‌خواری و زمین‌خواری و تخلف از ضوابط شورای‌عالی معماری و شهرسازی به دست شهرداران و در اثر فقدان نظارت شوراهای اسلامی شهر در محدودۀ حومۀ تهران انجام گرفته، ستودنی است.

 این قبیل تخلف‌ها با شدت بیشتر در شهر تهران بویژه در کوهپایه انجام گرفته که عمدتاً شامل:

۱-تبدیل کاربری از فضای سبز به مسکونی و تجاری؛

۲-صدور پروانۀ ساخت بر خلاف ضوابط؛

۳-چشم پوشی از تخلف های ساختمانی با اخذ جریمه به جای قلع و قمع؛

۴-جعل سند؛

۵-فروش تراکم است، که در برگیرندۀ منافع شهرداری و نیز صاحب‌کاران شده ولی حقوق عمومی شهروندان را ضایع کرده و بر قابلیت زیستی شهر بر اثر تمرکز آلودگی‌ها و کاهش امکان طبیعی رفع آنها، خسارتی جبران ناپذیر وارد آورده و آیندۀ برخی از مناطق که روی خط گسل قرار گرفته‌اند و جواز بلندمرتبه‌سازی به آنها داده شده، به مخاطره انداخته است.

این تخلف‌ها از ۲۵ سال پیش روند رو به افزایش داشته و در دهۀ ۹۰ به اوج خود رسیده و چون محل کسب درآمد برای شهرداری بوده متأسفانه علاوه بر خسارت به شهرسازی موجب تسری تخلف‌ها به بسیاری از شهرهای دیگر شده است. بعلاوه با در اختیار گذاردن تراکم‌های سیار و هولوگرام‌دار عملاً اوراق بهادار غیر قانونی ایجاد و باعث خلق پول و افزایش نقدینگی بی‌حساب و کتاب و در نتیجه تشدید روند گرانی و تورم و کاهش ارزش پول ملی شده است، که جرم بودن آن محرز است.

 مصادیق این تخلف‌های بیّن که بسیاری از آنها با سوء استفاده از اختیارات، انجام گرفته تقدیم دادستان محترم کل و دادستان محترم تهران شده است.

 امید است با دستور قاطع جناب‌عالی و به دنبال اقدامات اخیر که در لواسان انجام گرفته، اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران بویژه در کوهپایه، با جدیت دنبال شود و ضمن رسیدگی به تخلف‌های گذشته که بعضاً به صورت حقوق مکتسبه درآمده است، از تشدید نابسامانی‌های ناشی از تخلفات شهرداری و عدم اعمال نظارت مؤثر شورای اسلامی شهر جلوگیری شود.

با تشکر

سیّدمصطفی میرسلیم

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میرسلیم قوه قضاییه ساخت و ساز غیرمجاز حجت الاسلام رئیسی روند ساخت و سازها تخلف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان