Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:30:11 GMT

صیانت از مرام شهدا رسالت همگانی است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۵۹۹

صیانت از مرام شهدا رسالت همگانی است

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی که در دومین روز هفته دفاع مقدس به صورت نمادین در هنرستان فنی ابوذر بیرجند نواخته شد، افزود: همه باید تلاش کنیم تا آنچه شهدا برای آن جان خود را فدا کردند، در گذر زمان غبار فراموشی نگیرد.

وی گفت: شهدا شاهدان همیشه زنده تاریخ و فریاد رسای ملت مظلوم ایران زمین در مقابل بیداد یزیدیان عصر هستند و خط سرخ شهادت و خون پاک شهدا ترسیم کننده ادبیات مقاومت، ایثار و رشادت در برابر طاغوت و طاغوتیان زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به نواخته شدن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی همزمان در ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه استان تصریح کرد: شهدا مردانه تا پای جان در مقابل دشمنان ایستادند و با نثار خون پاکشان یک قدم از اعتقادات خود در مسیر صیانت از اسلام ناب و ولایت فقیه کوتاه نیامدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: دشمنان اسلام به فرماندهی آمریکا چهار فرهنگ علوی، انقلابی، شهادت و عاشورا را نشانه رفته و با تبلیغات مسموم به دنبال استحاله این چهار عنصر به عنوان دلایل اصلی انقلابی‌گری بین جوانان مسلمان به ویژه ایران زمین هستند.

وی لازمه ایجاد تمدن جدید اسلامی را عمل به وصایای شهدا و حرکت در خط ولایت دانست و  خطاب به دانش‌آموزان گفت: رسالت ما به عنوان پرچمداران جبهه تعلیم و تربیت و وظیفه شما به عنوان سربازان خط مقدم این جبهه، حرکت در مسیر شهدا و صراط ولایت است که با درس خواندن توأم با بصیرت میسر می‌شود.

واقعی بصیرت، آگاهی، شناخت و صبوری را چهار ویژگی بارز معلمان و دانش‌آموزان شهید استان و هنرستان ابوذر بیرجند دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم انقلاب از آسیب‌ها مصون بماند باید راه و رسم و اندیشه شهدا را به نسل جوان و دانش‌آموزان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که بدخواهان درصدد کمرنگ کردن باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان هستند و با تهاجم فرهنگی می‌خواهند به ما آسیب برسانند باید بتوانیم با ترویج فرهنگ شهادت با این دسیسه مقابله کنیم.

تجلیل از خانواده معظم شهید، رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، روایت‌گری حماسه‌های رزمندگان و شهدای دانش‌آموز و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

هنرستان فنی ابوذر بیرجند در دوران دفاع مقدس به پایگاه اعزام رزمندگان به جبهه‌ها تبدیل شد و ۱۲ شهید دانش‌آموز و معلم را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

برچسب‌ها مدارس شهدا مقاومت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانش‌آموزان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهدا مقاومت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانش آموزان مدارس شهدا مقاومت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، استاندار بوشهر پس از برگزاری رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما با گرامیداشت این روز گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان داخلی و خارجی انقلاب، دست به دست هم دادند تا ارتش ایران را منحل کنند که امام خمینی (ره) با تیزبینی، هوشیاری و درک آینده، ارتش را به‌عنوان پشتیبان و پشتوانه نظام، کشور و مرز‌ها معرفی کردند.

احمد محمدی‌زاده افزود: پس از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دستور امام (ره) روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شد و درآن روز ارتشیان در برابر امام رژه رفتند و از آن روز به‌بعد به تعبیر رهبر انقلاب این ارتش، ارتش حزب‌الله است.

او اضافه کرد: ارتش در دفاع مقدس و در همه حوادثی که برای کشور پیش آمده، جانانه ایستاده؛ و شاهد اقدامات فداکارانه و نقش ارزشمند این نیرو، ۴۷ هزار شهیدی است که ارتش جمهوری اسلامی تقدیم این ملت، کشور و نظام کرده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: نقش ارتش نقشی خاص در همه عرصه‌های دفاع هوایی، دفاع زمینی و دفاع دریایی است.

محمدی‌زاده با اشاره به این‌که امروز روز ارتش و روز نیروی زمینی ارتش است، گفت: صمیمانه به برداران ارتشی این روز را تبریک می‌گویم. ارتشیان در کنار سپاه و نیروی انتظامی و بسیج مردمی یک توان رزمی و دفاعی قدرتمندی را شکل داده‌اند که اراده دشمنان انقلاب را برای مقابله با انقلاب و کشور از بین برده است.

او اضافه کرد: یکی از موفق‌ترین عملیات‌های اخیر جبهه مقاومت، عملیات «وعده صادق» بود که سپاه پاسداران اسلامی با پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی آن را انجام داد. سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکمی برای صیانت از این کشور، ملت و این انقلاب هستند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی