Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد درویش گفت: متاسفانه زمانی که تهران با مشکل تامین آب مواجه می شود به سدسازی روی می آورد که این چاره نیست. سد لار 2 و سد طالقان در همین راستا تاسیس شد و پس از آن نیز به دنبال احداث سد هراز هستند تا قسمت دیگری از آب تهران تامین شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وزیر نیرو در اظهاراتی بر این باور بود که «اگر تهران سقف ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر را رد کند در تأمین آب شرب با مشکلاتی مواجه می ‌شود. تهران هیچ منبع جدید دیگری در حوضه آبریز برای تأمین آب ندارد. استفاده بهینه از آب موجود در دستور کار تهران است. از سوی دیگر ۱۰ درصد آب شرب تهران قبل از رسیدن به دست مصرف کننده هدر می‌رود.»

با شنیدن این سخنان یک مقام مسئول در خصوص وضعیت آب شهر تهران به نظر می رسد تا چندی دیگر و با روند بی سابقه مهاجرت به شهر تهران، هر روز در وضعیت بدتری قرار می گیرد.

تهران بیشترین رشد جمعیت سالانه در کشور را دارد

محمد درویش، کارشناس منابع آب و محیط زیست به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: اگر امروز تهران با خطر کمبود منابع آب مواجه می شود و مسئولین در خصوص آن هشدار می دهند به این علت است که بیشترین رشد جمعیت سالانه در کشور را دارد. امروزه بسیاری از روستانشینان جذب حاشیه شهر تهران می شوند و این روند مهاجرت همچنان ادامه دارد.

او افزود: تهران بالاترین ارزش قیمت زمین را دارد و روح سوداگری بیشتر سبب می شود تا جمعیت هر روز به سمت تهران حرکت کند. عملا کنترل محدوده شهر تهران غیر ممکن شده است و تهران از غرب به کرج و از شرق تهران به رودهن و از جنوب به علی آباد قم وصل شده و در شمال شهر نیز که عملا فاجعه رخ داده است.

این کارشناس منابع آب خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی که تهران با مشکل تامین آب مواجه می شود به سدسازی روی می آورند که این چاره نیست. سد لار 2 و سد طالقان در همین راستا تاسیس شد و پس از آن نیز به دنبال احداث سد هراز هستند تا قسمت دیگری از آب تهران تامین شود و در ادامه با تاسیس کانال آب طالقان و کرج را نیز به تهران منتقل کنند.

چند مشتری قلدر حاضر به پرداخت آب بها نیستند

درویش با اشاره به اینکه به علت وجود قدرت سیاسی در تهران مردم نگران قطعی آب نیستند، اظهار کرد: مردم تهران خیالشان راحت است که آب تهران به هر قیمتی تامین خواهد شد و به همین علت به هشدارها توجهی نمی کنند و هر روز نیز تقاضای آب در تهران افزایش پیدا می کند.

او افزود: 30 درصد منابع آب تهران یا هدر می رود و یا پول آن به دست وزارت نیرو نمی رسد و چند مشتری قلدر حاضر به پرداخت آب بها نیستند. مشکل در اینجاست که وزارت نیرو از مشترکان پرمصرف پول بیشتری می گیرد اما آب آن ها را قطع نمی کند. پول بیشتر گرفتن برای شخصی که خودروی چند میلیاردی دارد که مشکلی ایجاد نمی کند. زمانی که با کمبود آب رو به رو هستیم باید قاطعیت وجود داشته باشد اما این قاطعیت در برخورد با مشترکین پرمصرف وجود ندارد.

این کارشناس منابع آب و محیط زیست اذعان کرد: تهران سال های زیادی است که جمعیتش از ظرفیت عبور کرده است. تهران شهری با گنجایش 3 میلیون است و اینکه امروز عنوان می شود ظرفیت 7.5 میلیونی دارد به این علت است که آب شهرهای اطراف به وسیله کانال به تهران منتقل می شود. این به ضرر مردم است زیرا سالانه 5000 نفر بر اثر آلودگی هوا سالانه در تهران جان خود را از دست می دهند.

200 میلیارد دقیقه از وقت شهروندان تهران در ترافیک سپری می شود

درویش در ادامه افزود: اگر تهران امروز درگیر معضلات اجتماعی است ریشه در این دارد که مردم حیات زیستی ندارند. مردم صرفا با آب نمی توانند به حیات خود ادامه دهند. امروز حیات زیستی در تهران وجود ندارد.

او تاکید کرد: 200 میلیارد دقیقه در سال از وقت شهروندان تهران در ترافیک سپری می شود و ما هیچ کاری نتوانسته ایم انجام دهیم. اگر به جای یک شهر 10 میلیون نفری، 10 شهر یک میلیون نفری در نقاط مختلف کشور داشتیم امروز کیفیت زندگی مردم به مراتب بهتر بود. مشکل در اینجاست که کلیه امکانات فقط در تهران تاسیس می شود. باید در این راستا با نگاه جدی تر به سامان دهی شهرها پرداخت.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد درویش آب تهران منابع آب تهران شهر تهران منابع آب آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به مناسبت «پنجاه‌بدر» مدیریت شهری به اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جشنواره‌ غذا در این روز توجه و از ظرفیت تبلیغات و رسانه برای معرفی این روز به مردم استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز -یکشنبه دوم اردیبهشت- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، مجتبی جانی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های پیش رو در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های پیش رو خواستار توجه به برگزاری برنامه‌های قرآنی و همچنین برنامه‌ریزی برای معرفی آئین پنجاه بدر قزوین در سطح کشوری شدند.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه همیشه در همه عرصه‌ها از جمله جهاد سازندگی، کمک رسانی به مناطق محروم و علم در کنار ملت ایران بوده و افتخارات بیشماری را برای کشور و این سرزمین رقم زده است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران به عنوان نهادی که از دل مردم برخواسته است در قلب مردم جای دارد و در دفاع از حرم و دفاع از شیعه و اسلام بهترین عزیزان را در سوریه و عراق فدا کرده است لذا قدردان این زحمات و تلاش‌های شجاعانه هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به مناسبت‌ها و ایام پیش رو خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های خوب و مناسب شد و ادامه داد: باید بتوانیم در یک تقویم زمان‌بندی‌شده برای مناسبت‌های پیش رو برنامه‌ریزی کنیم تا برای هر کدام از مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه درخور شهروندان اجرایی شود.

لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح شهر قزوین

اللهیاری تاکید کرد: مناسبت دهه کرامت، روز پنجاه بدر، اعیاد غدیر و قربان، هفته گرامیداشت شوراها و سایر مناسبت‌های تقویمی وجود دارد که باید برنامه‌های مناسبی از سوی مدیریت شهری تدارک دیده شود.

وی بر لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح شهر قزوین تأکید و اضافه کرد: به مناسبت پنجاه بدر مدیریت شهری به اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جشنواره‌های غذا در این روز توجه کرده و از ظرفیت تبلیغات و رسانه در سطح کشور برای معرفی این روز به مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار ارائه تقویم زمان‌بندی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌ها تا فصل پاییز شد.

در بخش بعدی این جلسه موضوع بررسی احداث پارک ترافیک در دستور کار قرار گرفت. مجتبی جانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک گفت: مطالعات احداث پارک و مینی‌پارک‌های ترافیک در سازمان ترافیک انجام شده ولی باید زمین مناسب در اختیار قرار گیرد و تا بتوانیم اجرایی کنیم

وی با اشاره به ایجاد مینی‌پارک ترافیک در خانه فرهنگ هادی‌آباد، تاکید کرد: طرح مطالعاتی این موضوع در خانه فرهنگ هادی‌آباد و تجهیزات لازم آن دیده شده و برآورد قیمت برای این پروژه ۲۲۷ میلیون تومان می‌باشد.

در ادامه رئیس و اعضای کمیسیون نیز در نقطه نظرات خود بر لزوم اهمیت به فرهنگ‌سازی حوزه ترافیک به ویژه در رده سنی کودکان تاکید کردند و در این راستا خواستار احداث مینی‌پارک‌ها و پارک ترافیک در شهر قزوین شدند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه لایحه مرمت ساختمان مهد قرآن کریم به میزان ۳ میلیارد تومان با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 746553

دیگر خبرها

  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین