Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:24:09 GMT

۱۵۰۰ هکتار اراضی میامی تحت کشت پسته قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۸۲۵

۱۵۰۰ هکتار اراضی میامی تحت کشت پسته قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر محمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی میامی ضمن بیان اینکه کار برداشت پسته از باغات این شهرستان آغاز شده است، بیان کرد: یک هزار و ۴۷۰ هکتار اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۸۲۵ هکتار از کل اراضی زیر کشت پسته در میامی نهال و غیر بارور و ۶۴۵ هکتار دیگر باغ بارور و مثمر است، تاکید کرد: میانگین عملکرد در باغات پسته میامی یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است که با این شاخص می‌توان گفت حدوداً یک هزار و تن محصول پسته در شهرستان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی میامی همچنان با بیان اینکه کار برداشت فلفل از مزارع منطقه فرومد این شهرستان آغاز شده است، گفت: ۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان که غالباً در فرومد قرار دارند تحت کشت این محصول قرار گرفت که با وجود برداشت دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی محصول از هر هکتار می‌توان تخمین زد که امسال ۵۰۰ تن فلفل در این شهرستان تولید شده است.

محمدی از برداشت لوبیا از مزارع میامی نیز خبر داد و گفت: ۸۳۱ هکتار اراضی بخش کالپوش میامی زیر کشت لوبیا به صورت دیم قرار گرفتند که ۵۰۶ هکتار لوبیا چیتی، ۱۹۵ هکتار لوبیا سفید و ۱۳۰ هکتار لوبیا قرمز کشت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید این محصول در هر هکتار ۴۵۰ کیلو گرم است، افزود: پیش بینی شود در سال جاری ۳۷۰ تن محصول لوبیا در شهرستان میامی تولید شده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی از توسعه پرورش شتر مرغ در شهرستان با ظرفیت ۸۵۰ قطعه در ۱۰ واحد فعال پرواری و مولد نیز خبر داد و ابراز داشت: این واحدها توانسته‌اند ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه میزان تولید گوشت شتر مرغ در این میامی ۸۱ تن است، افزود: ارزش اقتصادی این محصول ۷۲ میلیارد ریال براورد می‌شود همچنین باید گفت اکثر واحدهای پرورش شترمرغ در منطقه فرومد مستقر است.

کد خبر 5030217

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر محمدی میامی جهاد كشاورزي استان سمنان محصولات کشاورزی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه توهین به پیامبر گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی هکتار اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان