Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری گفت: فعالیت تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ طی دو ماه گذشته بنا به دلایل مختلف متوقف شده و در نتیجه آب دریاچه تصفیه نمی‌شود که این مسئله موجب کاهش اکسیژن آب و به وجود آمدن مشکلات محیط زیستی از جمله بو خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری صبح امروز در دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک هفته دفاع مقدس و روز جهانی بدون خودرو، در تذکری درباره تعطیلی تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: دریاچه شهدای خلیج فارس، سالانه سه میلیون مترمعکب از رودخانه کن حقابه دارد که به دلیل وجود کشاورزی و سایر بهره‌برداری‌ها در بالادست، آب این رودخانه نیازمند تصفیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: فعالیت تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس طی دو ماه گذشته بنا به دلایل مختلف متوقف شده و آب دریاچه تصفیه نمی‌شود که این مسئله موجب کاهش اکسیژن آب و به وجود آمدن مشکلات محیط زیستی از جمله بو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم مشکل عدم فعالیت تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس را هر چه زودتر برطرف کرده و اگر لازم است از شرکت آب و فاضلاب تهران برای فعالیت مجدد تصفیه خانه کمک گرفته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریاچه خلیج فارس تصفیه خانه مشکلات محیط زیستی تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از صدور ۱۴ رای محیط‌زیستی به عنوان مجازات جایگزین برای متخلفان محیط‌زیست استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام نشان دهنده توجه مقامات قضایی استان به اهمیت محیط‌زیست است.

حمزه عشوری امروز، ۲۵ فروردین ماه با اشاره به صدور حکم سبز برای متخلفین محیط زیستی گیلان، اظهار کرد: صید، شکار، برداشت غیر قانونی، تعرض و دست اندازی به طبیعت و آلودگی محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی است که برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود و در صورتی که متخلف شرایط ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی را داشته باشد با حکم سبز به سمت ارائه خدماتی هدایت می‌شوند که پیشتر سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان احکام جایگزین(احکام سبز) پیشنهاد کرده است.

وی افزود: به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعی ابتکاری قانونی است که به منظور سیاست‌ حبس زدایی دستگاه قضا اجرا می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: قانونگذار در قالب بندهای قانونی ۶۴، ۶۶، ۷۹ و ۸۹ مجازات اسلامی، کم و کیف مجازات‌های جایگزین حبس را مشخص کرده است.

عشوری خاطرنشان کرد: حکم سبز، نیز در زمره این مجازات‌ها جای می‌گیرد که در قالب آن متخلفان محیط زیستی باز هم به طبیعت باز می‌گردند اما این بار نه برای شکار یا برداشت غیرقانونی از آن، بلکه به حکم سبز قانون برای حراست و حفاظت از این عرصه‌های ارزشمند گام به محیطی می‌گذارند که پیشتر، مخل و تهدیدگر حیات آن بودند.

وی گفت: بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است، به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌شوند؛ البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آن‌ها بیشتر از پنج سال نگذشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، برخی از این مجازات‌های جایگزین را شامل همراهی با محیط بان‌ها، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی برشمرد و افزود: این موارد برخی از مجازات‌هایی است که سازمان حفاظت محیط زیست به این منظور پیشنهاد کرد.

عشوری با اشاره به آثار مثبتی که احکام سبز به بار می‌آورد، افزود: مطالبه خدمات از بزهکار نشان از آن دارد که جامعه وی را طرد نکرده است و همچنان او را عنصر مطلوبی می‌داند، از این رو، آمیزه‌ای از مجازات و بازسازی بدون آنکه انگ و برچسبی بر بزهکار زده شود، او را از تکرار بزه منصرف می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، وی افزود: در این عبارت به خاصیّت روانی و ذهنی این جایگزین‌ها اشاره‌ شده است که از طریق تأثیرگذاری بر شخصیّت افراد می‌توان به ‌نوعی از وقوع جرم و بزهکاری پیشگیری کند، حکم سبز دست کم این فرصت را ایجاد می‌کند تا این افراد از نزدیک با شرایط زیست محیطی آشنا شوند و این فرهنگسازی مانع از تکرار جرم می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نداریم
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد