Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:53:32 GMT

اگر آن لحظه‌های ناب در ایلام ثبت می‌شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۹۰۲

ایسنا/ایلام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اگر ما در روزهای سخت دفاع مقدس می توانستیم مستندسازی کنیم و جمعی به عنوان مستندساز و فیلمبردار لحظات ناب دفاع مقدس را ثبت و ضبط می کردند، شاید امروز استان ایلام در حوزه دفاع مقدس ، وضعیت دیگری داشت.

سردار «جمال شاکرمی» در مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم مقاومت در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار کرد: دفاع مقدس خیلی از هنرمندان ما را حرفه ای کرد و امروز با بهره گیری از تجربه های دفاع مقدس، در سطح کشور جهان مطرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر ما در روزهای سخت دفاع مقدس می توانستیم مستندسازی کنیم و جمعی به عنوان مستندساز و فیلمبردار لحظات ناب دفاع مقدس را ثبت و ضبط می کردند،شاید امروز استان ایلام در حوزه دفاع مقدس ، وضعیت دیگری داشت.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: ما امروز به هنرمند متعهد نیاز داریم، شهید آوینی می فرماید که یک روز تکلیف بود قلم به دست بگیرم و به کارهای جهادی بپردازم و در صحنه ای دیگر با دوربین به شکار لحظه ها بپردازم و  در زمینه ثبت رویدادهای دفاع مقدس حضور داشته باشیم.

شاکرمی گفت: دفاع مقدس حماسه ماندگار ملت ایران اسلامی است که هیچگاه از حافظه مردم  پاک نمی شود و سند ماندگاری از اقتدار، همدلی، وحدت، حضور در صحنه و ولایتمداری آحاد مردم است که امروز باید با بازنشر این صحنه ها و همچنین تولید مستندها و فیلم های جذاب و با معارف ناب، نسل جوان را با رشادت ها و ایثارگری های دوران ۸ سال دفاع مقدس بیش از گذشته آشنا کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: امروز لازم است فیلم های مستند در خصوص جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس تهیه شود و  برای نسل های بعدی به ماندگار بماند که به طور قطع می تواند زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با همکاری و تعامل مجموعه دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی و  هنری، زمینه های لازم برای ساخت حداقل سه فیلم مستند در طول سال با محوریت شهدای شاخص و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس فراهم شود.

شاکرمی با بیان اینکه جبهه دوران دفاع مقدس دارای جذابیت های معنوی بسیاری بود، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس هستیم و بهترین افرادی  که می توانند در تبیین فرهنگ دفاع مقدس وارد شوند هنرمندان هستند.

در این مراسم از ۶ نفر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی فیلم مقاومت با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • ارتش مقدس انقلاب
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش