Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس ظهر امروز نشست بررسی چالش های گروه بارز با حضور مدیران ارشد این گروه و اساتید داشنگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر کارن ابری نیا رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه تهران ضمن خوش آمد گویی به مهمانان به بیان ظرفیت و پتانسیل های این دانشکده پرداخت.

وی ادامه داد: در این دانشکده بیش از 1200 دانشجو با بیش از 60 استاد حضور دارند که به لطف خدا و تلاش های آنان توانستیم رتبه اول دانشکده مکانیک در سطح کشور را کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابری‌نیا افزود: از دیگر دست آوردهای این دانشکده می‌توان به ساخت اتوبوس هیبرید; راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی توربو ماشین اشاره کرد.

مهندس زنده روح مدیرکل بهره برداری کارخانە بارز کرمان نیز به بیان معرفی این گروه صنعتی و محصولات آن پرداخت و اشاره کرد:  گروه صنعتی بارز با سابقه ای بیش از 25 سال،طی سال بیش از 140 تن از محصولات خود را در چهار کلاس رادیال باری، رادیال سواری،رادیال کشاورزی و صنعتی روانه بازار می‌کند.

وی ادامه داد: سهامداران عمده این شرکت نیز هلدینگ تاپیکو با 50 درصد و گروه سرمایه گذاری توسعه ملی با 30 درصد از سهام کل به شمار می آیند.

مدیرکل بهره برداری کارخانە بارز کرمان  ادامه داد: درحال حاصر این گروه 6 زیرمجموعه درخود دارد که توانسته با دراختیار داشتن 41 درصد از سهم بازار داخلی، یکه تاز عرضه این محصول شود.

 زنده روح با بیان اینکه این گروه رتبه اول کشور و 54 جهان را در اختیار دارد درخصوص کارخانه لاستیک بارز سیرجان نیز اضافه کرد: این کارخانه در سال 63 تاسیس و در سال 74 به بهره برداری رسیده است که سهم بسزایی در تولید لاستیک داخلی ایفا می‌کند.

درآخر این نشست نیز مهندس علی اکبر مشرفی سرپرست گروه صنعتی بارز اظهار کرد: متاسفانه در طول سالیان اخیر نتوانسته‌ایم آنچنان که باید در تعمیق بخشی به روابط صنعت و داننشگاه موفق عمل کنیم اما خوشبختانه وجود تحریم های ظالمانه این فرصت استثنائی را برای مدیران صنایع، جهت خودکفایی هرچه بیشتر تولیدات خود و قطع وابستگی  به خارج از کشور  وجود آورده که یقینا اصلی‌ترین ابزار آن استفاده از ظرفیت علمی دانشمندان و اساتید دانشگاه های کشور است.

وی ادامه داد: در همین خصوص در تولید محصول بیدوایر رویه قبلی گروه بارز بدین صورت بوده است که تکنولوژی آن را از شرکت آلمانی وارد کرده و هروقت که با مشکل مواجه شدیم از آن ها استمداد کمک می‌کردیم اما حالا به واسطه عدم خدمات شرکت های خارجی فرصت مناسبی پیش آمده تا برای حل مشکلاتمان از متخصصان داخلی استفاده کنیم.

سرپرست گروه صنعتی بارز با ابراز امیدواری از همکاری شکل گرفته بین این مجموعه و دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: با استفاده از همین ظرفیت در صدد راه اندازی خط استیل کورن در کارخانه لاستیک سازی بارز سیرجان هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست چهارساعته تفاهم نامه‌‌ای میان دانشکده مکانیک دانشگاه تهران و گروه صنعتی بارز برای استفاده بیشتر از ظرفیت علمی این دانشگاه در خطوط تولید گروه لاستیک بارز به امضا رسید.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تهران سیرجان کرمان انعقاد قرارداد گروه صنعتی بارز دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی