Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، هدایت و مدیریت نقدینگی را به عنوان اولویت اول اقتصاد کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: همه بخش های دولت از تمامی روش ها و ظرفیت ها در این موضوع برای کنترل تورم و هدایت منابع به سمت تولید استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور به موضوع تامین ارز برای کالاهای ضروری و معیشتی مردم و مواد اولیه کارخانجات، در راستای استمرار جریان تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف صادراتی و بازگشت ارز حاصل از آن به چرخه اقتصاد کشور، همکاری نزدیک تر با همسایگان و بازارهای هدف صادراتی، در راستای تامین نیازهای ارزی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گرفته است.

روحانی همچنین ایجاد توازن در بودجه، بدون خلق نقدینگی و پولی کردن کسری را یکی از سیاست های مهم دولت برشمرد و با اشاره به هدف دشمنان برای بر هم زدن توازن بودجه از طریق فشار حداکثری و کاهش درآمدهای نفتی تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده، خصوصا فروش اوراق خزانه به عنوان یک روش منطقی و مقبول در اقتصادهای جهان اجازه ندادیم کسری بودجه باعث افزایش نقدینگی و تورم بر جامعه در سال جاری شود.

در این جلسه همچنین گزارش وزارت صمت در خصوص تولید فولاد در کشور ارائه و مقرر شد بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی، کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. در عین حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در دولت زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روحانی گندم ستاد هماهنگی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، شامگاه پنجشنبه، در جلسهٔ شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید و خرید گندم در کشور 2.5 برابر افزایش پیدا کرده‌است، اما در این استان از رشد چهاربرابری برخوردار است.

او اضافه کرد: تعداد ادوات خریداری‌شده در سال اول اجرای جهش تولید در دیمزارهای لرستان 85 دستگاه بود، اما این میزان در سال 1401 به 275 دستگاه و سال 1402 به 527 دستگاه افزایش پیدا کرد.

رفع تصرف 35هزار مترمربع از اراضی زراعی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی اعلام کرد: سطح زیر کشت این محصولات از 2200 هکتار به 6800 هکتار افزایش پیدا کرده‌است.

او بیان کرد: تولید سیب در لرستان از 65هزار تن به 75هزار تن، تولید زردآلو از 2500 تن به 2709 تن و تولید انار از 55 هزار تن به 70 هزار تن در دوسال ابتدای دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش تولید نخود در دولت سیزدهم، متذکّر شد: تولید نخود از 16 هزار و 527 تن به 43 هزار و 543 تن افزایش پیدا کرده‌است.

شاهرخی اضافه کرد: تولید حبوبات در لرستان پیش از دولت سیزدهم 63 هزار تن بود، اما این رقم به 87 هزار و 400 تن افزایش پیدا کرده‌است و تولید تخم‌مرغ نیز به 12 هزار تن رسیده‌است.

او با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌‌های لرستان، گفت: 74هکتار گلخانه قبل از دولت سیزدهم در این استان وجود داشت، اما 45 هکتار ظرف دو سال اخیر به سطح گلخانه‌ها اضافه شده‌است.

شاهرخی با بیان اینکه 1700 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان در دولت سیزدهم اضافه شده‌است، بیان کرد: 2000هکتار در اراضی شیب‌دار این استان کاشت شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: 77 تن گوشت منجمد در ماه‌های پایانی سال 1403 برای این استان مشخص شده بود، اما ما با مشارکت تشکل‌ها، اتحادیه دامداران و تعاون روستایی 400 تن گوشت ارزان‌قیمت را توزیع کردیم.

شاهرخی با اعلام افزایش 10 درصدی محصولات زراعی در لرستان، گفت: از آغاز اجرای رفع تداخلات ارضی فقط 76 پلاک در این استان رفع تداخل شده بود، اما 940 پلاک در دولت سیزدهم رفع تداخل شده‌است.

او اضافه کرد: 1700هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در دو سال اخیر یکپارچه‌سازی شده‌است، درحالی‌که 1000هکتار از اراضی این استان قبل از دولت سیزدهم یکپارچه‌سازی شده بود.

  انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • نهال گردو اصلاح شده و تضمینی فقط 35 هزار تومان
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد