Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:22:46 GMT

مجوز کیت قابل‌حمل آزمایش کووید-۱۹ صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۹۸۹

مجوز کیت قابل‌حمل آزمایش کووید-۱۹ صادر شد

ایسنا/خراسان رضوی سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) مجوز اضطراری برای یک کیت تست جدید قابل‌حمل، به‌اندازه کف دست PCR کووید-۱۹ را صادر کرد و نخستین بار است که چنین دستگاهی در ایالات‌متحده مورد تایید قرار می‌گیرد.

به گزارش تلگراف، PCR یا واکنش زنجیره‌ای پلیمراز، بر اساس تکثیر DNA یا RNA است و ابزاری سریع و دقیق به شمار می‌رود و در آزمایشگاه‌ها برای شناسایی بیماری‌های عفونی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طور سنتی، در آزمایش PCR از دستگاهی به‌اندازه ماکروویو بزرگ استفاده می‌شود و می‌تواند صدها هزار دلار هزینه در بر داشته باشد و این پیشرفت، موجب افزایش ظرفیت این نوع آزمایش خواهد شد.

این کیت آزمایش که توسط یک شرکت استارتاپ پزشکی در سیلیکون ولی بنام ویسبی مدیکال (Visby Medical) ساخته‌شده است، شامل نمونه‌ای است که از طریق سواب بینی گرفته می‌شود و سپس در کیت قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای چراغ‌های LED است که نشان می‌دهد آزمون در حال اجراست و پس از اتمام هشدار می‌دهد.

درحالی‌که مجوز اضطراری فقط اجازه می‌دهد تا کیت در تنظیمات آزمایشگاه بالینی استفاده شود، اما این شرکت اعلام کرد: هدف این است که از این نوع کیت‌های برای مصارف خانگی نیز استفاده شود.

بنیان‌گذار و مدیرعامل ویسبی، آدام د لا زردا کار بر روی کیت‌های آزمایشگاهی کوچک اندازه کف دست را هفت سال پیش آغاز کرد و با شیوع کووید-۱۹ این مورد، محور فعالیت قرار گرفت.

این کیت‌ها در دفتر مرکزی شرکت سن خوزه مونتاژ می‌شوند، جایی که در حال حاضر، ظرفیت تولید حدود ۵۰ هزار دستگاه در ماه دارد، اما ویسبی گفته است که می‌خواهد این تعداد را افزایش تا هزینه را کاهش دهد.

د لا زردا گفت که قیمت‌گذاری این کیت هنوز قطعی نشده است، اما قصد دارد آن را "مقرون‌به‌صرفه" عرضه کند.

این شرکت برنده جایزه فیزیک، نوبل استیون چو و سرمایه‌گذار مبتکر  سیلیکون ولی، جان دوئر را به‌عنوان سرمایه‌گذار در نظر گرفته و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرده است.

چو گفت: "اگر کیت جدید، با روش کنونی آزمایش PCR، که استاندارد طلایی است، بسیار متفاوت باشد واقعا می‌تواند همه‌چیز را دگرگون کند. "

" ایده اینکه شما بتوانید در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دستگاه کوچک، پاسخی به همان اندازه قابل‌اعتماد یا حتی قابل‌اعتمادتر از آزمایش استاندارد با دستگاه بزرگ دریافت کنید، من فکر می‌کنم که به یک واقعیت تبدیل‌شده است. "

آدام دو لا زردا گفت: "ما از تصمیم FDA هیجان‌زده هستیم. بحران کووید-۱۹ ثابت کرد که ما به نتایج دقیق آزمایش سریع نیاز داریم و به همین دلیل PCR روش صحیحی برای انجام آزمایش ویروس کرونا است. "

"ما خوشحالیم که کیت‌های PCR شخصی ویسبی اکنون آزمایش سریع و دقیقی را برای کارکنان آزمایشگاهی که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری هستند را فراهم می‌کنند. "

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی کروناویروس آزمایش کرونا کیت آزمایشگاهی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین بهنامی فر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری، به وجود همبستگی و ارتباط مستقیم درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار با شعار سال اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات تحقق شعار سال، بهبود فضای کسب و کار است.

وی افزود: اگر فضای محیط کسب و کار مساعد شود، این پیام به بنگاه اقتصادی داده می‌شود که می‌تواند در شرایط بهتری فعالیت خود را آغاز کند یا ادامه دهد. با بهبود محیط کسب و کار، هزینه‌های سرمایه گذاری کاهش یافته و میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ادامه داد: همچنین افزایش سرمایه گذاری منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال شده و بهبود محیط کسب و کار موجب بالا رفتن سطح انگیزه فعالان اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی می‌شود و در نهایت جهش تولید را به دنبال دارد.

بهنامی فر با بیان اینکه تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، از حدود ۸۸ هزار و ۷۴ مجوز صنفی کاغذی در البرز، ۱۲ هزار و ۹۰۰ مجوز کاغذی به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا تبدیل شده‌اند، از کسب رتبه هشتم این استان در حوزه صدور مجوزهای الکترونیکی از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

وی عنوان کرد: رفع انحصار، شفاف سازی، تسهیلگری و تسریع بخشی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مزایای استفاده از درگاه مذکور است که مرجع اصلی صادرکننده مجوز را معرفی می‌کند و پیگیری دریافت مجوز به سادگی انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز مطرح کرد: همچنین امکان بهره مندی صاحبان کسب و کار از منافع این درگاه از جمله برندسازی، اخذ تسهیلات بانکی، امکان فروش به دولت و شرکت‌های دولتی، حضور در نمایشگاه‌ها و.... نیز فراهم می‌شود.

بهنامی فر با اشاره به اینکه کسب و کارهایی که پس از اتمام فرصت قانونی، دارای شناسه یکتا نباشند، فاقد مجوز قانونی هستند، از صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان خواست تا از طریق تلفن همراه و با ورود به درگاه مذکور، کد ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی را وارد و به صورت غیرحضوری مجوز کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل و سوالات خود را از طریق ارتباط با اتحادیه‌های صنفی استان مطرح کنند.

کد خبر 6084184

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان
  • ۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد
  • پارلمان بلغارستان مجوز فعالیت شرکت های ریلی خارجی در این کشور را صادر کرد