Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@05:48:00 GMT

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۹۹۴

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه نیرو‌های سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور محدود است، گفت: از مردم تقاضا داریم اگر با گرانفروشی روبرو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شکایت‌ها رسیدگی شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدیاسر رایگانی گفت: محور اصلی بازرسی‌ها طبق اولویت‌های اصلی کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنان‌مان از ما دارند به حوزه‌هایی که عمومیت بیشتری دارند، ورود می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سیاست‌های جدید، آن کالا‌هایی که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه‌ها بیشتر است، ورود کرده‌ایم و گشت‌های مشترک را در اولویت کار‌های خود قرار داده ایم. ضمن اینکه صد در صد گشت‌های ما در سراسر کشور فعال شده اند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‌ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. قرار است با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه حداقل‌هایی در بازار ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره چگونگی اعلام شکایت از سوی مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز اظهارداشت: بحث نظارت بر کیفیت کالا‌ها بر عهده سازمان استاندارد است. تولیدکنندگان باید معیار‌هایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالا‌ها بر روی محصول درج می‌شود، به همان ترتیب به مشتری تحویل دهند.

رایگانی اضافه کرد: مردم برای این شکایت‌ها می‌توانند از دو طریق اقدام کنند؛ نخست از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهروندان از این طریق می‌توانند از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بخواهند نسبت به تخلف واحد‌های تولیدی اقدام کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‌های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور صد در صد نیرو‌های تعزیرات کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه به صورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم، نداریم.

وی اظهار داشت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات به عنوان شاکی یا گزارش دهنده، اعلام تخلف و ثبت شکایت کنند. تفاوت این دو روش این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‌کند و ما برای او تشکیل پرونده می‌دهیم و کد رهگیری صادر می‌کنیم که می‌تواند با این کد، پیگیر شکایت خود باشد، اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‌کند که تعزیرات به این گزارش رسیدگی می‌کند و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی گرانفروشی سامانه 135 کالای ایرانی سازمان تعزیرات حکومتی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت موافقت شد تا هم فرایند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم