Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمجید بهشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این میزان تسهیلات ۳۱ دستگاه انواع تراکتور به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و ۷۴ دستگاه انواع ادوات به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی سهمیه جذب تسهیلات مکانیزاسیون این شهرستان در سال جاری را ۶۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مابقی تسهیلات در نظر گرفته شده در نیمه دوم امسال جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استقبال کشاورز از خرید ماشین آلات و انواع ادوات کشاورزی خوب و رضایت بخش است، افزود: یکی از شرایط متقاضیان دریافت تراکتور، داشتن حداقل ۲۰ هکتار زمین آبی یا ۳۰ هکتار زمین دیم و برای ادوات مختلف در بخش باغی دارا بودن سه هکتار باغ است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورز باید ۲۰ درصد قیمت ماشین آلات را به عنوان آورده تامین کند تا بتواند از تسهیلات سه، پنج و یا هفت ساله با بهره ۱۵ درصدی برخوردار شود.

بهشتی افزود: اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان  ۱.۹ و در شهرستان شیروان به ۱.۸۵ اسب بخار در هکتار رسیده است.

شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

در این شهرستان ۱۰ دستگاه کمباین نیز وجود دارد.  

شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون تسهیلات ارزان قیمت شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون تسهیلات ارزان قیمت شیروان وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون تسهیلات ارزان قیمت شیروان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اگرچه به گفته کارشناسان جهادکشاورزی مهاباد تاکنون خسارت سرمازدگی در باغات شهرستان نداشته ایم اما بهترین روش مقابله با آن، استفاده از دستگاههای پیشرفته است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی شهرستان مهاباد میگوید: یکی از روش های نوین مقابله با سرمازدگی استفاده از دستگاه هایی است که در باغات نصب میشود.

ناصرتردست افزود: جهادکشاورزی شهرستان مهاباد برای کمک به خرید این دستگاه  پارسال 15 باغدار را به سازمان جهادکشاورزی استان معرفی کرده تا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت این دستگاه را خریداری کنند.

او اضافه کرد: هم اکنون یکی از باغداران موفق به تهیه این دستگاه شده است و قرار از پس از تعطیلات نوروز این دستگاه نصب و راه اندازی شود.

تغذیه مناسب، آبیاری قبل از وقوع سرمازدگی و استفاده از ترکیبات شیمیایی در به تاخیر انداختن گل دهی درختان از دیگر روش های مقابله با سرمازدگی باغات در فصل بهار است.

براساس اعلام جهاد کشاورزی مهاباد در فصل زراعی 1401 و 1402، 30 درصد درختان دانه دار و 40 تا 70 درصد درختان هسته دار دچار سرمازدگی شده بودند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد