Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@02:15:50 GMT

یک گروهان از نیروی فضایی آمریکا در قطر مستقر شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۰۱۲

یک گروهان از نیروی فضایی آمریکا در قطر مستقر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای آمریکایی اعلام کردند که شماری از نیروهای فضایی ایالات متحده (USSF) در نخستین مأموریت برون‌مرزی، در یک پایگاه نظامی در قطر مستقر شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس» ایالات متحده ماه جاری میلادی یک گروهان متشکل از ۲۰ خلبان از نیروی فضایی خود را در پایگاه نظامی «العدید» در قطر مستقر کرده است و این نخستین بار است که نیروی فضایی آمریکا  به خارج از این کشور اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، ۲۰ سرباز از نیروی هوایی آمریکا طی مراسم تحلیفی که در ماه جاری در پایگاه العدید برگزار شد، به نیروی فضایی این کشور پیوستند و در این مراسم شرکت کردند و قرار است بزودی شمار دیگری به این نیروها افزوده شود.

پایگاه خبری «الجزیره» قطر با بازنشر این خبر نوشت: مأموریت این نیروها راه‌اندازی ماهواره ‌ها و رصد مانورهای «دشمن» و تلاش برای جلوگیری از تنش و درگیری در فضا است.

سرهنگ «تد بنسون» فرمانده نیروهای فضایی آمریکا در پایگاه العدید در گفت‌وگو با اسوشیتدپرس بدون اشاره به نام هیچ‌کشوری مدعی شد که برخی کشورها به دنبال کشاندن دامنه نزاع به عرصه فضا هستند لذا ایالات متحده باید برای این رقابت و دفاع از منابع ملی خود تلاش کند.

چند روز پیش «مشعل بن حمد آل ثانی» سفیر قطر در آمریکا گفت که کشورش همواره آماده کمک به کاهش تنش و مذاکره میان طرف‌های درگیر در خلیج فارس است و همچنان به «طرح صلح عربی» پایبند است.

وی درباره پایگاه نیروهای آمریکایی در قطر مدعی شد: «ما معتقدیم که حضور ارتش آمریکا در قطر اهمیت به‌سزایی در بازدارندگی علیه قوای عامل بی‌ثباتی در منطقه، حفظ ثبات منطقه و تداوم تردد کالاهای دارای اهمیت برای اقتصاد جهانی دارد» (جزئیات بیشتر).

نیروی فضایی ایالات متحده (United States Space Force‎) با نام اختصاری USSF، شاخه ششم نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است که در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ با امضای «دونالد ترامپ» رسماً به عنوان زیرمجموعه نیروی هوایی ایالات متحده آغاز به کار کرد. نیروی فضایی ایالات متحده شاخه جنگ فضایی نیروهای مسلح ایالات متحده به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا قطر ایالات متحده نیروی فضایی آمریکا ایالات متحده نیروی فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

آستین تأکید کرد که اگرچه ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به مشارکت دفاعی دوجانبه قوی با قطر تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد