Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

طبق تحقیق جدید دانشمندان آمریکایی, شستشو بینی و دهان با محلول ید می‌تواند از شیوع ویروس به فرد جلوگیری کرده در ۱۵ ثانیه ویروس کرونا را غیرفعال کند!

بر اساس مطالعه جدید دانشمندان آمریکایی, شستن بینی و دهان با محلول "ید" از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرده و این ویروس را غیرفعال می‌کند!

پایگاه خبری "sciencetimes" در این باره نوشت: "محققان دانشکده پزشکی دانشگاه "کانتیکت" نمونه‌های ویروس کووید۱۹ را در برابر سه غلظت مختلف محلول ید (PVP-I) آزمایش کردند و ۱۵ ثانیه بعد این محلول ویروس را کاملاً غیرفعال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

آنها کشف کردند که حتی غلظت ۰.۵ درصد از ید می‌تواند ویروس کرونا را غیرفعال کند.

طبق گفته دانشمندان این دانگشاه، شستشو بینی و دهان با محلول ید می‌تواند از شیوع ویروس به فرد جلوگیری کرده و با کاهش میزان ویروسی که به آن منتقل می‌شود، از موارد شدید ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.

بینی دارای مقادیر زیادی گیرنده ACE-۲ است که ویروس از آن برای ورود و آلوده کردن میزبان خود استفاده می‌کند؛ به همین دلیل بسیاری از آزمایشات بالینی مطالعه خود را بر روی شستشوی بینی به عنوان راهی برای کنترل بیماری همه‌گیر کرونا متمرکز کرده‌اند که در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰۰ آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

طبق یک مطالعه قبلی، PVP-I (محلول ید) در غیرفعال کردن عوامل بیماری‌زای مرتبط با ویروس‌هایی مانند سندرم تنفسی حاد شدید (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) موثر است.

مطالعه جدید منتشر شده در مجله "JAMA Otolaryngology-Head and Neck Surgery" از طریق آزمایش نمونه‌های ویروس در برابر محلول‌های ید که در سه غلظت ۰.۵, ۱.۲۵ و ۲.۵ رقیق شده‌اند, صورت گرفته است؛ سپس غلظت PVP-I با محلول ۷۰ درصد اتانول مقایسه شد و واکنش‌ها را برای ۱۵ و ۳۰ ثانیه مشاهده کرد.

طبق مشاهدات آنها، ضدعفونی‌کننده‌های ید، ویروس را فقط در ۱۵ ثانیه کاملاً غیرفعال کردند حتی با کمترین غلظت ۰.۵ درصد؛ در مقابل، الکل اتانول به طور همزمان نتایج یکسانی را ارائه نداده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که ۱۵ ثانیه برای غیرفعال سازی ویروس با استفاده از محلول ید کافی است؛ اگر برای شستشوی داخل بینی از ضد عفونی‌کننده بینی PVP-I استفاده شود، می‌تواند خطر انتقال ویروس از طریق قطرات و انتشار آئروسل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا ۱۵ ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE

امیرمسعود عابدین: اوروس SE جدید، نسخه پلاگین هیبریدی از پرفروش‌ترین مدل لامبورگینی اوروس است که اکنون با قدرت و سرعت بیشتری روانه بازار شده. اگرچه مشخصاتPHEV ها معمولاً به موتوری کوچک اشاره دارند، اما لامبورگینی اهل چنین کاری نیست. موتور ۴٫۰ لیتری ۸ سیلندر توئین‌توربو برای تولید قدرتی ویژه با یک دستگاه موتور الکتریکی همکاری می‌کند. این موتور الکتریکی که داخل جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک تعبیه شده، ۱۸۹ اسب‌بخار قدرت و ۴۸۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بنزینی دارای قدرت قابل‌توجه ۶۱۲ اسب بخار و ۷۹۹ نیوتون‌متر گشتاور است و درمجموع، این دو موتور قدرتی معادل ۷۸۹ اسب بخار و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، SE جدید در مقایسه با اوروس S، ۰٫۱ ثانیه سریع‌تر از حالت توقف به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این کار را در ۳٫۴ ثانیه انجام می‌دهد. شایان ذکر است که پرفورمانته با شتاب‌گیری ۳٫۳ ثانیه سریع‌ترین مدل اوروس است. این گاو خشمگین جدید در ۱۱٫۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اوروس SE با مجموعه باتری لیتیوم یونی ۲۵٫۷ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود که در زیر قسمت بار نصب شده و برای بیش از ۶۰ کیلومتر برد الکتریکی خالص مناسب است. این SUV در حالت EV تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و پس‌ازآن، پیشرانه ۷ سیلندر به طور خودکار وارد عمل می‌شود.

طراحی اوروس پلاگین هیبریدی در کنار تغییرات فنی، ارتقاهایی را نیز تجربه کرده است. چراغ‌های جلو در کنار جلوپنجره و ورودی‌های هوا، همچنان حس خشن و تهاجمی بودن را منتقل می‌کنند. برخی از تغییرات محتاطانه در بخش جلو، با عناصر طراحی برگرفته از ابرخودروی روئلتو دیده می‌شود.

قسمت عقب ظاهر شکل و جلوه ساده‌تری به خود گرفته است. چراغ‌ها در این قسمت با ادوات مشکی‌رنگی به هم متصل شده‌اند. نسبت به اوروس S، نیروی آیرودینامیکی پایین‌گرای این خودرو ۳۵ درصد افزایش یافته تا چسبندگی هرچه بیشتری بین تایرها و آسفالت فراهم شود.

لامبورگینی این شاسی‌بلند را با رینگ‌های ۲۳ اینچی جدید، بیش از ۱۰۰ گزینه رنگ بدنه و ۴۷ تم داخلی به فروش خواهد رساند. اوروس SE دارای یک جفت نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی و چهار حالت رانندگی جدید است: EV Drive، Hybrid، Performance و Recharge. این حالات رانندگی در بالای Strada، Sport، Corsa، Neve، Sabbia و Terra معمولی قرار دارند.

در مورد اوروس، لامبورگینی قبلاً تأیید کرده که نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۲۹ به طور کامل یک خودروی برقی خواهد بود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899500

دیگر خبرها

  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است