Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@02:36:56 GMT

وجود ۱۵ موقوفه درآمدزا در شهرستان گچساران

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۰۵۵

وجود ۱۵ موقوفه درآمدزا در شهرستان گچساران

بهمنی آزاد با اشاره به اینکه ۱۵ موقوفه درآمدزا در گچساران وجود دارد، گفت: ۱۴موقوفه متصرفی و یک موقوفه غیر متصرفی، ۷۶ رقبه تجاری، هشت رقبه مسکونی، سه موقوفه مزروعی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «فرزین بهمنی آزاد» امروز (۱ مهر ماه) در نشست تخصصی «وقف و رسانه»، ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: اصحاب رسانه در سال های ‌گذشته همکاری و تعامل خوبی با اوقاف و امور خیریه این شهرستان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران با بیان اینکه این شهرستان بیشترین واقفین در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، گفت: امروز این شهرستان نیازمند ایجاد وقف های جدید در زمینه فعالیت های سلامت، بهداشت و درمان، دینی، قرآنی و دیگر زمینه ها است.

 

وی با اشاره به اینکه موقوفات یکی از مهم ترین منابع اقتصادی محسوب می شوند، ادامه داد: درآمد حاصل از وقف می تواند به عنوان پشتوانه ای بزرگ برای تبلیغ و تبیین آموزه های دینی در جامعه باشد.

 

بهمنی آزاد توجه به موضوعات مختلف در وقف با توجه به تامین نیازهای روز جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: ضرورت دارد در بحث سلامت نیز وقف های جدیدی را نیز داشته باشیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند برای ترویج فرهنگ وقف و نیز احیای موقوفات گام های مهمی بردارند، گفت: وقف احسانی مهم و ماندگار بوده و می توان مردم را به سوی وقف های مشارکتی نیز سوق داد.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ موقوفه درآمدزا در گچساران وجود دارد، گفت: ۱۴موقوفه متصرفی و یک موقوفه غیر متصرفی، ۷۶ رقبه تجاری، هشت رقبه مسکونی، سه موقوفه مزروعی در این شهرستان وجود دارد.

 

بهمنی آزاد با بیان اینکه بانوان شهرستان گچساران پا به پای آقایان در امورات وقفی مشارکت دارند، یادآور شد: اداره اوقاف در بحث موقوفات فقط به عنوان یک امانتدار بوده و امورات وقفی را به هر نیتی که واقفین خیراندیش در وقف نامه قید کرده اند، عمل می کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از وجود ۱۲۳ مسجد و حسینه در سطح شهر گچساران سخن به میان آورد و ادامه داد: این مکان های معنوی توسط خود مردم اداره شده و پیشرفت های خوبی در زمینه عمران و ساخت و ساز مساجد و حسینیه ها در این شهرستان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ۴۱ بقعه متبرکه در شهرستان گچساران وجود دارد که ۲۷ بقعه در حال تکمیل و بهسازی هستند، اظهار کرد: اعتبارات امسال در این زمینه ۸۸۰ میلیون تومان بود که برای ساخت و ساز، بهسازی و نیز تکمیل امامزاده ها چنین اعتباری بسیار اندک است.

 

بهمنی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث تبلیع و ترویج فرهنگ وقف می توان به حوزه سلامت، دستگیری از فقرا، ایتام، زنان بی سرپرست، موقوفات علمی، قرآنی و دیگر شاخصه ها نیز توجه کرد که مردم می توانند همکاری خوبی داشته باشند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: گچساران موقوفات بقعه متبرکه فرهنگ وقف اوقاف و امور خیریه سلامت اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران اداره اوقاف بهمنی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان تیم هندبال مس کرمان در ادامه روند فوق‌العاده خود در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، در خانه به مصاف نفت‌وگاز گچساران رفت و با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به برتری رسید تا به هفدهمین پیروزی متوالی خود در این بازی‌ها دست پیدا کند.
هندبالیست های مس کرمان تمامی بازی های این فضل خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند

نتایج کامل مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر هندبال:

صنعت مس کرمان ۲۸ - نفت و گاز گچساران ۲۶

پیکان خراسان ۳۳ - پرواز هوانیروز اصفهان ۲۸

زغال سنگ طبس ۲۶ - فولاد مبارکه سپاهان ۲۷

گیتی پسند اصفهان ۲۲ - آلومینیوم اراک ۲۰

پلیمر خلیج فارس خرم آباد ۲۷ - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۳۳

فرازبام خاییز دهدشت ۳۰ - فولاد سپاهان نوین ۲۵

با این نتایج صنعت مس با ۳۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های نیروی زمینی شهیدشاملی کازرون و گیتی‌پسند با ۳۱ امتیاز دوم و سوم جدول رده بندی قرار دارند.

فولاد مبارکه سپاهان با ۲۶، زغال‌سنگ طبس و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۲۳، نفت و گاز گچساران با ۲۰، پیکان خراسان با ۱۴، سپاهان نوین با ۱۰، آلومینیوم اراک با ۷، پرواز هوانیروز و فراز بام‌خائیز دهدشت با ۶ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

هفته نوزدهم لیگ سی و ششم ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در گچساران
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • کشف ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
  • ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران