Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@15:42:07 GMT

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۰۸۸

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

به گزارش اقتصادآنلاین، یاسر رایگانی افزود: محور اصلی بازرسی‌ها طبق اولویت‌های اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنان‌مان از ما دارند به حوزه‌هایی که عمومیت بیشتری دارند، ورود می کنیم.

وی ادامه داد: در سیاست‌های جدید، آن کالاهایی که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه ‌ها بیشتر است، ورود کرده‌ایم و گشت‌های مشترک را در اولویت کارهای خود قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه صد در صد گشت‌های ما در سراسر کشور فعال شده اند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‌ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. قرار است با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه حداقل‌هایی در بازار ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره چگونگی اعلام شکایت از سوی مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز اظهارداشت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. تولیدکنندگان باید معیارهایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالاها بر روی محصول درج می‌شود، به همان ترتیب به مشتری تحویل دهند.

رایگانی اضافه کرد: مردم برای این شکایت‌ها می‌توانند از دو طریق اقدام کنند؛ نخست از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهروندان از این طریق می‌توانند از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان  و تولیدکنندگان بخواهند نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اقدام کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‌های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور  صد در صد نیروهای تعزیرات کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه به صورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم، نداریم.

وی اظهار داشت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات به عنوان شاکی یا گزارش دهنده،   اعلام تخلف و ثبت شکایت کنند. تفاوت این دو روش این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‌کند و ما برای او تشکیل پرونده می‌دهیم  و کد رهگیری صادر می‌کنیم که می‌تواند با این کد، پیگیر شکایت خود باشد اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‌کند که تعزیرات به این گزارش رسیدگی می‌کند و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‌کنیم.

پربیننده ترین پرداخت یارانه جدید از مهر ماه هشدار جدید به دارندگان سهام عدالت! انتقام بورس! /نقشه بازار (۱۳۹۹/۶/۳۱) ثبت نام خودرو، تمام شد؟ قیمت جدید انواع یخچال فریزر (۱۳۹۹/۶/۳۰)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنظیم بازار گرانی کالا حقوق مصرف کنندگان گرانفروش گرانفروشان تنظیم بازار قیمت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سازمان تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد/جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی در نوروز

فرماندار تهران از ثبت ۲هزار و ۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون در فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد قیومی رئیس ستاد خدمات سفر تهران با اشاره به جمع بندی گزارش کمیته های ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر، گفت: براساس گزارشات ارسالی از ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر به فرمانداری تهران خوشبختانه شاهد روند رو به کاهش میزان تصادفات در حوزه فوتی و جرحی هستیم؛ به طوری که در حوزه درون شهری تهران شاهد ۴۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشیم.

وی در ادامه با اشاره به میزان سرویس دهی به مسافران نوروزی در حوزه پایانه های اتوبوسی بیان کرد: در حمل و نقل برون شهری در تهران از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تا کنون ۴۰ هزار مورد سرویس عمومی از مبداء تهران به دیگر نقاط کشور ثبت شده است، مطابق این آمار تعداد مسافر خروجی از شهر تهران ۴۰۸۰۸۵ نفر و تعداد مسافر ورودی به تهران ۲۴۲۳۰۹ نفر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بوده است.

فرماندار تهران با اشاره به آمارهای پرواز از فرودگاه بین المللی مهرآباد در سفرهای نوروزی اذعان کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۲۱۰۰ مورد پرواز در فرودگاه بین المللی مهرآباد ثبت شده که از این طریق ۲۳۰ هزار نفر مسافر پذیرش شدند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رصد بازار در راستای جلوگیری از تخلفات در حوزه‌های کالاهای اساسی و عید نوروز تأکید کرد: تاکنون با ثبت ۱۳۷۰ مورد بازرسی از بازار در ایام نوروز توانستیم رصد خوبی را در تأمین کالاهای اساسی و جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی انجام دهیم و این رصد همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دار خواهد بود.

قیومی به آمار ورود مسافران نوروزی به تهران و بهره مندی از هتل‌ها و مهمانپذیرها اشاره کرد و افزود: از آغاز سفرهای نوروزی روزانه به صورت میانگین ۱۴ هزار نفر از این مراکز بهره مند شدند و سطح اشغال این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز به طور میانگین ۶۰ الی ۷۰ درصد بوده است.

فرماندار تهران افزود: در این آمار مشخص شده است که از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۹۶ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه های رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها انجام شده است.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: برگزاری ۷۰۰ تور تهرانگردی به صورت رایگان برای شهروندان، برگزاری برنامه برای گروه‌های خاص، روزه‌ اولی‌ها، معلولین، سالمندان، تور کودک، برپایی ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی در تمام مناطق شهر تهران و توزیع ۱۵۰ هزار نقشه گردشگری و کتابچه گردشگری کودک و نیز توزیع ۱۰۰ هزار بن تخفیف استفاده از مراکز تفریحی و گردشگری تهران از سایر برنامه ها بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رییس ستاد خدمات سفر تهران در پایان با اشاره به رشد حوزه گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ شهر تهران، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه بازدید از مناطق گردشگری تهران رشد خوبی را شاهد بودیم و تهران تاکنون جزء ۳ شهر پربازدید در حوزه موزه ها و آثار تاریخی و فرهنگی شناخته شده که در مجموع میزان بازدید از مناطق گردشگری جنوب تهران و نیز منطقه ۱۲ بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است و مطابق این آمار تعداد یک میلیون و دویست هزار بازدید از مراکز تفریحی شامل موزه‌ها، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی ، طبیعت‌گردی و جاذبه‌های شهری نظیر پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه چیتگر و... انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • ثبت ۳۳ هزار و ۹۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۰
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • ثبت ۲۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد/جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی در نوروز
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه تاکسی‌ها در تبریز