Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این روزهای کرونایی، گاه و بیگاه لابه‌لای اخبار ناخوشایند اقتصادی و مشکلاتی که گریبان‌گیر قشر کم درآمد جامعه است، خبرهایی از جنس امید هم مخابره می شود.

یکی از این خبرهای خوش این بار نه از پایتخت و نه از دیگر کلان‌شهرهاکه از شهرستانی کوچک می‌آید.

کانون توسعه فرهنگی و اجتماعی مهر رستم که  ایده تِک‌یار از آنجا شکل گرفته و بارور شده است با همکاری کنشگران اجتماعی در سراسر ایران و نیز مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از امروز اول مهرماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تِک‌یار از واژه تکنولوژی و یاری‌گری گرفته شده است و در مناطقی از شهرستان‌های استان فارس، تهران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان اقدام به ایجاد پایگاه‌هایی مجهز به ابزارهای آموزش از راه دور خواهد کرد که در آن ها پروتکل‌های بهداشتی طبق استانداردهای بین المللی رعایت می شود و دانش آموزان کم برخوردار می‌توانند به‌صورت برنامه‌ریزی شده و با فاصله اجتماعی مشخص تحصیل خود را ادامه دهند.

در این پایگاه های آموزشی، نه تنها تجهیزات آموزشی شامل رایانه، لپ‌تاپ و تبلت برای دانش آموزان فراهم می‌شود، بلکه با کمک معلم های داوطلب برای تمام دانش آموزان پشتیبان آموزشی در نظر گرفته شده است تا در طول سال تحصیلی علاوه بر شرکت در کلاس های خود به امکانات کمک آموزشی لازم نیز دسترسی داشته باشند.

این پویش از این جهت مهم به نظر می رسد که از سال گذشته و پس از شروع آموزش راه دور مدارس بر اثر شیوع کرونا، بسیاری از دانش آموزان مناطق محروم، به دلیل عدم دسترسی به ابزارهای آموزشی دچار مشکلات جدی تحصیلی شدند.

هم‌اکنون پویش تِک‌یار، دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری را از بسته‌های نوشت‌افزار بهره‌مند کرده است و در ادامه خدماتی تکمیلی نیز به آن‌ها ارائه خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره کانون فرهنگی و اجتماعی مهر شهرستان رستم در گفت‌وگو با ایرنا درباره هدف این پویش گفت: دریافتیم وقتی تبلت یا موبایل را به دست دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌برخوردار می‌رسانیم، به درستی از آن استفاده نمی‌کنند، برخی کودکان بازی‌گوشی‌هایی می‌کنند و در خانواده هم کسی نیست که به آن‌ها آموزش دهد، همچنین مشکلات دیگری نیز در این حوزه پیش روی برخی خانواده‌هاست.

مهتاج کراری ابراز داشت: با بررسی آسیب‌شناسانه این مهم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با راه‌اندازی تعدادی پایگاه آموزشی در مناطق کم‌برخوردار روستایی و عشایری و هر نقطه دیگری که ممکن است کودکی از تحصیل باز بماند، ایجاد کنیم که طی آن هم سواد رسانه‌ای در رابطه با استفاده از وسایلی همچون موبایل و تبلت ارائه ‌شود و هم این امکانات در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

این فعال اجتماعی محل تشکیل این پایگاه‌ها را مدارس یا مساجد مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد و اظهار داشت: این پایگاه‌ها می‌تواند در هر مکانی که برای دانش‌آموزان مناسب است ایجاد شود، درباره نگرانی‌های مربوط به همه‌گیری کرونا نیز تمام تدابیر بهداشتی اندیشیده شده است و طرح‌هایی برای رعایت پروتکل‌ها برنامه‌ریزی شده؛ همچنین همه وسایل مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار دانش‌آموزان و پشتیبانان قرار می‌گیرد.

وی افزود: آموزش‌های لازم نیز به افرادی که پایگاه‌ها را اداره می‌کنند داده خواهد شد.

کراری درباره پشتیبانان این پایگاه‌ها نیز گفت: بخش مهم این طرح بر عهده معلمان داوطلبی است که از سراسر ایران به صورت مجازی دانش‌آموزان را پشتیبانی می‌کنند، هر کودک یک پشتیبان معلم خواهد داشت؛ همچنین  به محض اتمام دوران کرونا این کمک‌ها ادامه خواهد یافت و خدمات کمک‌آموزشی تدام می‌یابد.

رئیس هیات مدیره کانون فرهنگی و اجتماعی مهر بیان کرد: با توجه به استقبال فعالان اجتماعی از این پویش، آغاز آن امروز اول مهرماه از شهرستان رستم فارس آغاز خواهد شد و در ادامه به تهران، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه خواهد رفت.

وی برای گسترش طرح  و با امید به اینکه هیچ کودکی از تحصیل جا نماند، همه ایرانیان را به مشارکت دعوت کرد، اطلاعات بیشتر از اقدامات این طرح در صفحه پویش در اینستاگرامی به آدرس https://www.instagram.com/kanoonmehr.official در دسترس است.

شهرستان رستم به مرکزیت شهر مصیری در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها محرومیت فضای مجازی دانش‌آموزان آموزش مجازی فارس رستم ممسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرومیت فضای مجازی دانش آموزان آموزش مجازی فارس رستم ممسنی محرومیت فضای مجازی دانش آموزان آموزش مجازی فارس رستم ممسنی اخبار کنکور پایگاه ها کم برخوردار دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم بر ارتقای شاخص آموزش و پرورش استان و رتبه کنکور دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم (هشتم تا چهاردهم اردیبهشت) اظهار کرد: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی شود و معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان ضرورت دارد تا از فناوری‌های ارتباطی جدید از جمله برنامه شاد استفاده شود.

وی درباره کمبود‌ها در برخی مدارس استثنایی استان خوزستان افزود: به منظور اجرای عدالت آموزشی این‌کمبود‌ها باید برای دانش‌آموزان استثنایی رفع شود.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست