Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گلستان در گرگان افتتاح شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان در آیین افتتاح این دبیرخانه گفت: در سال ۹۶ طرحی به‌عنوان الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط وزارت کار بر اساس مطالعه طرح مشاغل خانگی در چندین کشور دنیا و مشورت با مجامع دانشگاهی کشور، تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این طرح به‌عنوان پایلوت در ۹ استان کشور برای ایجاد ۲۰ هزار اشتغال پایدار به جهاد دانشگاهی واگذار شد و این کار صورت گرفت.

سیدعزیز موسوی بیان کرد: بعد از بررسی اشکالات طرح الگو، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شکل گرفت و در سال ۹۸ قرارداد اجرای این طرح بین وزارت کار، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی به امضاء رسید. در قالب این طرح برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد که سهمیه استان گلستان از این تعداد ۲۳۰۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در سه فاز اصلی شناسایی، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار دنبال می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، برندها و پیشران‌های استانی شناسایی و حمایت خواهند شد و افراد متقاضی که توانمند شده و آموزش دیدند، به این پیشران‌ها و برندها متصل می‌شوند.

موسوی یادآور شد: در روزهای اولیه شیوع کرونا که نیاز به گان بیمارستانی در استان زیاد بود، از ظرفیت زنان سرپرست خانوار برای تولید ۵۰۰۰ گان استفاده شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مشاغل خانگی در حل بسیاری از مشکلات اشتغال، گفت: اگر مشکل اشتغال حال شود، معضلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

در حال تکمیل...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار

گزارش دیوار به بهانه روز جهانی «هنر» نشان می‌دهد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر از ۴۵ درصد کل جستجوهای این حوزه را تشکیل می‌دهد.

کاربران دیوار در سال گذشته در میان عبارات مرتبط با «هنر» بیش از همه در جستجو مشاغل هنری بوده‌اند. همچنین در میان کل آگهی‌های هنری در دسته‌های مختلف دیوار، کاربران بیش از همه به این آگهی‌ها در دسته «استخدام و کاریابی» سر زده و به طور میانگین نزدیک به ۱۹۰۰ بار از هر یک از این آگهی‌ها بازدید کرده‌اند.

وقتی به «هنر» فکر می‌کنیم،‌ بیش از هر چیز آثار و محصولات هنری به ذهن‌مان می‌رسد. به خاطر همین هم احتمالا تصور می‌کنیم که کاربران دیوار، اگر قرار باشد این پلتفرم را جستجو کنند، باید به دنبال همین آثار و محصولات باشند. اما آمارهای دیوار چیزی دیگری می‌گوید. در سال گذشته فقط ۶ درصد کل جستجوهای «هنری» کاربران دیوار برای پیدا کردن این آثار بوده است. پس چه چیزهایی بیشتر از همه جستجو شده؟ ابزار و مواد مرتبط با فعالیت‌های هنری چه سهمی از این جستجوها داشته‌اند؟ دانشجویان هنر چقدر برای پیدا کردن کتاب‌های درسی‌شان به دیوار سر زده‌اند؟ آگهی‌گذاران کدام استان‌ها بیشتر آگهی‌های هنری منتشر کرده و کاربران کدام استان‌ها بیشتر با این آگهی‌ها تماس گرفته‌اند؟

به مناسبت روز جهانی هنر، که یونسکو به مناسبت تولد لئوناردو داوینچی انتخابش کرده، نگاهی انداخته‌ایم به آگهی‌های هنری دیوار و فعالیت‌های کاربران این پلتفرم تا به همه این سوال‌ها جواب دهیم.

 
کار و تحصیل، صدرنشین جستجوهای هنری

کاربران دیوار در سال گذشته، بیش از همه کلمات مرتبط با «هنر»، در جستجو مشاغل هنری بوده‌اند. جستجوی این مشاغل ۴۵ درصد کل جستجوهای «هنری» این پلتفرم را در این یک سال به خودش اختصاص داده. پس از آن، کتاب‌های هنری در رتبه دوم قرار داشته و سهم‌شان از کل این جستجوها ۳۴ درصد است. البته بخش مهمی از این کتاب‌ها، منابع درسی یا کنکور بوده؛ کتاب‌های درسی و کنکور هنر از دبیرستان تا دکتری، ۳ برابر کتاب‌های غیردرسی هنر جستجو شده‌اند. به این ترتیب، «مشاغل هنری» و «کتاب»، مجموعا نزدیک به ۸۰ درصد کل جستجوهای هنری را در اختیار داشته‌اند.


استان‌های هنری

آگهی‌گذاران استان خراسان رضوی، نسبت به جمعیت‌شان بیشترین آگهی‌های هنری را منتشر کرده‌اند. پس از آن‌ها اهالی استان‌های قم و البرز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. با این حال، مشتریان پروپاقرص آگهی‌های هنری ساکن استان‌های دیگری هستند. بیش از همه استان‌ها،‌ اهالی فارس اقدام به تماس با هر آگهی هنری منتشرشده در استان‌شان کرده‌اند. این کاربران،‌ به طور میانگین ۳۰ بار برای تماس با هر یک از این آگهی‌ها اقدام کرده‌اند. پس از آن‌ها، ساکنان استان‌های قزوین و تهران قرار دارند که هر کدام ۲۵ بار با این آگهی‌ها تماس گرفته‌اند.

 
اگر مهارت هنری داری، سری به دیوار بزن!

کاربرانی که مهارت هنری دارند و به دنبال منبع درآمدی از مهارت‌شان هستند، ظرف این یک سال بارها به سراغ دسته «استخدام و کاریابی» دیوار رفته‌اند، به طوری که ۴۵ درصد کل جستجوهای هنری دیوار در این مدت در این دسته انجام شده. مشاغل جستجو شده هم بسیار متنوع بوده: از بازیگری گرفته تا خیاطی و بافتنی تا کار با چوب و فلز تا زمینه‌های مختلف تصویربرداری و فتوشاپ، تا ادمین صفحات هنری در شبکه‌های مجازی. جالب است که کاربران هنرمند دیوار، در بازدید و اقدام به تماس با آگهی‌های مشاغل هنری در دسته «استخدام و کاریابی» هم رکوردشکنی کرده‌اند. آمارهای دیوار می‌گوید از هر آگهی هنری در دسته «استخدام و کاریابی» به طور میانگین نزدیک به ۱۹۰۰ بار بازدید شده (که نزدیک به سه برابر میانگین بازدید از کل آگهی‌های هنری است) و اطلاعات تماس هر یک از این آگهی‌ها به طور میانگین بیش از ۱۰۵ بار دریافت شده که بیش از ۴ برابر میانگین کل آگهی‌های هنری است.

 
کمک به مشاغل هنری نو

آمارهای دیوار نشان می‌دهد هنرمندان و صاحبان مهارت‌های هنری زیادی به دنبال شغلی برای کسب درآمد یا کمک درآمد در دیوار هستند. آگهی‌های دسته «استخدام و کاریابی» هم نشان می‌دهد که صاحبان کسب‌وکارهای هنری بسیاری برای استخدام این هنرمندان در دیوار آگهی منتشر می‌کنند. جالب است که بسیاری از این مهارت‌ها، در سایه توسعه کسب‌وکارهای آنلاین در همین سال‌های اخیر به وجود آمده‌اند. خیلی از وب‌سایت‌ها یا صفحات شبکه‌های مجازی که در زمینه‌های هنری فعالیت می‌کنند، برای تولید محتواهای متنی و تصویری و همچنین مدیریت‌شان نیازمند این مهارت‌ها هستند. بی‌دلیل نیست که ۵۴ درصد جستجوی مشاغل هنری در دیوار مرتبط با همین مشاغل جدید است. زیردسته «هنری و رسانه» در دسته «استخدام و کاریابی» دیوار امکانی است برای وصل شدن این کسب‌وکارهای نو و این هنرمندان جدید تا کمکی به اشتغال در این زمینه و رشد این کسب‌وکارها باشد. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیوارهایی که باعث جدایی اند (+عکس) سایت‌های خرید، فروش و تبلیغات آنلاین چگونه در کاهش بیکاری تأثیر گذاشته‌اند؟

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • اشتغال؛ رکورددار جستجوهای «هنری» در دیوار
  • لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی در همدان
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • تسهیلات ۱۶ میلیاردی به مشاغل خانگی در مرند
  • راه‌اندازی دبیرخانه مالکیت فکری و بورسیه دانشجویی در پارک علم و فناوری البرز
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال