Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با ما همراه شوید تا شما را با جاذبه های دیدنی جزیره شگفت انگیز قشم آشنا کنیم.

تنگه‌ی چاهکوه قشم

جزیره زیبا و شگفت انگیز قشم ، پدیده های زمین شناسی حیرت انگیزی را در خود جای داده است ، که یکی از دیدنی ترین آنها تنگه چاهکوه است . این تنگه یا دره در فاصله هفتاد کیلومتری از شهر قشم و در نزدیکی روستایی به نام چاهوی شرقی قرار دارد و سالانه هزاران مسافر و گردشگر این فاصله را طی نموده و محو این همه غظمت و زیبایی می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این منطقه صخره های بزرگی را می بینید که دارای اشکالی غیر قابل تصور اند و گردشگران از لابه لای آن عبور کرده و گویی در سیاره ای دیگر قدم می زنند. دلیل اصلی نامگذاری این دره ، وجود چاه‌هایی است که قرن ها قدمت دارد و توسط بومیان و برای تامین آب مورد نیاز اهالی شهر ، حفر شده است .

دره چاهکوه حدود یکصد متر عمق دارد و در طی میلیون ها سال و توسط فرسایش سنگ‌های رسوبی پدید آمده است . حین عبور از میان دره از کنار صخره هایی بلند می گذرید و در میان راه بقدری باریک خواهد شد که به سختی میتوان از آن گذشت و تا جائیکه دیگر قادر با تماشای آسمان بالای سر خود نیز نخواهید بود . با حرکت  به سمت جنوب دره مسیر دره باریک ‌تر خواهد شد و حس ماجراجویانه شما با ترس و وحشت همراه خواهد شد . بهتر است قبل از حرکت به این سمت ، با یک راهنمای راه بلد همراه شوید و حتما لباس و کفش راحت بپوشید و آب کافی همراه داشته باشید . 

غار خربس قشم

غار خربس از دیگر جاذبه های منحصر بفرد در تور قشم است که در فاصله پانزده کیلومتری از شهر قشم و در میان ارتفاعات خربس واقع شده است . این غار از پدیده‌های نادر زمین‌ شناسی است و باستان شناسان بر این باورند که این منطقه محل سکونت اقوام مختلف از جمله مادها بوده است .  آثاری از معماری صخره‌ای در بخش‌های مختلف غار است که نشان از حضور مردمان کهن در این منطقه و دستکاریو در هر گوشه از غار شاهد حکاکی ها و نشانه هایی از حضور انسان ها خواهید بود. برخی محققان بر این باورند که این غار نیایشگاه پیروان آیین مهرپرستی و زرتشتی بوده و نیز استخوان مردگان نیز در این غار نگهداری می شده است .

قلعه‌ پرتغالی‌های

به گزارش سفر باتو ، قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های دیدنی در قشم است که یادگار سالها اشغال و استعمار پرتغالی هاست . گفتنی است بخش‌ هایی از جزایر خلیج فارس سالها تحت تصرف پرتغالی ها بود و آنها از راههای آب به بازرگانی میان هند و اروپا می پرداختند . قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره‌ قشم و در نزدیکی بندر لافت  قرار دارد ، که تماشای آن خالی از لطف نیست . این قلعه با استفاده از سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده و در ساخت آن از ملاط ساروج محلی استفاده شده است . در این قلعه‌ انبارهایی را می بینید که برای نگهداری اسلحه و مهمات بوده و در کنار آن مقر فرماندهی ، زندان ، کلیسا ، سربازخانه و آب انبار بوده است . همچنین تور کیش را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

دشت بوخو

این دشت زیبا و سرسبز محل زندگی و زیستگاه گونه های متنوعی از جانداران است که به خصوص در فصول سرد سال ، یکدست سبز و زیباست . کوه بوخو در میان این دشت قرار دارد و ارتفاع آن سیصد و پنجاه متر است که بلندترین قله‌ در جزیره‌ی قشم است . خرگوش‌ ها ، آهوها و روباه‌ها از ساکنان همیشگی این دشت هستند که تماشای آنها جالب خواهد بود . در این منطقه فروشندگانی را می بینید که  عسل‌های طبیعی و خالص را برای فروش گذاشته اند ، پس حتما مقداری از آن را بعنوان سوغاتی تهیه کنید .  

تور مشهد ارزان را آنلاین رزرو کنید.

غار نمکدان

غار نمکدان  یکی زیباترین جاذبه های جزیره قشم است که بعنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان شناخته شده است . این غار در فاصله یکصد کیلومتری از شهر قشم قرار دارد و تاکنون شش کیلومتر از مسیر آن شناسایی شده است . با ورود به این غار شاهد مناظری زیبا و حیرت آور خواهید بود که مشابه آن را ندیده اید . سقف غار با قندیل‌های بلورین نمکی پوشیده شده و در کف غار نیز همواره جریانی از آب و جاری است . داخل غار و به خصوص اعماق آن بسیار تاریک است و برای رفتن تماشای بهتر استالاکتیت‌های بلورین ، به چراغ قوه‌ای نیاز دارید . جالب است بدانید که نمک‌های غار نیز خاصیت درمانی دارند و برخی مقداری آن را با خود به سوغات می برند و جریان آبی که از دل کوه نمکدان خارج می‌شود ، پس از حل کردن نمک‌ ،‌ به صورت چشمه‌ در دامنه‌ی کوه می‌جوشد و با ریختن به گودال مجاور ، وارد یک حوضچه‌ی طبیعی سفید رنگ و زیبا می شود . اما بهتر است قبل از حرکت به این سمت با یک راهنمای باتجربه مشورت کنید و تجهیزات کافی به همراه داشته باشید .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قشم غار نمکدان جاذبه های دیدنی جزیره قشم پرتغالی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ساحل شگفت انگیز «دَستیر»

ساحل «دَستیر» در شهر پارسیان و در استان هرمزگان قرار دارد. این ساحل زیبا و طبیعت زیبای آن در کنار خلیج فارس و در نزدیکی شهر بندری پارسیان با سواحل بی‌نظیرش واقع شده‌است. ساحل «دَستیر» به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود و با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

دَشتی شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این شهر از سال ۱۳۹۰ از روستا به شهر تبدیل شده‌است.

از مناطق دیدنی این شهر ساحل بسیار زیبای «دَستیر» که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشت‌های پوزه عقابی می‌باشد و از بکر‌ترین و زیباترین سواحل دنیا است که طول ساحل نزدیک به ۶ کیلومتر می‌باشد و باغ‌ها و قله کلات سرخ که از دیرباز محل زندگی شیوخ و حاکمان منطقه بوده است.

ساحل «دَستیر»، نام‌های دیگری مثل پارسیان و دشتی نیز دارد. این منطقه با ساحلی شنی و پهناور، آبی بسیار صاف و آرام و نیز داشتن تپه‌های سبز و جنگلی در اطراف، ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل یک محیط آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای استراحت، پیاده‌روی در ساحل، شنا، ماهیگیری و تفریحات مرتبط با آب فراهم می‌کند.

یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ساحل «دَستیر» پارسیان، شکاف صدفی است. مسیر رسیدن به شکاف صدفی جاده‌ای خاکی و صعب‌العبوری است که از روستای دشتی به سمت جنوب منتهی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • نقاشی کشیدن با ماشین تحریر (فیلم)
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • (تصاویر) ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • دانستنی های شگفت انگیز از عقاب ها که تا به حال نشنیده اید (فیلم)
  • تلاقی هیجان و ترس پلی در آسمان (فیلم)
  • اردیبهشت کجا سفر بریم؟ ۵ مقصد شگفت‌انگیز
  • اردیبهشت ماه کجا سفر بریم؟ ۵ مقصد شگفت انگیز