Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ پیغام فتح؛ ویژه‌نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: جریان تحریف به موازات انقلاب و پا‌به‌پای انقلاب پیش آمده و در صحنه‌های مختلف درصدد وارونه‌نمایی حقایق انقلاب و ارائه قرائت‌های انحرافی از دستاوردهای انقلاب برآمده است.

یکی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که مورد تحریف قرار گرفته، بعد از شکل‌گیری انقلاب و اتفاقاتی چون تسخیر لانه جاسوسی، بی‌شک دفاع مقدس و هشت سال حماسه آفرینی ملّت ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریان تحریف چه در دل جنگ و چه در سال‌های پس از دفاع مقدس، دست خود را نشان داده و چه بسا تبعاتی را هم متوجه جامعه کرده است.

در همین زمینه خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به سراغ آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری رفت تا نظر وی را درباره عملکرد جریان تحریف نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس جویا شود.

**پشتیبانی امپراطوری رسانه‌ای غرب از جریان تحریف

آیت‌الله کعبی در همین زمینه اظهار داشت: جریان تحریف با پشتوانه امپراطوری رسانه‌ای غرب و با استفاده از پیشرفت‌های فنی و فضای مجازی با شکل‌دهی برخی از پازل‌های جنگ نرم تلاش می‌کند که قداست، حماسه و پیروزی‌های بزرگ ملّت ایران در دفاع مقدس را واژگونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله به خاطر آنکه جهاد دفاعی بود و بر اساس عمل به فتوای ولی فقیه شکل گرفت و نیز برخوردار از روحیه فداکاری و جانبازی و روحیه شهادت‌طلبی ملّت ایران بود باید از واژه مقدّس برای آن استفاده کرد و از این روی، دفاع مقدس نام گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملّت ایران در دفاع مقدس، در مقابل شرق و غرب حماسه آفرید، اظهار داشت: آمریکا، شوروی سابق، صهیونیست‌ها و بیش از ۴۰ کشور دنیا، عقبه پشتیبان‌کننده صدام و رژیم جنایتکار بعثی بودند.

**ملّت ایران در مقابل ارابه جنگی غرب و شرق حماسه‌سازی کرد

کعبی، پشتیبانی‌ها نظامی و مالی برخی کشورها از صدام را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس بویژه سعودی، کویت امارات و بحرین کمک فراوانی به صدام کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران در کنار سپاه و ارتش، نیروی بسیج مردمی را با روحیه جهاد، شهادت‌طلبی و ایثارگری به صحنه آورد و در مقابل ارابه جنگی شرق و غرب حماسه‌سازی کرد. از این رو عنصر قداست و حماسه در کنار رهبری الهی امام خمینی، علاوه بر تقوا و همت و عزم بلند ملّت ایران پیروزی آفرید.

کعبی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تجزیه کشور، نفوذ و بازگشت انقلاب به عقب بود، تصریح کرد: ملت ایران با آهنگ الهی و با روحیه شهادت‌طلبی، تمامیت ارضی کشور را حفظ و توطئه دشمن را از بین بردند.

**حضور ملّت در صحنه، پروژه تحریف دفاع مقدس را شکست داده است

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه اقتدار و عزّت ملّت ایرن در سایه دفاع مقدس به رخ دنیا کشده شد، گفت: امنیت، رشد و شکوفایی کشور بعد از دفاع مقدس و نیز اقتدار بین‌المللی نظام اسلامی و پیروزی‌های جریان مقاوت در منطقه همه از دستاوردهای فتح و پیروزی دفاع مقدس است. 

کعبی با بیان اینکه دشمن در پروژه تحریف دفاع مقدس در مقابل حضور ملت در صحنه شکست خورده، اظهار داشت: البته دشمن هنوز هم تلاش می‌کند با استفاده از غول رسانه‌ای به تحریف دفاع مقدس بپردازد.

** چهار محور تحریف دفاع مقدس

وی در جمع‌بندی قسمت نخست اظهارات خود، اقدامات جریان تحریف نسبت به دفاع مقدس را متوجه ۴ محور دانست؛ ۱- زیر سؤال بردن قداست دفاع مقدس ۲- زیر سوال بردن حماسه ملت ایران ۳- زیر سؤال بردن پیروزی بزرگ ملّت ایران ۴- زیر سؤال بردن تدبیر و فرماندهی ولی فقیه و فرمانده کل قوا در دفاع مقدس 

کعبی در ادامه با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس از پیشکسوتان و نسل اول دفاع مقدس به نسل دوم و سوم منتقل شد، اظهار داشت: پس از دفاع مقدس، پیوند نسل‌های مجاهد و شهادت طلب را در تجلی دفاع از حرم شاهد بودیم.

**دولت‌های پس از جنگ بیشتر می‌توانستند به ارزش‌های دفاع مقدس توجه کنند

وی، عملکرد دولت‌های مختلف پس از دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: دفاع مقدس، دستاورد بزرگ ملت ایران و قطعه جاودان هویت ملّت ایران است که دولت‌ها بعد از دفاع مقدس می‌توانستند بیشتر به ارزش‌های آن بپردازند، چرا که پرداختن به این ارزش‌ها، امنیت ملی، اقتدار، وحدت ملی، مصالح و منافع ملی را تضمین می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ارتباط تحریف ارزش‌های دفاع مقدس و مشکلاتی که کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: با روحیه دفاع مقدس و تفکر بسیجی می‌توانیم منابع و ثروت‌های ملی را بارور کنیم و تنها راه عبور از مشکلات، اقتصاد مردمی است.

**با روحیه برآمده از دفاع مقدس می‌توان پول ملّی را تقویت کرد

کعبی اظهار داشت: ما باید اقتصاد را مردمی کنیم و از ظرفیت بسیج مردمی برای جهش تولید و پیشبرد اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با روحیه برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم پیشرفت و عدالت را محقق سازیم و پول ملی را تقویت کنیم. همچنین با این روحیه می‌توانیم با شبیخون فرهنگی مبارزه کنیم. درواقع همه دستاوردهای دفاع مقدس می‌تواند در قالب برنامه‌های توسعه، نقد و اجرایی بشود.

**ارزش‌های دفاع مقدس تحریف شود، سیر قهقرایی در پیش خواهیم گرفت

عضو مجلس خبرگان درباره خطر تحریف‌ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اقتدار، پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی ملّت ایران ناشی از حضور در صحنه آن هم با روحیه جهاد و شهادت‌طلبی است؛ اگر این روحیه از ملت گرفته شود سیر قهقرایی و بازگشت به عقب را شاهد خواهیم بود.

کعبی تصریح کرد: همه دستاوردهای دفاع مقدس از جمله غنی‌سازی دانش‌های بومی،  دستاوردهای علمی، ملّی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف با روحیه مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دست آمده و تداوم آن هم با همین روحیه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پیغام فتح فضای مجازی جنگ نرم تحریف عضو مجلس خبرگان جریان تحریف ارزش های دفاع مقدس تحریف دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس جریان تحریف دفاع مقدس شهادت طلبی ت ایران مل ت ایران ملت ایران ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیای شب‌های قدر روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • تمجید آیت الله کعبی از تدارک سفره ۲۰۰ متری افطار در اهواز
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند