Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد فتحی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران که در سالن فارابی دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد،‌اظهارداشت: این نقاهتگاه ها با همکاری  سپاه و بسیج جامعه پزشکی استان فعال شده که نیروی انسانی مورد نیاز این مکان ها  از بسیج جامعه پزشکی،‌ سپاه و دانشگاه علوم پزشکی البرز تامین شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه وضعیت قرمز پرخطرترین زمان برای ابتلای افراد به کرونا است، گفت: در این شرایط  روتکل‌های بهداشتی که مهمترین نکته  آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است را باید به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ با توجه به  مسافرت‌های غیر ضرور مردم به استان‌های مختلف و در نتیجه عدم توجه برخی افراد به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا و دانشگاه علوم پزشکی،  آمار بیماران کرونادر البرز  رو به افزایش است که زحمات کادر درمان را ۲ چندان کرده است.

فتحی خاطرنشان کرد: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون ۳۹ دانش‌آموز بین ۶ تا ۱۸ سال به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند که نتیجه آزمایش پنج نفر آنان مثبت، چهار نفر مشکوک و ۳۰ نفر منفی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های آموزش غیر حضوری را آموزش و پرورش فراهم کرده الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: ادامه این روند در شرایط حساس فصل پاییز سبب پیشگیری از بیماری‌های کرونا و آنفلوانزا خواهد شد.

فتحی اظهارداشت: در وضعیت قرمزکرونایی تمام بیمارستان‌های استان  با ظرفیت کامل فعال شده اما  هنوز تمام تخت ها اشغال نشده است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود:  در شرایط کنونی بیمارستان‌های استان  پاسخگوی بیماران هستند  اما اگر این روند ادامه یابد می بایست از نقاهتگاه‌ها برای بیماران کرونایی استفاده کرد.

وی تاکید کرد که در وضعیت قرمز کرونایی تمام کادر درمانی  را مجاب کرده‌ایم که عمل جراحی اضطراری را انجام دهند و اکنون عمل انتخابی نداریم.

فتحی  ادامه داد: تمام پزشکان در آمادگی کامل هستند و تلاش شده تا با پزشکان بخش خصوصی در رشته‌های داخلی،‌ عفونی و ... قرارداد منعقد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: با وجود شرایط خاص استان هنوز اقدامی برای افزایش نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان ها و امکانات درمانی افزایش پیدا نکرده است .

وی با تاکید رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم  گفت : کادر درمانی نیز به لحاظ روحی خسته شده اند و نیاز به تقویت روحیه دارند.

فتحی تاکید کرد که در بحث اطلاع‌رسانی نیاز به کمک رسانه‌ها داریم چرا که با هشدارهایی که به مردم می‌دهند آنها را نسبت به وضعیت بیماری آگاه تر می‌کنند.

این مسوول  گفت: دارو،  شوینده‌ها، مواد ضدعفونی و ماسک به اندازه کافی در استان البرز ذخیره‌سازی شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های البرز بستری شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز کرج پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز کرج ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز کرج اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی البرز بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ رتبه از ۱۲ رتبه اول در بین ۶۳ دانشگاه کشور به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی تعلق گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه (PMP) است.   وی با بیان این که در این ارزیابی که در پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شده اند ادامه داد: در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رتبه نخست اهدای عضو در سال گذشته را به خود اختصاص داده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام رتبه پنج کشور، گناباد رتبه شش کشور، تربت حیدریه رتبه هشت کشور، سبزوار رتبه دهم و مشهد رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر فسا رتبه دوم، شهر شیراز رتبه سوم و شهر یزد نیز در این ارزیابی رتبه چهارم را کسب کرده اند.   ابراهیم خالقی با بیان این که استان خراسان رضوی در سال گذشته پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور بوده است افزود: مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهر‌های استان، اطلاع‌رسانی مداوم و آموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در آی. سی. یو‌ها و بیمارستان‌های این شهر‌ها بود.   وی با اشاره به این که طی سال گذشته ۱۷۴ فرد مرگ مغزی از مشهد و شهر‌های مختلف این استان به بیمارستان منتصریه مشهد معرفی شده‌اند ادامه داد: این افراد پس از رضایت و عمل اهدای عضو، موجب نجات و ادامه زندگی ۷۳۳ بیمار نیازمند به عضو شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور