Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:08:54 GMT

«نهاجا» آماده اجرای دستورات فرمانده کل قوا است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۳۵۲

«نهاجا» آماده اجرای دستورات فرمانده کل قوا است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرسرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش در گفتگو با رادیو ایران، به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: صدام در ۳۱ شهریورماه، یورشی به یگان‌های جمهوری اسلامی انجام داد که دلاورمردان نیروی هوایی در کمترین زمان ممکن و به فاصله دو ساعت و نیم از پایگاه‌های شکاری همدان و بوشهر این حمله را پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان صلح، تمام نیروهای مسلح، طرح‌های عملیاتی دارند تا در زمان نیاز از آن‌ها استفاده شود. طرح‌های عملیاتی که به نیروی هوایی ابلاغ شده بود، طرح البرز بود.

جانشین نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در زمانی که صدام و صدامیان تصمیم داشتند که پیروزی برق آسا داشته باشند، با تلاش دلاورمردان نیروی هوایی ارتش، این هدف آن‌ها به یک جنگ فرسایشی تبدیل شد و ۵ روز پس از جنگ نیز آن‌ها درخواست داشتند تا جنگ متوقف شود.

امیر واحدی توضیح داد: از همان روزهای اولیه اعمال تحریم‌ها، اولین تحریمی که در کشور انجام شد، تحریم هواپیما بود، ولی توانستیم با رشادت کارکنان فنی و نیروهای متخصص و جوانان غیور، مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه تشکیل اولین جهاد خودکفایی در نیروی هوایی انجام شد و کارکنان فنی و نیروهای متخصص به بازسازی هواپیماها پرداختند، گفت: نیروی هوایی نیاز به تجهیزات زیادی دارد و خدا را شاکریم جوانان متخصص و فعال از کل دانشگاه‌ها پای کار آمدند و حتی کارکنان فنی اقدام به ساخت هواپیما کردند و توانستیم هواپیمای کوثر را بسازیم. در یک کلام می‌توانیم بگوییم که نیروی هوایی یک نیروی آماده و سرپا و آماده دستور فرماندهی معظم کل قواست.

کد خبر 5030283 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش صدام چهل سالگی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد انتخابات کشور دفاع مقدس برجام هفته دفاع مقدس رزمایش ذوالفقار ۹۹ صحن مجلس مجلس یازدهم محمدجواد ظریف هیئت دولت نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند