Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@23:48:46 GMT

پرداخت حق پرستاری به ۶۶۵مددجوی قزوینی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۴۰۸

پرداخت حق پرستاری به ۶۶۵مددجوی قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیر کل بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳هزار و ۱۷۹مددجو قزوینی از خدمات بهزیستی بهره‌مند بوده و کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند.
وارثی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای بهبود وضعیت معیشتی افراد دارای معلولیت، تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی سازمان بهزیستی و براساس ماده ۲۷ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و همچنین در جهت تامین خدمات توانبخشی و حمایتی مورد نیاز این افراد، بهزیستی اقداماتی را برای حمایت هرچه بیشتر از جامعه هدف خود به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او، هدف از حمایت‌های ارائه شده، تامین حداقل‌های معیشتی به افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران روانی مزمن و همچنین توانمندسازی گروه‌های هدف و کمک به بهبود سطح کیفی زندگی آنان بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این نهاد در حوزه کمک هزینه معیشت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا گروه‌های مختلف و نیازمند تحت پوشش خود را از حمایت‌های بیشتری در راستای کاهش مشکلات زندگی و اجتماعی بهره‌مند سازد.

46

کد خبر 1435244

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود

ایتنا - یک شرکت نوآور گامی نوین در عرصه فناوری تراشه‌های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر (BCI) برداشته و روش کم‌تهاجمی جدیدی را معرفی کرده که به افراد معلول اجازه می‌دهد کنترل عضلاتشان را دوباره به دست گیرند.
تراشه های مغزی دستگاه هایی هیجان انگیز هستند که سیگنال های الکتریکی مغز را به دستورات کنترل برای دستگاه های خارجی ترجمه می کنند.

شرکت سینکرون با رویکرد جدید و کم‌تهاجمی خود در زمینه کاشت این تراشه‌ها، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

سینکرون از یک روش نوآورانه به نام "استنت رود" استفاده می کند که طی آن یک مجموعه تخصصی از الکترودها درون رگ خونی نزدیک قشر حرکتی مغز قرار داده می شوند. این کار از طریق جراحی ساده ای روی رگ گردنی داخلی انجام می شود و دسترسی به ناحیه مسئول کنترل حرکات عضلانی را ممکن می سازد.

رویکرد کم تهاجمی سینکرون مزیت بزرگی محسوب می شود، زیرا در مقایسه با روش های جراحی سنگین که در آنها جمجمه باز می شود، ریسک کمتر و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. این امر می تواند در آینده، فناوری تراشه های مغزی را بسیار در دسترس تر و کاربرپسندتر سازد.

کاربردهای بالقوه این فناوری بسیار امیدوارکننده است. تصور کنید افرادی که به دلیل فلج یا سایر شرایط عصبی، محدودیت حرکتی دارند، بتوانند تنها با فکر کردن، با دستگاه ها تعامل کنند یا ارتباط برقرار کنند. یا حتی افراد سالم بتوانند با قدرت ذهن، اشیا را کنترل کرده و تجربه های واقعیت مجازی، دستگاه های هوشمند خانگی یا اندام های مصنوعی را فراگیرتر مدیریت نمایند.

توسعه این فناوری البته با چالش هایی نیز روبرو است؛ از افزایش دقت و توسعه کنترل گرفته تا کاهش هزینه ها و رعایت مسائل حقوقی و اخلاقی. اما با وجود این موانع، سینکرون توانسته با جذب حمایت های مالی کلان از افرادی همچون بیل گیتس و جف بزوس، و کسب تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا، گام های مهمی در پیشبرد این فناوری بردارد.

تراشه های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر آینده ای امیدبخش را نوید می دهند؛ دنیایی که در آن مرز میان انسان و ماشین کمرنگ تر شده و کنترل محیط پیرامون تنها با افکار میسر خواهد بود. البته همگام با این پیشرفت ها، نیاز به قوانین شفاف برای حفاظت از حقوق بیماران و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی