Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:02:58 GMT

استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در راستای توسعه کشور

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۴۵۱

استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در راستای توسعه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با دو جوان گرگانی رتبه برتر کنکور سال ۹۹ اظهارکرد: برخورداری از استعداد یک نعمت الهی است و باید قدردان این نعمت بود که راه قدردانی و شکرگزاری از نعمت استعداد، استفاده مفید و حداکثری از آن است.

وی افزود: تفکر، اندیشه و استعداد علمی از جمله نعمت هایی است که هر چقدر انسان از آن استفاده کند و آن را به کار بگیرد قدرت آن بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورمفیدی ادامه داد: افراد نخبه و با استعداد باید از گذران وقت در امور بیهوده پرهیز کنند، البته تفریح و ورزش باید در جای خود استفاده شود اما تا جایی که ممکن است باید از قدرت اندیشه و استعداد علمی استفاده مفید کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان جایگاه خانواده را در فرهنگ اسلامی بسیار مهم خواند و گفت: بنیان خانواده در غرب از دست رفته است و رابطه والدین با فرزندان تا یک نقطه ادامه دارد و سپس تقریباً قطع می شود این در حالی است که در زندگی ما روابط خانوادگی و احترام به پدر و مادر یک اصل محسوب می شود.

وی تأکید کرد: یکی از علل موفقیت جوانان نخبه در سکوهای علمی تلاش و دغدغه مندی والدین آنها است که باید قدردان پدر و مادر خود باشند.

نورمفیدی ادامه داد: باید آموزش و پرورش استعدادهای دانش آموزان را بپروراند و در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر گام بردارد، اگر چنین فضایی شکل بگیرد، دانش آموزان با استعداد بسیاری وجود دارند که با فراهم شدن فضای مناسب، رشد می کنند و اقدامات بزرگی را رقم خواهند زد.

امام جمعه گرگان با قدردانی از افتخارآفرینی دو جوان گلستانی در کسب رتبه تک رقمی کنکور تجربی، تصریح کرد: کسب این موفقیت موجب خرسندی ما شد، گلستان روزی مرکز علم بود طوری که بوعلی سینا در زمان قابوس بن وشمگیر از بلخ و بخارا به منطقه ما آمد و یکی از کتاب های خود را در منطقه ما نگارش کرد. و امیدواریم به همت جوانانی مثل شما به آن دوره پر افتخار برگردیم.

لازم به ذکر آقایان محمد تیموری ماسوله رتبه سوم  و شهریار سلیمانی رتبه ششم  کنکورتجربی را در سال ۱۳۹۹ کسب کردند.

کد خبر 5030295

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله نورمفیدی گرگان نماینده ولی فقیه در گلستان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه توهین به پیامبر گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم امروز در دیدار علما و شخصیت‌های حوزوی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته گفت: با تشدید نظارت‌ها بر اصناف در استان قم تورم نقطه به نقطه از ۴۱ و نیم درصد در شهریور به ۳۱ و نیم درصد در اسفند ماه رسید. 

سید محمد آقامیری افزود: با سرعت دادن به ساخت واحد‌های مسکونی، رتبه قم در طرح نهضت ملی مسکن از هفدهم به رتبه دوم ارتقاء یافت.

وی خاطر نشان کرد: با همراهی و هم افزایی مردم در نظر داریم در مباحثی همچون کاهش تورم، رشد تولید، افزایش اشتغال برای جوانان و تحول در امور اداری گام‌های اساسی برداریم.

استاندار قم فعال کردن واحد‌های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در استان، بهره گیری از توان جوانان نخبه و کارآمد، بالابردن افزایش رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی و واگذاری منظم یک هزار واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط در هر ماه در قالب طرح نهضت ملی مسکن را از مهمترین اولویت‌های خود در سال جاری برشمرد.

دیگر خبرها

  • قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد
  • استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
  • ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار نشانه دنائت انسان است
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن