Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس شمس‌اللهی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: عملکرد شرکت گاز استان ایلام از سال ۱۳۹۲ تاکنون نشان از جهشی چشم‌گیر در گازرسانی به شهرها و روستاها به ویژه مناطق دورافتاده و سخت‌گذر دارد، به طوریکه میزان گازرسانی روستایی و شهری در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید به بعد به ترتیب روستایی و شهری برابر ۷۸ و ۵۸ درصد کل میزان گازرسانی شرکت گاز استان از بدو تاسیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ گاز شهری ۷۰ درصد و  روستایی ۳۱ درصد در این استان بود که با عملیات جهش‌وار دولت یازدهم و دوازدهم، این میزان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

برخورداری ۹۹ درصدی مناطق شهری ایلام از گاز 

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز ۹۹ درصد است.

شمس‌اللهی یادآور شد: تنها ۲ شهر میمه و پهله زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

پیشرفت ۷۰ درصدی گاز رسانی به ۲ شهر میمه و زرین‌آباد دهلران

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی خط تغذیه گازرسانی به ۲ شهر باقی‌مانده سراب میمه و زرین‌آباد از توابع شهرستان دهلران با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: خط تغذیه این دو بخش ۸۵ کیلومتر بوده که کار عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.

شمس‌اللهی با اشاره به اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد ریالی این پروژه افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به فعالیت ۱۰ پیمانکار در اجرای این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: کار عملیات اجرایی شبکه گاز داخل شهرهای میمه و پهله و بخش عمده‌ای از روستاها نیز  انجام شده و همراه با پیشرفت خط تغذیه نصب علمک در شهرها و روستاها در دستور کار قرار دارد.

به‌گفته وی تا پایان سال جاری این ۲ نیز شهر به شبکه گاز سراسری متصل می‌شوند و ظریب نفوذ گازرسانی به مناطق شهری در استان ایلام به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

قرار گرفتن سه شهر در فهرست شهرستان‌های سبز گازرسانی ایلام

شمس‌اللهی گفت: شهرستان‌های ایوان، مهران و به تازگی بدره نیز که عملیات اجرایی گازرسانی در آنها به اتمام رسیده است در زمره شهرستان‌های سبز استان قرار دارند.

برخورداری ۴۶۱ روستای ایلام از گاز

وی در خصوص وضعیت گازرسانی در مناطق روستایی استان گفت: هم‌اکنون از ۶۰۰ روستای استان ایلام ۴۶۱ روستا با داران بودن ۹۴ درصد جمعیت روستاییان استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۲ روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شد، تاکید کرد: هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوارهای روستاهای استان ۹۴ درصد است که با اتمام گازرسانی به ۵۷ روستای دیگر که در دست اقدام هستند، ضریب نفوذ به ۹۹ درصد می‌رسد.

گازرسانی به ۷۹۳ واحد صنعتی ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ِگفت: تا کنون ۷۹۳ واحد صنعتی ایلام گازدار شده‌اند که از این تعداد ۶۳۳ واحد در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده‌اند که معادل ۸۰ درصد کل صنایع گازدار استان است.

وی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای گازرسانی به ۱۵۰ واحد صنعتی دیگر در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفت که در ایام هفته دولت ۱۴۸ واحد به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد صنایع گازدار استان در دولت تدبیر و امید انجام شده است، گفت: گازدار کردن هشت شهرک صنعتی استان و ۶۳۳ واحد صنعتی تولیدی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است که از خدمات شایان نظام و دولت در رفع محرومیت استان و تحقق عدالت اجتماعی به شمار می‌رود. 

گازرسانی یکی از مطالبات اصلی مردم استان ایلام بود که عملیات اجرایی آن در سال ۸۲ آغاز شد و در نهایت سال ۸۵ آرزوی دیرینه مردم این استان تحقق یافت و تا کنون با پیشرفت بسیار مناسبی در دست انجام است.

برچسب‌ها ایلام گاز رسانی دولت تدبیر و امید شرکت گاز استان ایلام توسعه روستایی دولت دوازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گاز رسانی دولت تدبیر و امید شرکت گاز استان ایلام توسعه روستایی دولت دوازدهم ایلام گاز رسانی دولت تدبیر و امید شرکت گاز استان ایلام توسعه روستایی دولت دوازدهم اخبار کنکور شرکت گاز استان ایلام مدیرعامل شرکت گاز دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی مناطق شهری واحد صنعتی شمس اللهی شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت دریافت پروانه کسب جدید اصناف

استاندار ایلام از کاهش مدت زمان صدور مجوزهای کسب و کار به کمتر از سه‌روز خبر داد و گفت: اصناف برای تبدیل پروانه کسب قدیمی به پروانه کسب جدید تا پایان اردیبهشت مهلت دارند تا ضمن صدور شناسه یکتا، پروانه کسب جدید را دریافت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام حسن بهرام‌نیا امروز در نشست شورای اشتغال استان ایلام با تبریک عید سعید فطر گفت: مقام معظم‌ رهبری شعار سال 1403 را به عنوان (جهش تولید با مشارکت مردم) نام‌گذاری کردند که برای تحقق این شعار راهبردی همه باید تلاش کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه نتیجه تحقق راهبرد مقام معظم‌ رهبری روی سفره مردم مشخص می‌شود، افزود: شعار سال با نگاه و کار جهادی مدیران مصداق می‌یابد.

بهرام نیا با بیان اینکه عملکرد بانک توسعه‌ تعاون در بحث جذب تسهیلات رضایت‌بخش نیست و در جلسه بعدی باید گزارشی از نظر پرداخت تسهیلات داشته باشد، گفت: همچنین تا پایان هفته جاری، جهاد کشاورزی استان نسبت به معرفی طرح‌ها اقدام کند.

استاندار ایلام با بیان این‌که مدیران روند پیشرفت اخذ مجوزها را رصد کنند، یادآور شد: زمانی که متقاضی برای صدور مجوز و دریافت تسهیلات هر طرح، به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند باید تمام شرایط و اخذ مجوزها در یک کتابچه به وی ارائه شود.

وی با اشاره به توفیقات استان در حوزه اقتصادی، گفت: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم 430 واحد نیمه‌فعال داشتیم که از آغاز به کار دولت سیزدهم تا امروز، 232 واحد با اشتغال‌زایی 1626 نفر و سرمایه‌گذاری ‌163 میلیارد تومان احیا شدند که این موفقیت نشان‌گر همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: طی سه سال گذشته  تعهد اشتغال استان 20 هزار و 293 نفر بود که با همکاری اعضای کارگروه اشتغال، ثبت اشتغال به 41 هزار و 201 رسید و استان ایلام در سال 1401 مقام نخست اشتغال را احصا کرد و در سال 1402 تاکنون رتبه سوم کشور از نظر ثبت اشتغال را کسب کرده است.

وی تعهد اشتغال استان در سال 1402 را 8 هزار و 859 نفر عنوان کرد و گفت: در سال 1402، 14 هزار و 863 ثبت اشتغال توسط 34 دستگاه اجرایی انجام شد که 167 درصد ثبت اشتغال را نشان می‌دهد و استان ایلام رتبه سوم را در ثبت اشتغال و صحت‌سنجی( تلفنی، پیامکی و میدانی) در کشور کسب کرد. 

بهرام‌نیا به دیدار کارگزاران نظام با رهبر‌معظم انقلاب اشاره و بیان کرد:در این دیدار معظم‌له بر احیای طرح‌ها تاکید داشتند که برای احیای هر طرح که تقریبا در آستانه افتتاح است نیاز به سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بوده که باید بانک‌ها هم‌چون گذشته در این خصوص پای کار بیایند.

استاندار ایلام با بیان این‌که اعتبارات نهضت احیا واحدها شناور است و اگر این اعتبارات جذب نشود توسط سایر استان‌ها جذب می‌شود، گفت: تا اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری، اعتبارات نهضت احیا که حدود 71 میلیارد تومان است باید جذب شود. 

وی یادآورشد: در دولت سیزدهم در استان طی حدود سه سال گذشته، 505 واحد تولیدی، کشاورزی و خدماتی با اشتغال‌زایی 4 هزار و 736 نفر و پرداخت 750 میلیارد تومان احیا، ارتقای ظرفیت یا مورد بهره‌ برداری قرار گرفتند.

بهرام‌نیا یادآور شد:در 12 ماه متوالی سال 1402، استان ایلام رتبه اول را در پاسخ‌گویی و صدور مجوزها کسب کرد.

مهلت تبدیل پروانه کسب قدیمی به جدید تا پایان اردیبهشت

استاندار ایلام بیان داشت: اصناف برای تبدیل پروانه کسب قدیمی به پروانه کسب جدید تا پایان اردیبهشت مهلت دارند که ضمن صدور شناسه یکتا، پروانه کسب جدید را دریافت کنند، در غیر این‌صورت، از دریافت تسهیلات و دیگر خدمات عمومی محروم می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه تاکنون 5 درصد اصناف در استان برای صدور شناسه یکتا، اقدام کردند که لازم است رسانه‌ها و صدا و سیما، اطلاع‌رسانی کنند، افزود: همه فرمانداران در نشست بعدی گزارشی در این خصوص ارائه دهند. همچنین صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف نیز در این خصوص اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: کارگروه اشتغال در شهرستا‌ن‌ها فعال و سهم هر شهرستان از اعتبارات تبصره(18) مشخص شود. هر فرماندار نیز باید پاسخگوی میزان تخصیص و پرداخت تسهیلات تبصره(18) باشد و در این صورت اختیارات و وظایف فرمانداران دوچندان می‌شود.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • وضعیت گازرسانی در ایلام مطلوب است
  • بهره مندی بیش از ۱۴ هزار مشترک خانگی در استان همدان
  • نقشه حریم گسل های تمامی شهرها تا پایان امسال به اتمام می رسد
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت دریافت پروانه کسب جدید اصناف