Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذری گفت: در ماجرای واگذاری بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه در سال‌های 83 و 84 به بخش خصوصی حق مردم قوچان پایمال‌شده و نشان از آن دارد که حقوق بیت‌المال تضییع و تقلبی در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس در قوچان اظهار کرد: مجتمع دوچرخه‌سازی قوچان به‌عنوان اعتبار و هویت این شهرستان محسوب شده اما در سال‌های 83 و 84 به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، حق‌وحقوق مردم قوچان پایمال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سبک واگذاری این واحد تولیدی را خاص و دارای اشکالاتی دانست و افزود: مجتمع آساک دوچرخ باقیمت گذاری نازل و ظالمانه به 120 میلیون تومان فروخته شد درصورتی‌که هزینه واقعی این واحد تولیدی در آن زمان 6 تا 8 میلیارد تومان ارزیابی‌شده بود که نشان از تضییع حقوق بیت‌المال  دارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تمام خسارت‌های واردشده به مردم توسط مالک این واحد تولیدی جبران شود، تصریح کرد: 3 شکایت به رئیس قوه قضائیه ، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبنی بر چگونگی واگذاری آساک دوچرخ به بخش خصوصی و تخلفات مالک این کارخانه ارسال‌شده که قطعاً موردبررسی قرار خواهد گرفت زیرا رئیس قوه قضائیه امروز در حال پیگیری ماجرای خصوصی‌سازی‌هایی بوده که در آن حق مردم تضییع‌شده است.

آذری بابیان اینکه باید این کارخانه از نااهلان گرفته شود و مالک آن نیز کارخانه را به مردم بازگرداند، یادآور شد: متأسفانه واحدهای تولیدی دیگری همچون گروه تولیدی جاده ابریشم ، لوازم‌خانگی اطلس مشهد ، مجتمع کشت و صنعت 51 و ... توسط مالک کارخانه دوچرخه سازی قوچان خریداری‌شده اما امروز دیگر اثری از آن‌ها نیست و از گردانه تولید و فعالیت خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: مالک کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان بارها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها قسمتی از این واحد تولیدی را فعال نشان می‌داد که تولید در آن جریان دارد و از این طریق بالغ‌بر 64 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد اما هیچ‌کدام از این مبلغ در زمینه تولید هزینه نشد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در دیوان محاسبات کشور گفت: اخیراً مدیریت این کارخانه به دستگاه قضا و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان واگذارشده که در همین مدت کوتاه بیشتر قسمت‌های کارخانه فعال و تولید نسبت به گذشته افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارخانه دوچرخه سازی مجلس شورای اسلامی واحد تولیدی مردم قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد دانش‌بنیان در طول یک دهه اخیر، گفت: به اندازه‌ای که در این زمینه مطالبه‌گری شده، دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند به این موضوع جامه عمل بپوشانند و با وجود اقدامات انجام‌شده، سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور رقم قابل توجهی نیست و جای کار فراوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه جهش تولید هیچ تردیدی نیست، افزود: باور قلبی ما این است که تکیه بر دانش روز و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است و اگر قرار است اتفاقی در این زمینه بیفتد در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که پایه مردمی دارند، به منصه ظهور می‌رسد.

رحمتی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان امسال باید خودی نشان دهند، گفت: بعد از گذشت یک دهه فرازونشیب، افکار عمومی و بخش تولید آماده ثمردهی فعالیت‌های دانش‌بنیان هستند و امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه ما به این شرکت‌ها، نگاه حل مسأله است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و ظرفیت‌های بالای آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری، گفت: در حال حاضر استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه پنجم کشور را دارد و امسال باید به رتبه سوم برسیم که با وجود ظرفیت‌های استان، هدف دور از انتظاری نیست.

رحمتی با تاکید بر اینکه همه صنایع باید در مسیر زنجیره‌های ارزش توسعه یابند، گفت: این امر حتماً نیازمند شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه به دنبال یک اقتصاد دانش‌بنیان هستیم که نتیجه آن جهش تولید باشد، افزود: آن‌چه در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان انتظار داریم کمک به کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت و رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی است.

رحمتی تصریح کرد: این موضوع فقط منحصر به بخش صنعت و تولید نیست و همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق و قدردانی از نیروهای مسلح کشورمان، گفت: امروز دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام از طریق فشار اقتصادی با شیوه‌های مختلف است که راه مقابله با این هجمه‌ها، اعتماد به جوانان، اقتصاد مقاومتی، استفاده از دانش روز و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: کشور ما در صنایع دفاعی به آخرین فناوری‌های روز دست یافته و در سایر بخش‌ها هم می‌تواند به برکت شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت‌های دولت و با همت مجاهدان اقتصادی، حماسه‌آفرینی کند.

رحمتی گفت: دشمنان در کنار فشار اقتصادی، با جنگ روانی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی به دنبال مسموم کردن افکار عمومی هستند که مقابله با این توطئه‌ها نیز جز با جهاد تبیین و بیان دستاوردها و افتخارات کشور امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد خدمات و تسهیلات دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خواستار تدوین دستورالعملی جامع در این زمینه برای ارائه به صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دبیرخانه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان شد.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر اختصاص حداقل ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و ۲۰ درصد از منابع مصوب جز ۲ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری با تشخیص و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: این مصوبه منابع خوبی در اختیار استان قرار می‌دهد و امسال از این محل هم می‌توانیم حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

کد خبر 6080405

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه