Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی گفت: نشست شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیر منقول ویژه ثبت یادمان‌های دفاع مقدس، هفت اثر از استان خوزستان در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سیدحکمت‌اله موسوی» امروز (سه‌شنبه 1 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نشست شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیر منقول ویژه ثبت یادمان‌های دفاع مقدس برگزار و در این جلسه هفت اثر از استان خوزستان در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: در این جلسه ۲۵ اثر و مکان مرتبط با میراث دفاع مقدس از هفت استان کشور با نظر شورای ملی ثبت آثار و کسب نظر مشورتی ستاد مرکزی راهیان نور کشور در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی ثبت شد.

 

وی اضافه کرد: پرونده پیشنهادی این آثار از استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، ایلام و کرمانشاه توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها ارائه شد و با اجماع نظر اعضا، واجد ارزش ثبت در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی تشخیص داده شدند.

 

موسوی با اشاره به آثار ثبت شده خوزستان در این جلسه تصریح کرد: این آثار شامل قرارگاه کربلا (باشگاه گلف اهواز)، بیمارستان صحرایی زیرزمینی اندیمشک، بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک، جسر نادری اندیمشک، محوطه یادمانی جبهه شوش (غرب کرخه)، حمام پادگان لشگر ۲۵ کربلای شوش و شواهد دفاع مقدس در بن بست یک خیابان دلگشای خرمشهر هستند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: میراث دفاع مقدس میراث فرهنگی خوزستان فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در استان خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی استان پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

 احسان زهره وندی افزود: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام به ترتیب اولین و آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین تعداد طرح های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی استان مربوط به شهرستان های نیشابور و مشهد بوده است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است و بیش از ۱۰ هزار اثر معنوی، تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت ثبت درفهرست ملی را دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی