Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهرزاد لطفی این موضوع را هشداری برای تمامی مردم فارس دانست و از مردم به ویژه جوانان خواست تا مراقبت از خود را جدی تر گرفته و نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی در این بحران دقت ویژه ای داشته باشند.

او با بررسی مصوبه‌های پیشین ستاد مدیریت کووید ۱۹ در دانشگاه، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع، حرم، وطن و سلامت را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر لطفی در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۲۹۰ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی مراحل درمان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، داروهای مورد استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مرجع، شیوه رسیدگی به بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و چگونگی شیوه توزیع داروها در داروخانه‌ها از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رئیس دانشگاه بررسی شد.

عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات، عامل بیش از ۵۰ درصد ابتلاء به کرونا

دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از موارد ابتلاء به کرونا در کازرون و روستاها و مناطق اطراف این شهرستان ارائه داد و عنوان کرد: بیشترین عامل گزارش شده در مورد ابتلاء و انتشار این بیماری در تجمعات مردم در مراکز پُرتردد و پُرتراکم، دورهمی های خانوادگی و استفاده نکردن مردم از ماسک بیشترین عامل انتشار کرونا در شهرستان کازرون است که بیش از ۵۰ درصد عامل ابتلاء به کرونا را به خود اختصاص داده است.

دکتر علی اکبری معاون درمان دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که در مورد آمار افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مرجع شیراز و شهرستان‌های استان، گزارشی ارائه داد.

کد خبر 5030306

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه توهین به پیامبر گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر

وزارت حکومت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد شمار جان‌باختگان سیلاب‌های روزهای اخیر در افغانستان به ۷۰ نفر افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان وزارت حکومت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم 70 نفر جان خود را از دست داده و 56 نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان 23 ولایت افغانستان آسیب زده و 600 رأس احشام را تلف و هزار و 235 خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرد هبود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ در روزهای اخیر بوده‌اند.

شمار جان‌باختگان سیل افغانستان به 40 نفر رسیداعلام آمادگی سازمان ملل برای کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستانسازمان همکاری اسلامی خواستار کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستان شد

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای 22 هزار و 851 خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟