Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@19:15:28 GMT

دفاع مقدس تضمین کننده هویت ملت است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۶۵۰

دفاع مقدس تضمین کننده هویت ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان دلیجان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بزرگترین و عالی ترین مفاهیم الهی است که در طول چهل سال اخیر به برکت دفاع مقدس در کشور جاری شده و انسان های بزرگی تربیت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رزمندگان دفاع مقدس به عنوان پیشگامان و سبقت گیرنده های جهاد و شهادت بدون هیچ چشم داشتی در میدان مجاهدت حاضر شدند و حماسه عظیم دفاع مقدس را رقم زدند.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: امروز اگر تکریم و تجلیل از مجاهدت های رزمندگان و پیشکسوتان برای ما اهمیت زیادی دارد این اقدام از جهاتی قابل بررسی است که یکی از آنها معرفی الگوهای مناسب به نسل جدید است چراکه رزمندگان بهترین الگوهای نسل حاضر هستند و البته آنها هم باید نقش راهبری نسل جدید را به خوبی انجام دهند.

کریمی تاکید کرد: دفاع مقدس تضمین کننده هویت ملت ، امنیت جامعه ، عزت سربلندی و استقلال ایران اسلامی است و لذا گرامیداشت این فرهنگ ارزشمند اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: امروز نسخه شفا بخش دفاع مقدس به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز و تاریخ ساز برای ملت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و باید روز به روز فراگیری دفاع مقدس در بین ملت ایران و خصوصا مسئولین تقویت شود.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس تولید قدرت است که این قدرت بر پایه ایمان، اخلاص ، توکل بر خدا و مشارکت مردمی ایجاد شد و اگر امروز می بینیم جهشی که در تولید دستاوردهای انقلاب ایجاد شده به برکت فراگیری دفاع مقدس است.

 در حال به روز رسانی 

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس استقلال استان مرکزی فرمانده سپاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است