Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@04:55:26 GMT

۲۵۰ تن تخم مرغ در تایباد تولید شده است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۷۲۰

۲۵۰ تن تخم مرغ در تایباد تولید شده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ تن تخم مرغ در شهرستان تایباد تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، دکتر حسن آذریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان تخم مرغ تولید شدهتولید ۲۵۰ تن تخم مرغ در تایباد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در حال حاضر این شهرستان یک واحد تخم گذار با ظرفیت کنونی ۲۴ هزار قطعه‌ای دارد.

وی گفت:فقط پنج درصد تخم مرغ تولید شده در سطح بازار این شهرستان به فروش می‌رسد و بقیه به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود. این میزان تخم مرغ تولید شده با صدور گواهی بهداشتی و نظارت دستگاه‌های متولی انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: طول دوره پرورش مرغ تخم گذار ۱۸ ماه به طول می‌انجامد و برای خرید هر دوره پرورشی ۱۲ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

آذریان افزود: در حال حاضر فقط ۶۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های مرغداری این شهرستان به صورت یارانه دار تامین و ۴۰ درصد دیگر از بازار‌های آزاد تامین می‌شود که مشکلاتی برای مرغ داران این منطقه رقم زده است.

وی اضافه کرد: این شهرستان ۲۵ واحد مرغ گوشتی و یک واحد تخم گذار دارد که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تایباد تخم مرغ تولید شده تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد، از رتبه نخست شهرستان بستان آباد در تولید قارچ در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.

اکبر منیری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد، سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین، تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است. با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد بدلیل آب و هوای خاص خود (تابستان‌های خنک و اقلیم مناسب کشت و پرورش قارچ خوراکی) و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف، مناسب تولید قارچ است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است