Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ «امیر حاتمی» امروز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان وزارت دفاع که همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرک امام خمینی(ره) با حضور در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس و تجلیل از جانفشانی‌های رادمردان پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی در کنار خسارت های فراوان و مخاطراتی که برای کشورمان داشت؛ دستاوردهای ارزشمندی نیز برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم که بصورت ارتباط تصویری برگزار می‌شد با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران بر خلاف سایر نبردهای ایران در ادوار گذشته، عزت، افتخار و غرور را برای میهن اسلامی به همراه آورد گفت: وضعیت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و بخصوص حوزه دفاعی به گونه ای است که علی‌رغم تهدیدهای ظالمانه نظام سلطه، ایران اسلامی میتواند هر تهدیدی را در نقطه شروع آن حتی خارج از مرزهای خود کشف و خنثی کند.

وی با بیان اینکه مصداق عینی اقتدار ایران در آوردگاه‌ها و برهه‌های مختلف، برای همگان آشکار و نمایان شده است، تصریح کرد: زمانی که دشمن یک سرزمین بزرگ را با ایجاد گروههای تروریستی به اشغال خود در آورد، ایران اسلامی با نقش‌آفرینی خود و با الهام و تأسی از دفاع مقدس توانست به کمک نیروهای مسلح و مردم سوریه و عراق بر دشمنان و تروریسم ساختگی فائق آید.

حاتمی با اشاره به رشادت‌های سردار افراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم جهانی گفت: هدف دشمن از ترور شهید سلیمانی جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه ای خود بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه یاد سردار دلها همواره در دل آزادی خواهان جهان زنده خواهد ماند، افزود: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقیست و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.

حاتمی تصریح کرد: مقاومت تا بیرون راندن دشمن از غرب آسیا و پاک کردن منطقه از لوث وجود شیطان بزرگ ادامه خواهد یافت و این مسیر با الهام‌گیری از راه شهدای دفاع مقدس و راه امام حسین(ع) و یارانش با قدرت به پیش خواهد رفت.

وزیر دفاع با اشاره به شکست آمریکا در عرصه سیاسی گفت: این از برکت دقاع مقدس و نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که جامعه جهانی و شورای امنیتی که همواره گوش به فرمان آمریکا بوده است حرف و خواسته او نمی پذیرند و در واقع با این اقدام، غیر قانونی بودن، غیر حقوقی و غیر انسانی بودن اقدامات و رفتارهای امریکا را نشان می دهند.
 
حاتمی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت ملت ایران و خون هایی که در راه آزادی و استقلال جمهوری بر زمین جاری شد، ایران را تبدیل به یک قدرت تاثیرگذار در عرصه جهانی کرد، افزود: علاوه بر حوزه دفاعی و سیاسی، جمهوری اسلامی در عرصه طراحی، ساخت و تولید نیز دستاوردهای ارزشمندی را علی رغم تمامی محدودیت‌ها و تحریم های یکجانبه به دست آورده است.

وی تولید صدها محصول راهبردی در حوزه های رزم زمینی، دریایی، هوایی، هوا فضا، الکترونکی، سایبری و ...  توسط متخصصان وزارت دفاع را نمونه‌ای از هزاران پیشرفت دفاعی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما در عرصه تولیدات نظامی و غیر نظامی با تکیه بر همت و تلاش جوانان مؤمن، متعهد و متخصص خود خواستیم و توانستیم به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در عرصه تولید محصولات راهبردی دست یابیم.

حاتمی با بیان اینکه دشمن با جنایت‌های اقتصادی و تحریم‌های یکسویه درصدد تضعیف مقاومت ملت ایران است، گفت: قطعاً در پس این فشارها و تحمل محدودیت‌ها، گشایش در حوزه اقتصادی نیز رقم خواهد خورد و همان‌گونه که جنگ تحمیلی ضرورت یک دفاع همه جانبه را برای کشور ایجاب کرد در عرصه اقتصادی نیز می‌شود با تدبیر و وحدت ملی به شکوفایی و رونق اقتصادی رسید.

 وزیر دفاع با بیان اینکه ارتباط و مراوده با کشورهای دنیا در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... حق مسلم ملت ایران است، افزود: در کنار اینکه حق خود را نادیده نخواهیم گرفت باید تلاش مضاعف خود را برای تبدیل محدودیت‌ها به فرصت و کاهش آسیب پذیری ملی به کار بندیم.

 امیر حاتمی با اشاره به رونمایی موشک‌های برد بلند «شهید حاج قاسم» و «شهید ابومهدی» در هفته دولت گفت: وزارت دفاع با رونمایی و افتتاح دستاوردهای ارزشمند بازدارنده خود در عرصه های هوا و زمین، چشم طمع دشمنان از این مرز و بوم را دور نگه داشته است و امروز مسئولان میتوانند در بستر امنیت، سایر مولفه‌های رشد و پیشرفت را توسعه دهند و این مهم تنها با نگاه به سکوی پرشی است که جوانان مؤمن، دانشمند، نخبه و متخصص این مرز و بوم بر روی آن ایستاده اند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان نیروهای مسلح با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای مسلح وزارت دفاع وزیر دفاع ملت ایران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع می‌کنند

ارشد نظامی آجا و فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه با بیان اینکه نیروهای مسلح تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع می‌کنند، گفت: نیروهای مسلح ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان حضور دارد، هرچند دشمنان خود را تعقیب کرده، به آنها ضربه می‌زنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیر پرویز مرادبکی در مراسم رژه نیروهای مسلح در میدان باباطاهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ارتش، اظهار داشت: امام (ره) با توجه به دید و شناخت عمیق خود از ارتش، امروز را روز ارتش نامگذاری کرده و نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ارتش را در چتر حمایتی خود قرار داده و این گونه ارتش به شجره طیبه تبدیل شد، گفت: ارتش در انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در کنار دیگر نیروهای مسلح ایران جزو ارکان اصلی قدرت نظامی بودند.

ارشد نظامی آجا با اشاره به اینکه پس از جنگ نیز ارتش در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های بسیاری داشته است، افزود:  حضور در حیات خلوت آمریکا و در مناطق استراتژیک منطقه تنهابیان‌گر گوشه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: امروز ارتش به جهانیان ثابت کرده که در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و امام ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده و به آنها افتخار می‌کند.

مرادبکی عنوان کرد: به دوستان و دشمنان اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان حضور دارد، هر چند دشمنان خود را تعقیب کرده، به آنها ضربه می‌زنیم و تا آخرین نفس های خود از انقلاب دفاع خواهیم کرد.

ارتش در هیچ عرصه‌ای اجازه جولان به دشمن را نخواهد داد 

استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نامگذاری این روز به نام ارتش جلوی یک توطئه بزرگ را گرفتند، چرا دشمنان می‌خواستند این نیروی مکتبی را دچار اضمحلال کنند، اظهار داشت: امام با دم مسیحیانی خود و نامگذاری این روز، روح تازه‌ای را بر پیکره و ساختار ارتش دمیده و هویتی جدید به او داد.

وی با اشاره به اینکه فرزندان مکتبی ایران در عرصه‌های مختلف دلبستگی و وابستگی خود را به ارزش‌های انقلاب اسلامی، مردم و مکتب نشان دادند، مطرح کرد: نیروهای ارتش در ابتدای انقلاب که منافقین به دنبال تجزیه کشور بودند با آنها مقابله کردند، در دوران دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری را آفریدند و در کنار نیروهای بسیجی و سپاهی از مرزهای کشور دفاع کردند.

قاسمی فرزاد با این توضیح که ارتش قدرتمند ما به فرماندهی فرمانده معظم کل قوا افتخار این را دارد که در هیچ عرصه‌ای اجازه جولان به دشمن را نخواهد داد عنوان کرد: نیروهای نظامی ما در عرصه‌های مختلف هر  حرکت دشمن را تشخیص داده و نظم و امنیت را برای مردم تامین کردند.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق که در پاسخ به تجاوز رژیم اشغالگر قدس به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت جمعی از فرماندهان، انجام شد، گفت: رژیم اشغالگر قدس بعد از شش ماه ددمنشی و به خاک و خون کشیدن مردم غزه، به سرداران و مرکز دیپلماسی ما حمله کرد و تعدادی از سرداران رشید اسلام را به شهادت رساند.

استاندار همدان با این توضیح که در واکنش به این‌تجاوز، رهبر معظم انقلاب فرمودند در دفاعی مشروع باید این رژیم تنبیه شود ادامه داد: جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست، اما در دفاع از آرمان‌ها و مردم خود با کسی تعارف ندارد از این جهت در این عملیات 300 موشک و پهباد به سمت دشمن پرواز کرد که در واقع نمایش کوچکی از قدرت بزرگ جمهوری اسلامی بود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری  توانسته به قدرت بازدارندگی بالایی دست یابد به گونه‌ای که هیچ دشمنی نتواند به میهن اسلامی حمله کند مطرح کرد: تلاش‌ها و زحمات نیروهای مسلح  در کشور را فراموش نکرده و از آنها تشکر می‌کنیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • نیروهای مسلح تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع می‌کنند
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد