Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:08:20 GMT

عزت و اقتدار امروز کشور مرهون عمل به قرآن است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۸۰۴

عزت و اقتدار امروز کشور مرهون عمل به قرآن است

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عزت و اقتداری که امروز به آن دست‌یافتیم به خاطر عمل به قرآن است چراکه خداوند فرمود اگر به یاری دین خدا بیایید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی که امروز سه‌شنبه اول مهرماه در دبیرستان پسرانه شاهد قائم (عج) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها خودشان را صاحب کشور ما می‌دانستند و در تهران به همراه صهیونیست‌ها جولان می‌دادند، در آن دوران در تمام بخش‌ها وابسته به اجانب بودیم و اندیشمندان و دانشگاهیان کشور فرصت تولید نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی خلاقیت و نوآوری موردتوجه قرار نمی‌گرفت و ارزش محسوب نمی‌شد، حتی کسانی که در این عرصه گام برمی‌داشتند تنبیه می‌شدند بنابراین در آغاز دفاع مقدس توان تولید هیچ نوع سلاح و ابزار دفاعی را نداشتیم چراکه پشتوانه‌های خلاقیت، نوآوری و تولید ایجاد نشده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی فرصت خلاقیت و نوآوری در کشور ایجاد شد و امروز در سطح بسیار بالایی از توان تولید در عرصه نظامی قرار داریم، طبق آیات الهی هرکسی به دشمنان تکیه کند از میان خواهد رفت و صدام یکی از آن‌هاست که توسط آمریکایی‌ها که از او حمایت می‌کردند و تجهیزات نظامی در اختیارش می‌گذاشتند، از بین رفت و تفسیر آیه قرآن را در این ماجرا به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی آمریکایی‌ها به‌راحتی وارد عراق شدند و صدام را از میان بردند و در منطقه جولان می‌دادند اما امروز به برکت مقاومت منطقه آن‌ها مجبورند عراق، سوریه و افغانستان را ترک کنند و این مهم از برکات انقلاب است.

عابدینی یادآور شد: عزت و اقتداری که امروز به آن دست‌یافتیم به خاطر عمل به قرآن است چراکه خداوند فرمود اگر به یاری دین خدا بیایید، خداوند نیز شمارا یاری خواهد کرد و در انقلاب این مهم تحقق یافت و به عزت دست‌ یافتیم.

وی افزود: خداوند در قرآن فرموده خودتان را در مقابل دشمنان قوی، نیرومند و مسلح کنید؛ جمهوری اسلامی به این آیه شریفه عمل کرد و بحمدالله به درجات بالایی از قدرت و توان نظامی دست‌یافته‌ایم، همچنین قرآن فرموده همه عزت‌ها نزد خداوند است، همان‌طور که همه قوت‌ها نزد خداست و اگر می‌خواهیم به قوت، عزت و کرامت دست‌یابیم می‌باید خدایی شویم و هر چه خدایی‌تر شویم به قوت، عزت و کرامت بیشتری دست می‌یابیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: بیانات نورانی رهبر فرزانه انقلاب در نخستین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس، سرفصل درس‌های صداقت، کرامت، عزت، اقتدار، استقلال و آزادی است و همه باید تلاش کنیم فرمایشات نورانی و مؤثر ایشان را چراغ راه خود قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهل سالگی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی درچه ای  گفت که مدتی پیش گزارشی از فعالیت های خود از جمله اجرای طرح قاری راتب مسجد را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده که مورد ملاحظه و اظهار لطف ایشان قرار گرفته است.

او به همین مناسبت یادداشت زیر را نوشت:

«باسم الله النّور، نمی‌دانم چگونه توصیف کنم میزان وَجد و شعف خود را، آنگاه که اطلاع یافتم گزارش قرآنی این طلبه‌ کوچک، به نگاه پر مهر و قلم مبارک ولیّ امرم مزیّن گردید. همین‌قدر می‌دانم و خدای را شاکرم که این عنایت و ترغیب، چراغ فروزنده‌ای فراراه تداوم عمل به منویّات آن رهبر فرزانه، و تضاعُف شوق و انگیزه‌ معیّت با قرآن و عترت، و توفیق جهاد و تقدیم جان خواهد بود ان‌شاءالله. الهی قَوّ علی خدمتک جوارحی و اشدُد علی العزیمة جوانحی.»

حدود دو سال پیش ایرنا در گفت و گویی با موسوی درچه ای به عنوان نخستین قاری راتب کشور که به صورت مرتب قبل از اذان ظهر در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران به تلاوت قرآن می‌پردازد و حتی در دوران کرونا این سنت حسنه را ترک نکرد، گزارشی با عنوان رهبرم بشنود و خوشحال شود، منتشر کرد. قاری راتب کسی است که به صورت مرتب در یک مسجد برای مردم و نمازگزاران آیات قرآن را تلاوت می‌کند.

نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن کشور هندوستان همچنین در دی ماه ۱۴۰۱ به عنوان کارشناس و استاد قرآن به بررسی چالش‌های روخوانی قرآن کریم پرداخت که در مستند تو بر کدام نمط قرآن خوانی؟ منتشر شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب