Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم مطهری گفت: جنگ در آب سخت ترین نبرد است چرا که از یک سمت باید با خود آب بجنگی و از سمت دیگر با مانع و سپری نداری که پشت آن قرار بگیری، در صورتی که دشمن روی خشکی مستقر است و مهمات خود را از خشکی شلیک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم مطهری، رزمنده دفاع مقدس همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: جنگ خودش یک مقوله مهمی است و رهبری در دیدار با ایثارگران نکات مهمی را تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیچ کشوری خواهان جنگ نیست مگر کشورهای سلطه گر و متخاصم و کشور آزاده ای مثل ایران هیچ گاه خواهان جنگ نبوده است.

مطهری با بیان اینکه جنگ جز ویرانی، قتل و غارت ارمغان دیگری ندارد افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ایران فقط از خودش دفاع کرد، که دفاع در هر قاموس هر آزاده ای نوشته شده است و هر کسی می تواند از کیان و خانواده خودش دفاع کند.

رزمنده همدانی گفت: ایران هشت سال از خودش دفاع کرد به همین علت می گوییم دفاع مقدس، چرا که این جنگی تحمیل شده از سوی کشورهای سلطه گر به نمایندگی از عراق بود.

وی بیان کرد: کشورهای سلطه گر با رشد جمهوری اسلامی و ایران منافع خود را در خطر می دیدند بنابراین با حمایت عراق و صدام به جنگ و ویرانی در ایران پرداختند.

مطهری افزود: طی هشت سال بیشتر کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا کشوری که تازه انقلاب کرده بود را از پای در آورند اما ایران با امکانات جنگی خیلی کم و با قدرت ایمان و توکل و از همه مهمتر رهبری توانست بایستد و به دنیا مقاومت را نشان دهد.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: ایران امروز از لحاظ اعتقادات، جنگ آوری، ارتش، سپاه و بسیج و امکانات بسیار توانمندتر از ایران چند سال پیش است و به کشوری اجازه نمی دهد به ایران تجاوز کند.

وی ادامه داد: در طول جنگ اتفاقات زیادی افتاد و در طول این هشت سال رزمندگان ایرانی همه نوع جنگی را تجربه کردند.

کریم مطهری که فرمانده گردان غواصی سپاه انصار الحسین (ع) همدان بود گفت: تمام عملیاتها در خشکی بود و وجود پستی و بلندی و عارضه و فراز و نشیب جنگ در خشکی را آسان تر می کند.

این رزمنده همدانی افزود: اما در جنگ ایران و عراق رزمندگان به جایی رسیدند مثل اروند رودخانه ای با طول آنچنانی و آبی وحشی که جزر و مد فراوانی داشت و باید رزمندگان جنگ در آب را فرا می گرفتند.

وی تاکید کرد: جنگ در آب سخت ترین نبرد است چرا که از یک سمت باید با خود آب بجنگی و از سمت دیگر با مانع و سپری نداری که پشت آن قرار بگیری ، در صورتی که دشمن روی خشکی مستقر است و مهمات خود را از خشکی شلیک می کند .

مطهری گفت: در تصرف فاو و عملیات والفجر بچه های غواص خوشان را نشان دادند، رزمندگانی که کار غواصی جنگی را در کمتر از یک هفته یاد گرفته بودند، غواصی که حداقل باید یکسال آموزش داده شود رزمندگان ایرانی در کمتر از یک هفته فرا گرفتند و در عملیات ها به کار بستند، اتفاق عجیبی که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و باید در زمره رکوردها ثبت شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جنگ در آب هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ

به گزارش جام جم آنلاین، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز در دویستمین روز جنگ علیه غزه تصویری جالب منتشر کرده که در آن یکی از صفرهای عدد ۲۰۰ به نشانه عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در نبرد زمینی غزه به شکل مثلث معکوس درآمده است.

علامت مثلث معکوس از آغاز نبرد زمینی غزه از سوی مقاومت فلسطین برای نشان دادن محل دقیق حمله به نظامیان و ادوات جنگی صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تدریج شهرتی جهانی پیدا کرده و در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • عملیات وعده صادق در جهان بی نظیر بود
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد