Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام از جذب ۳ هزار و ۷۵۰ اسناد خزانه اسلامی در استان ایلام خبر داد.

«قدرت فیض اللهی» در گفت  گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۵۴۶ میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه در استان به منظور تهاتر بدهی ها و مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه های اجرایی صادر شد، که از مبلغ مذکور ۱۷۴ میلیارد ریال بدهی مالیاتی و ۳۷۲ میلیارد ریال بدهی بانکی اشخاص تسویه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت:  در خصوص اسناد خزانه نیز ازمحل منابع استانی تا کنون ۹۹ درصد اسناد خزانه اسلامی به مبلغ ۳۷۵۰  میلیارد ریال جذب شده است. 

 

فیض اللهی عنوان کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه است، صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای دستگاه ها یک ضرورت است و اهمیت فراوانی دارد و باید تلاش کنیم تا در هزینه کرد اعتبارات هزینه ای صرفه جویی و از هزینه های غیرضروری اجتناب شود.

 

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای سرمایه گذاری بخش خصوص در بخش‌های مختلف استان، بیان کرد: ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه طی دو سال گذشته در بخش‌های مختلف استان ایلام جذب شده است.

 

فیض اللهی با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری بیشتر در حوزه نفت و گاز در استان بوده است، اظهار کرد: هم اکنون پروژه‌های بزرگ و کلانی در بحث استخراج نفت و گاز و صنایع مرتبط با پتروشیمی در استان در حال اجرا است.

 

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: جذب اسناد خزانه اسناد خزانه اسناد خزانه اسلامی میلیارد ریال اسناد خزانه استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرار زندگی در ۳۷۰۰ سال قبل؛ زنان عصر برنز چه شکلی بودند؟

در سال ۱۹۸۷، بقایای زنی جوان متعلق به عصر برنز در آچاوانیچ واقع در شمال اسکاتلند کشف شد. باستان‌شناسان، قدمت استخوان‌های حفاری شده را مربوط به ۳۷۰۰ سال قبل می‌دانند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا،اکنون پژوهشگران توانسته‌اند چهره این زن را که با نام آوا شناخته می‌شود، بازسازی کنند. شواهد نشان می‌دهد این زن از تمدن بیکر بوده است. بیکر به فرهنگی باستانی اطلاق می‌شود که در اواسط همین دوره در اروپا فراگیر شد. مردمان بیکر را به دلیل مهارت در فلزکاری و سبک خاص سفالینه‌هایشان می‌شناسند.

به همراه بقایای آوا، یک جام و تعدادی دست ساخته دیگر نیز کشف شد. باستان‌شناسان در کمال شگفتی مشاهده کردند جسد این زن در یک گودال سنگی دفن شده بود، در حالی که طبق فرهنگ بیکر، دفن اجساد اغلب در گودال‌های خاکی صورت می‌گرفته و روی مزار از سنگ قبر استفاده می‌شده است.

به دلیل سنگی بودن محل دفن، خارج کردن استخوان‌ها مدت زیادی طول کشید. پژوهشگران معتقدند علت مرگ آوا نمی‌تواند ناگهانی بوده باشد، زیرا حفر گور سنگی در مدت کوتاه امکان پذیر نیست. از این رو، گمان می‌رود اطرفیان آوا، زمان تقریبی مرگش را می‌دانستند و از مدتی قبل، حفر گور سنگی را آغاز کرده بودند، اما پژوهشگران هنوز نمی‌دانند چرا این زن جوان در چنین گور ویژه‌ای دفن شده است.

بازسازی چهره آوا به دست هیو موریسون انجام شد. به دلیل این که تمام استخوان‌های آرواره در دسترس نبود، موریسون بسختی توانست ابعاد آرواره را محاسبه کند. وی از طریق محاسبه حجم مینای دندان به اندازه ضخامت لب‌ها رسید و سپس توانست عمق سایر بافت‌های صورت را محاسبه کند. براساس طول درشت‌نی یا همان استخوان قلم پا، قد آوا حدود ۱۶۷ سانتی‌متر تخمین زده شد که نزدیک به میانگین قد زنان دوران مدرن است.

انجام مطالعات دقیق روی استخوان‌ها و دندان‌ها نشان داد آوا در زمان مرگ ۱۸ تا ۲۲ ساله بوده است، اما علت مرگ مشخص نشد. جالب است بدانید اغلب مردمان تمدن بیکر به براکی سفالی جزئی مبتلا بودند و جمجمه‌های گرد و کوتاه داشتند. در جمجمه آوا نیز ناهنجاری‌هایی دیده می‌شود که پژوهشگران ادعا می‌کنند در زمان تدفین به صورت عمدی ایجاد شده‌اند.

قسمت فوقانی و تحتانی جمجمه وی مسطح بوده و در قسمت پسِ سر مربعی شکل است. پژوهشگران هنوز نمی‌دانند چرا چنین تغییراتی در جمجمه اعمال شده‌اند، اما با توجه به رسوم غیر معمولی که در عصر برنز در جریان بوده است، هیچ یک از این علامت سوال‌ها عجیب به نظر نمی‌رسد.

tags # انسان اولیه سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • خط‌کشی طولی ۲۰ هزار متر معابر حاشیه باغ فدک انجام شد
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن با سه میلیارد ریال هزینه
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • اسرار زندگی در ۳۷۰۰ سال قبل؛ زنان عصر برنز چه شکلی بودند؟
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می کند