Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم ضعف اقتصادی است که آن را هم باید ناشی از کمرنگ شدن ایمان و نبود حرکت جهادی بدانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندهان و یگان‌های نظامی و انتظامی استان، با اشاره به عظمت‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در سال 59 و آغاز جنگ تحمیلی، در واقعیت ساختار اجتماعی و سیاسی کشور هنوز شکل نگرفته بود و در حال طی کردن دوران ضعف کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس غالب فرماندهان ما جوانانی در محدوده سنی 20 تا 30 سال هستند و لذا در سال 59  و شروع جنگ تنها در حال متوقف کردن دشمن بودیم نه عقب راندن او.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دوران پهلوی کشور آسیب‌های فراوانی در ابعاد مختلف دیده بود، تصریح کرد: تحلیل دشمن این بود که کشوری که به تازگی در آن انقلاب شده آسیب‌پذیر است و توانایی مقابله را ندارد.

شعبانی اظهار داشت: همان طور که یزید تحلیل کرد که با کشتن حسین بن علی(ع) اتفاقی نمی‌افتد اما امام حسین(ع) را به درستی نشناخت، دشمن نیز در مطالعات خود به این نتیجه رسیده بود که می‌تواند این انقلاب را شکست دهد.

وی با اشاره اینکه دشمن متوجه شده بود اگر این انقلاب در نطفه خفه نشود، فردا زلزله‌ای برای استکبار به راه خواهد افتاد، گفت: تمام تحلیل‌های ظاهری حاکی از آن بود که صدامی که حمایت تمام کشورهای دنیا را به همراه دارد، ایران را شکست خواهد داد اما همانند جنگ احزاب، در انتها پیروی از آن جبهه اسلام شد.

امام جمعه همدان به تشریح مولفه‌های پیروزی جمهوری اسلامی پرداخت و عنوان کرد: مولفه اصلی قدرت و پیروزی ما، نه موشک و توان نظامی که ایمان و اخلاص رزمندگان ما بود.

شعبانی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی جز قدرت‌های اول نظامی در منطقه است، افزود: امروز اسرائیل نگران موشک‌های شما است و آمریکا نیز جرات عکس‌العمل نشان دادن در مقابل شما را ندارد، اما این مولفه اصلی قدرت نیست، بلکه مولفه اصلی را باید ایمان بنامیم.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی منطقه به زیر بار حرف زور می‌روند و ذلتشان به دست آمریکا برای آن‌ها مهم نیست، عنوان کرد: آنچه برای این کشورها مهم است تنها منافع مادی آنها است، اما اگر کشوری عزت اخروی و دنیوی را می‌خواهد در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کند و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید حضرت آقا به این معنی است که در کنار عرصه نظامی در عرصه اقتصادی هم باید قوی شویم، مطرح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، این است که این روحیه را در مسئولیت پذیری‌ها حفظ نکرده‌ایم و ضعف در اقتصاد را ناشی از کمرنگ شدن ایمان و نبود حرکت جهادی باید بدانیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه این روحیه را باید در بین جوانان تقویت کنیم، گفت: مگر دشمن باور می‌کرد روزی خرمشهر آزاد شود، اما قدرت ایمان و اخلاص جوانان ما این مهم را رقم زد.

وی با بیان اینکه باید خدا را ابر قدرت دانست نه آمریکا را، مطرح کرد: یکی از نعمت‌های جنگ تربیت سربازانی بود که اگر جنگ نبود شاهد این همه پیشکسوت مدافع نظام و انقلاب نبودیم.

امام جمعه همدان:" شورای راهبردی" ارتباط دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بدنه جامعه را پیگیری می‌کندامام جمعه همدان: تبعیت از ولایت سخت‌ترین آزمون ما مسئولان است/ "شهید مدنی" از این آزمون سربلند بیرون آمد

انتهای پیام/743/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدمجتبی حسینی در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولدسازی روستاها اظهار داشت: در استان سه منبع درآمدی داریم که یکی از محورهای مهم آن کشاورزی است به طوری که نزدیک به ۳۰ درصد اقتصاد استان را در بر می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از قتصاد دولتی و در هم تنیده موجود، مردمی سازی است به نحوی که تصدی گریی مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه گفت: ابتدای فروردین ماه، با ۳۵ مجموعه خصوصی و دولتی که تاثیر مستقیم در اقتصاد استان دارند جلسه هم فکری و هم اندیشی برگزار و ماموریت‌های تحقق شعار سال به بخش های مربوطه واگذار شد.

حسینی با اشاره به اینکه امروز بین ۳۵ پروژه‌ای که در راستای تحقق شعار سال تعریف شده، جهاد کشاورزی اولین دستگاهی است که در این مهم اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: چهار محور همچون توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه این رویکرد، یک نگاه عملیاتی و علمی است، عنوان کرد: از سوی دیگر برون سپاری بخشی از وضعیت موجود حائز اهمیت است که یکی  راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان در سازمان جهاد و با کمک تصمیم سازان جهاد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان به عنوان اولین استانی که دست به این اقدام مهم زده  تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد