Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۸۱۷ نفر از آنها بستری هستند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۶۳ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۹۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۱۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی هشدار داد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا کروناویروس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: بر اساس آنچه که پیش بینی کرده‌ایم بالغ بر ۸ هزار نفر از نیرو‌های سازمان داوطلبان در سال ۱۴۰۲ در اجرای طرح‌های مختلف این سازمان مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: در سالی که گذشت اعتباراتی به حمایت و ارائه خدمات اجتماعی در قالب کمک‌های نقدی بلاعوض به بیماران نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمانی و پرداخت هزینه درمان مددجویان و دارو‌های مورد نیاز آنها اختصاص داده شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف اجرایی هلال‌احمر در طول نوروز هم ۸ هزار نفر از داوطلبان جمعیت برای ارائه خدمات در پایگاه‌های سراسر کشور حاضر هستند.

سلیمی یادآور شد: طرح فعلی که توسط داوطلبان جمعیت در حال انجام است، طرح نوروزی است که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه ارائه خدمات درمانی بلاعوض برای بیماران نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند هم اقدامات بسیار خوبی در طول سال گذشته انجام شد و همکاران ما در سطح کشور در شعب مختلف هلال‌احمر، پس از شناسایی افراد بیمار نیازمندی که چه به جمعیت هلال‌احمر مراجعه کرده و چه در جریان طرح‌هایی که در مواقع مختلف اجرا می‌شوند به ما مراجعه کنند، اگر تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی نباشند در اولویت قرار می‌گیرند و خدمات درمانی یا داروی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

برخورداری ۷۰ هزار بیمار نیازمند از خدمات درمانی سال گذشته

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: نیازمندی بیماران توسط مددکاران اجتماعی مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مورد تحقیق واقع می‌شود و در صورت احراز نیازمندی بخشی از هزینه‌های دارو و درمان و یا همه آن تأمین می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: در طول یک سال گذشته تا پایان بیستم اسفند، بالغ بر ۷۰ هزار نفر از خدمات درمانی (شامل پرداخت هزینه‌ها و یا تأمین داروی مورد نیاز) برخوردار شده و از این خدمات استفاده کردند.

وی اظهار کرد: همه خدمات درمانی ارائه شده به بیماران نیازمند شامل هزینه‌ها، تأمین دارو و ... در سامانه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌احمر ثبت و برای جامعه خدمت گیرنده، ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان داوطلبان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم برای بیماران نیازمند باقیمانده هم بودجه مورد نیاز را تأمین کنیم و خدمات درمانی متناسب و مؤثری را به این افراد ارائه بدهیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی در اغلب داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر مستقر هستند و در صورت مراجعه بیماران نیازمند و با احراز نیازمندی توسط مددکاری یا کل هزینه دارو‌های فرد بیمار و یا بخشی از هزینه را ما تأمین می‌کنیم.

سازمان داوطلبان هلال‌احمر ۳ میلیون عضو دارد

وی تأکید کرد: اکنون بالغ بر ۳ میلیون نفر عضو داوطلب در جمعیت هلال‌احمر داریم و فرایند دسته بندی، رسته بندی و آموزش آنها در حال تکمیل است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: در حوادث، ماموریت‌ها و برنامه‌هایی که خود هلال‌احمر برای اعضای داوطلب اجرا می‌کند، در صورت اینکه برخی از اعضا دچار سانحه شوند از بیمه بی‌نام در درمان آنها استفاده می‌شود و اینطور نیست که اگر عضوی در جریان مأموریت‌ها آسیب ببیند از خدمات بیمه‌ای محروم باشد.

سلیمی تاکید کرد: از همه هموطنان دعوت می‌کنم اگر تاکنون به عضویت سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در نیامده‌اند، از طریق کد دستوری #۴*۱۱۲* و یا مراجعه به سامانه هلال من برای عضویت خود اقدام کنند و پس از تکمیل عضویت ما متناسب با مأموریت‌های خودمان از افراد داوطلب و تخصص آنها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزایش میزان پانسمان تخصصی بیماران پروانه‌ای
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی