Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@01:58:16 GMT

قربانی شگرد پلید این شیادان شده اید؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۹۱۷

قربانی شگرد پلید این شیادان شده اید؟

به گزارش رکنا، سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمانشاه، ماموران متوجه یک درگاه جعلی بانک (فیشینگ) شدند که توسط جوان 18 ساله ای در یکی از پیام رسان های خارجی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که این شخص با ترفند دانلود فیلم های اکران شده روی پرده سینما به مبلغی ناچیز، فروش شارژ ارزان قیمت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به اطلاعات بانکی کاربران که بیشتر در رده های سنی نوجوانان و جوانان بودند دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت مبلغی از آنها کرده است.

جاویدان تصریح کرد: صاحب درگاه جعلی و همدستانش برای شناسایی نشدن در ازای پرداخت مقداری وجه نقد به افراد کارتن خواب، کارت بانکی آنها را دریافت و مبالغ سرقت شده را به این حساب ها واریز و سپس با مراجعه به پمپ بنزین های سطح شهر آن را تبدیل به پول نقد می کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و تحت کنترل قرار دادن محل های تردد متهمان، هفت نفر در این راستا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی منسجم دستگیر شدند.

وی گفت: در فرایند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، مشخص شد بیش از 700 نفر در سراسر کشور مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته اند.

جاویدان یادآوری کرد: در بازرسی های اولیه از منزل متهم اصلی(صاحب درگاه جعلی بانکی) بیش از 620 میلیون ریال وجه نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ادامه تحقیقات در خصوص سرقت های گسترده اعضای این باند و تلاش برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی آنها خبر داد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم فضای مجازی پلیس پلیس فتا فیلم سینما سرقت کلاهبرداری منزل اخبار حوادث سرقت بانک فیشینگ شیادان هفت عکس ایران فیلم ساعت مرد قتل جوان تلگرام تهران پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک

مرد تبهکار که با معرفی خود به عنوان روانشناس و با ترفند ویزیت حضوری، زنان را مورد آزار و اذیت و اخاذی قرار می‌داد از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل زن جوانی به پلیس فتا مراجعه و از یک روانشناس به اتهام اذیت و آزار و اخاذی شکایت کرد.

شاکی درباره جزئیات این پرونده به پلیس گفت: مدتی پیش به‌دلیل مشکلات روحی به‌دنبال یک روانشناس در فضای مجازی بودم که با صفحه‌ای در اینستاگرام آشنا شدم که مطالب خوبی در آن بارگذاری شده و مربوط به یک روانشناس بود؛ بنابراین برای مراجعه حضوری با دفتر وی تماس گرفته و سپس با تعیین وقت به آنجا مراجعه کردم اما دقایقی پس از حضورم در دفتر مرد روانشناس ناگهان با تهدید اسلحه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و با تهدید مبالغی پول نیز از من گرفت.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات سایبری، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با بررسی‌های بیشتر، شاکی‌های این مرد تبهکار به بیش از ۱۰ نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و بعد از پیدا کردن سوژه‌های خود، اهداف مجرمانه‌اش را پیش می‌برد.

با تلاش‌های شبانه روزی پلیس فتا، این فرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از محل اختفای او، یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بی‌سیم نیز کشف و ضبط شد.

گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است؛ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرائم خود نسبت به جعل عنوان، برقراری ارتباط با سوژه‌ها و در نتیجه تهدید و اخاذی اعتراف کرد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک