Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:55:27 GMT

روزهای سخت کرونایی در انتظار مردم ایران

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۹۲۰

روزهای سخت کرونایی در انتظار مردم ایران

نقشه ایران به رنگ قرمز که این روزها در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شده خبر از وضعیت نامناسب کرونایی در سراسر کشور می دهد و البته هشدارهایی که از سوی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکرار می شود نیز حکایت از آن دارد که روزهای سختی در انتظار همه است.

بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کلید واژه مشترک کادر درمانی و مسوولان است که این روزها زیاد شنیده می شود اما گویی برای برخی موضوعی بی اهمیت است که به سادگی از کنار آن عبور می کنند و در این میان جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آنچه دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف اعلام کرده اند تعداد مبتلایان و فوتی ها اضافه شده و شاید این آمار در روزهای آینده نیز شدت بگیرد، موضوعی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای جلوگیری از شیوع آن تدابیر و راهکارهای مناسب تری اندیشیده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۰۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته به شمار بستری شدگان کرونا در بیمارستان های این استان افزوده شده و ۱۹نفر نیز جان خود را از دست داده اند و در مجموع جان باختگان این بیماری در استان به   ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

دکتر محمد فتحی گفت:  مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز به  ۱۷ هزارو ۲۹۳ نفر  رسیده است و در زمان حاضر  تعداد ۵۹۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند که از این تعداد ، ابتلای   ۲۸۵ نفر به بیماری  کووید ۱۹، تا کنون قطعی شده است. 

همچنین اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز حکایت از آن دارد که پای ویروس کرونا به مدارس هم باز شده و گفته است: مواردی از ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان استان وجود داشته که باید آمار و اطلاعات آن را دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کند.

کوروش مودت بیان کرده است: برای حفظ سلامت و بهداشت مدارس اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ستاد مدیریت کرونای استان کمیته ای را برای بازرسی از مدارس تشکیل داده است و نظارت از مدارس را آغاز کرده است ونواقصی در سطح مدارس در خصوص رعایت نکات بهداشتی مشخص شده که برای رفع آن ها اقدامات لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است، اظهار داشت: مدارس استان شرایط برای حضور دانش آموزان را دارند و دانش آموزانی که در مدارس حضور نمی یابند می توانند از شبکه شاد و یا صدا و سیما آموزش ببینند.

 رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز با هشدار در خصوص افزایش صعودی ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان گفته است: وضعیت نگران‌کننده و حساسی در پیش روی شهروندان قرار دارد که رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با آن ضروری است.

رحیم صمدی اظهار داشت: از امروز به مدت سه هفته روزهای بسیار حساس و نگران کننده و سختی برای مردم این شهرستان در راه است به طوری که همه خانواده‌ها درصورت عدم رعایت دقیق نکات بهداشتی متاسفانه این بیماری را تجربه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با وجود هشدارها، به دلایل مختلفی نظیر تجمع‌ها، مراسم، عزاداری‌ها، مسافرت‌ها، بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها و از سرگیری برخی صنوف و فعالیت‌ها، رعایت‌نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و کاهش چشمگیر استفاده از ماسک بین شهروندان، شاهد بروز موج قابل توجه و زودتر از انتظار بیماری کرونا هستیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با بیان اینکه آمار ابتلا، بستری و فوتی در این شهرستان رو به افزایش است، افزود: سرعت افزایش مبتلا بیشتر از سرعت بهبودی بوده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شرایط بحرانی را تجربه می کنند.

بر اساس گزارش ها از ابتدای شیوع کرونا در ماکو، از یک‌هزار و ۶۵۵ مورد مشکوک آزمایش به‌عمل آمده است که ۴۶۴ مورد آنها به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و از این تعداد نیز ۳۶۱ مورد بهبود پیدا کرده و چهار مورد نیز فوتی به ثبت رسیده است.

جانشین رییس ستاد مقابله با بحران فرمانداری سنندج نیز بیشترین مبتلایان به کرونا در این شهر را افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله و اغلب مرد اعلام کرده و گفته است که این نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان این رده سنی کمتر است.

منصور مولانایی اظهار داشته است: افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله و بالای ۶۰ سال نیز در رده های بعدی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در سنندج هستند و باز هم در این رده‌ها تعداد مردان بیش از زنان است.

وی با بیان اینکه افراد رده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال نیز رده چهارم بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: استفاده از ماسک در میان شهروندان بویژه جوانان نسبت به هفته‌های قبل کمتر شده و این موضوع نگران کننده است.

جانشین رییس ستاد مقابله با بحران فرمانداری سنندج افزود: روند شیوع کرونا طی روزهای گذشته در کردستان بویژه شهرستان سنندج افزایش یافته و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان مردم، به سمت مرحله هشدار پیش می‌رویم.

مولانایی بر اجباری بودن استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و ارگان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: به ادارات و دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده تا به مراجعه کنندگانی که ماسک ندارند، اجازه ورود نداده و خدمات نیز به آنها ارائه نشود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با بیان اینکه این استان ایلام بار دیگر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت، اظهار داشته است که طی ۴۸ ساعت گذشته ۷۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شدند.

 دکتر جمیل صادقی‌فر افزوده است: این بیماری در همه کشور به پیک رسیده، خیز جدید بیماری همزمان با تغییر فصل آغاز شده و سرعت انتقال بیماری نیز بالا رفته است که بدلیل تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

از گناباد هم خبر رسیده است که گفت: آمار بستری های روزانه مبتلایان کرونا در این شهرستان از۱۲ نفر طی یک ماه گذشته هم اکنون به ۲۵ نفر افزایش یافته است.

دکتر جواد صادقی نسب معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با هشدار نسبت به افزایش مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در این شهرستان گفته است: فوتی های بیماری کووید ۱۹ طی سه هفته گذشته افزایش یافته است و هم اکنون ۳۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

وی ادامه داد: نبود توجه کافی به رعایت پروتکلهای بهداشتی و پیشگیرانه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بازگشایی مدارس به تدریج تبعات منفی خود را در افزایش ابتلا به این بیماری نشان می‌دهد به طوری که آزمایش تعداد زیادی از دانش آموزان گنابادی و برخی موارد والدینشان به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و آنها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در ابتدا  قرار بود که با توجه به قرمز بودن وضعیت این شهرستان از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا مدارس در این شهرستان بازگشایی نشوند ولی به دلایلی بازگشایی انجام شد و این مساله دغدغه نسبت به موارد ابتلا  به این بیماری را افزایش داده است.

صادقی نسب با اشاره به این که طی سه ماه گذشته وضعیت گناباد از  نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا به صورت مستمر قرمز است افزود: بر این اساس  باید کلاسهای درس مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی تنها به صورت غیر حضوری تشکیل شوند.

بر اساس آخرین آمار  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تا ظهر روز سه شنبه تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

به گفته معاون وزیر بهداشت تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و خوشبختانه تاکنون ۳۶۳ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز  و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در دیگر استان‌ها

اوج گرفتن کرونا در قم یک بیمارستان دیگر را وارد مدار کرد

ثبت پانزدهمین فوتی ناشی از کرونا در کیش

۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شمال خوزستان بستری است

اقدامات درمانی برای بیماران کرونایی

ضوابط بهداشتی در کلاسهای دوره پیش‌دبستانی اصفهان رعایت می‌شود

آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در زنجان راه اندازی می‌شود

استفاده از ماسک در اشنویه حدود ۹۰ درصد کاهش یافت

تسهیلات کرونایی

بیش از ۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در قائمشهر پرداخت شد

اعتبار لرستان برای مبارزه با ویروس کرونا باید افزایش یابد

خسارت‌های کرونایی

کرونا سهم بخش خصوصی خراسان رضوی را در مهارت‌آموزی کاهش داد

کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به گردشگری داورزن وارد کرد

گزارش‌های کرونایی

سیر صعودی ابتلا به کرونا و کاهش استقبال از کلاس‌های حضوری

بام نفتی ایران از هشت سال دفاع مقدس تا نبرد کرونایی

شوخی مردم با جدیت کرونا

کرونا در کمین حمل و نقل عمومی درون شهری

کرونا ؛ حمله با سلاح بی‌خیالی قربانیان

برچسب‌ها کرونا مدارس خسارت مالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدارس خسارت مالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا مدارس خسارت مالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ماسک بیمارستان ها وزارت بهداشت دانش آموزان ویروس کرونا ساعت گذشته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

وی با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

محمدی‌زاده به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به‌زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم به‌ویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد