Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:33:40 GMT

بازار آهن از تصمیمات غیرکارشناسی رنج می برد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۹۵۲

بازار آهن از تصمیمات غیرکارشناسی رنج می برد

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه در روند تصمیم گیری برای فولاد نقش توزیع کننده کم رنگ است،گفت: متاسفانه تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی‌شود و هر روز نوسانات قیمتی در بازار روند صعودی خود را طی می‌کند. - اخبار اقتصادی -

حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: براساس قانون تولیدکننده باید به وظیفه تولید محصول خود عمل کند و توزیع کننده مسئول فروش آنها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پروسه مختل شده به نوعی خود تولیدکننده روند توزیع محصولات را در بازار انجام می دهد که همین امر نوسانات قیمتی و به هم ریختگی بازار را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه باید یک تصمیم کارشناسی برای مدیریت بازار فولاد و آهن گرفته شود، افزود: آقایان عرضه و تقاضای فولاد را در بورس کالا به دلخواه خود مدیریت می‌کنند مگر می‌شود در این شرایط امیدی به ساماندهی قیمت‌ها در بازار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید براینکه چرا در روند تصمیم گیری‌ها نقش توزیع کننده کم رنگ است، گفت: متاسفانه برخلاف تمام سیاست گذاری‌ها تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی‌شود و هر روز نوسانات قیمتی در بازار روند صعودی خود را طی می‌کند.

رستگار تصریح کرد: شاید در اوایل عرضه کل تولید محصولات فولادی به بورس کالا تا حدودی قیمتها مدیریت شود اما این موضوع مقطعی است و باید برای ساماندهی اوضاع تصمیم کارشناسی اتخاذ شود.

وی با انتقاد از اینکه توزیع کننده هیچ نماینده‌ای در روند تصمیم گیری بازار ندارد، گفت: مگر می شود با نادیده گرفتن یک بخش تصمیم مناسبی برای یک صنعت گرفت. در حال حاضر اوضاع بازار فولاد و آهن مناسب نیست و باید مسئولین فکر اساسی برای این حوزه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه فروشندگان آهن اتحادیه فروشندگان آهن بازار فولاد توزیع کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ
  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • دهن‌کجی نتانیاهو به هم‌پیمانان غربی: تصمیمات‌مان را خودمان اتخاذ می‌کنیم
  • بورس در پی جبران سریع
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند