Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:54:28 GMT

افزایش یکصد کیلومتری خطوط دوچرخه در شیراز

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۹۷۹

افزایش یکصد کیلومتری خطوط دوچرخه در شیراز

زوربخش از افزایش یکصد کیلومتری خطوط دوچرخه در شیراز خبر داد و گفت: در مناطقی که پتانسیل ایجاد دوچرخه وجود داشته بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر در حال حاضر مسیر دوچرخه داریم و پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به ۳۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجتبی زوربخش»، امروز (سه شنبه 1 مهر) در مراسم سه شنبه های بدون خودرو، گفت: دوچرخه و دوچرخه سواری در شهرهای پایدار تعریف شده و دوچرخه حافظ محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به اینکه توجه به جنبه های زیست محیطی شهر در راستای حفظ سلامت شهروندان از برنامه های طرح های دوچرخه سواری است، تاکید کرد: بر این مبنا دوچرخه سواری به منظور انجام سفرهای شهری با پیگیری اهدافی همچون حفظ نشاط و سرزندگی، حفظ منابع ملی و جلوگیری از هدر رفت سوخت های فسیلی و انرژی هایی که برای وسایل نقلیه موتوری تعریف می شود و از همه مهم تر بکارگیری یک نوع حمل و نقل عمومی مبتنی بر سلامت و نشاط تاکید بر سیستم های انسان محور است. در این خصوص سیستم های پیاده روی و دوچرخه سواری به عنوان یک سیستم حمل و نقلی برای انجام سفرهای کوتاه مسافت و میان مسافت تعریف شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ۲۲ سپتامبر به عنوان روز جهانی بدون خودرو تعریف شده است، تاکید کرد: هدف اصلی آن یادآوری به تمامی شهروندان است که یک نوع حمل و نقل غیر موتوری را می توان در کنار دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی داشته باشیم که این کمک را به ما کند تا در واقع از این پتانسیل استفاده شود.

زوربخش یادآور شد: در کلان شهر شیراز که به عنوان کاندید ملی شهر دوچرخه انتخاب شده است اقدامات شاخصی انجام شده است که یکی از آنها بهره گیری از دوچرخه های نسل چهار اشتراکی است که به عنوان یکی از سیستم هایی است که در محدوده خاورمیانه جز معدود شهرهایی هستیم که از این نسل دوچرخه استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش هایی در رده مربیگری برای توسعه سیستم دوچرخه سواری انجام می شود، افزود: احداث زیرساخت های مسیرهای تردد ایمن دوچرخه سواری در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر براساس محاسباتی که انجام می شود در مناطقی که پتانسیل ایجاد دوچرخه وجود داشته بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر در حال حاضر مسیر دوچرخه داریم و پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به ۳۰۰ کیلومتر افزایش یابد و این محدوده بنا به دلیل اینکه دوچرخه به عنوان سیستم حمل و نقلی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی سطح مناطق رینگ های دوچرخه سواری تعریف شده است و با توجه به اینکه دوچرخه های اشتراکی این قابلیت را دارند که تا عمق محلات دسترسی را برای شهروندان ایجاد کنند، تاکید کرد: یکی از نقاط قوت این دوچرخه ها عدم نیاز به تحویل دوچرخه ها در ایستگاه هاست و در توسعه تدریجی، سالانه ۲ هزار دوچرخه به این طرح اضافه می شود و ۵۰ ایستگاه جدید باید احداث خواهد شد.

زور بخش در پایان اضافه کرد: بر اساس اعلام شورای ترافیک وزارت کشور تمامی کلان شهرها موظف شدند تا سال ۱۴۰۵، سهم استفاده از دوچرخه سواری را به ۶ درصد برسانند و همه مدیران کلان شهرها موظف هستند که این سیستم حمل و نقل غیر موتوری را به عنوان یک سیستم حمل و نقل در کنار دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی در کنار دیگر سیستم ها دیده شود و سهم فعلی زیر سه درصد است و براساس مطالعات اولیه ای که قبل از ورود و اجرایی شدن این طرح انجام شد این سهمیه زیر یک درصد است.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز شیراز سیستم حمل و نقل دوچرخه سواری تعریف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،فاطمه عباسی عضو باشگاه دوچرخه سواری بیشاپور کازرون، عنوان قهرمانی مسابقات دوچرخه سواری کشوری را از آن خود کرد.
عباسی در رده سنی امید در این دوره از مسابقات توانست با کسب مدال طلا، عضو اصلی تیم ملی بزرگسالان بانوان کشور شود و در مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر اردیبهشت در مالزی برگزار می‌شود، شرکت کند.
مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، دوم اردیبهشت در پارک جنگلی چیتگر تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی