Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-22@23:41:10 GMT

ثبت‌نام وام کرونا تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۳۰۸۰

ثبت‌نام وام کرونا تمدید شد

به گزارش ایرنا، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با پرداخت تسهیلات از جمله اقدامات دولت بود که از سیزدهم خردادماه شروع شد و بر این اساس متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به سامانه کارا درخواست خود برای دریافت تسهیلات را ثبت کنند.  

با وجود ابعاد گسترده شیوع بیماری کرونا کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، دولت مهلت ثبت نام وام کرونا را تا کنون طی چند مرحله تمدید کرده است و با توجه به اینکه آخرین مهلت برای ثبت نام پایان شهریورماه بود،   «علی ربیعی» سخنگوی دولت اعلام کرد: زمان ثبت نام دوباره یک ماه دیگر (تا پایان مهرماه جاری) تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

نرخ سود تسهیلات نیز ۱۲ درصد بوده و بازپرداخت آن از مهرماه است.

وثایق لازم برای دریافت تسهیلات، سفته و چک است. برای ۱۶ میلیون تومان یک سفته یا چک لازم است یک سفته یا چک همراه با یک ضامن برای بنگاه‌هایی است که ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

وثیقه تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی یک سفته یا چک، همراه دو ضامن است و ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی علاوه بر چک و سفته باید سه ضامن معرفی کند و برای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز باید از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک باید وثیقه ارائه شود.

نکته قابل توجه اینکه سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات است، همچنین یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا، «نداشتن چک برگشتی» بود که کارگروه این شرط را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کارها تسهیل شود.

منبع: الف

کلیدواژه: میلیون تومان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!

«نگین امید» یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک سپه است که مشتریان این مجموعه می‌توانند با سپرده قرض الحسنه قرض الحسنه وام پس انداز نسبت به دریافت آن اقدام کنند. سقف وام این طرح ۳۰۰ میلیون تومان است و بدون بهره و تنها با کارمزد دو درصد به متقاضی اعطا می‌شود.

طبق دسته بندی، افرادی که تمایل به دریافت ۳۰۰ میلیون توکن وام از بانک سپه دارند، باید از اعتبار نیروی کار مورد نیاز بانک برخوردار باشند. البته ارائه ضمانت نامه رسمی برای دریافت مبلغ وام نیز ضروری است. علاوه بر این، این خط مستلزم یک سپرده متوسط ​​بین یک تا ۱۸ ماه است. افراد پس از دریافت این وام حداکثر ظرف مدت ۶۰ ماه و حداقل ۱۲ ماه امکان بازپرداخت اصل وام به همراه سود آن را دارند.

افرادی که با شرایط و نرخ سود ذکر شده وام ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند باید اقساط ماهانه معادل ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۲۸ تومان را پرداخت کنند. مجموع سود این تسهیلات ۱۵ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۸۱ تومان و مبلغ وام به اضافه سود ۳۱۵ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۸۱ تومان خواهد بود.

بانک سپه در ۳ اسفند ۱۳۰۴ فعالیت خود را آغاز کرد، این بانک با هدف ارائه خدمات بهتر مالی و بانکی به مشتریان ایرانی تشکیل شد و با این هدف نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشور‌ها نیز شعبه دارد. کشور‌هایی مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه و همچنین انگلستان.. از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه می‌توان به افتتاح انواع حساب‌های سپرده، انتقال ارز، گشایش اعتبار اسنادی و … اشاره کرد.

دریافت وام بدون بهره با کارمزد ۴% + جزئیات

وام طرح باران از نوع قرض الحسنه بوده و فقط چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.

بانک دی یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که در راستای رفاه حال مشتریان خود، طرح تسهیلاتی را با نام «باران» تهیه کرده است. حداکثر سقف این وام برای اشخاص حقیقی ۳۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۷۵۰ میلیون تومان است.

وام طرح باران از نوع قرض الحسنه بوده و فقط چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی دریافت این خط به عنوان ضمانت نامه رسمی اعلام شده است و جدا از این باید سپرده وام نیز افتتاح شود. حداقل میانگین سپرده این مجموعه ۱۰ میلیون تومان است. مشمولان این خط حداکثر ظرف مدت ۶۰ ماه و حداقل شش ماه می‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند. افرادی که تمایلی به دریافت این تسهیلات ندارند می‌توانند امتیاز خود را به بستگان درجه یک خود منتقل کنند. همچنین شرکت‌ها و اشخاص حقوقی می‌توانند با ارائه معرفی نامه نسبت به واگذاری امتیاز این تسهیلات اقدام نمایند.

پس از دریافت این وام ۳۰۰ میلیونی با شرایط مذکور، مردم باید ماهانه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان پرداخت کنند. سود کل این تسهیلات ۳۶ میلیون تومان و مبلغ وام و سود آن ۳۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بانک دی بر اساس قانون تاسیس بانک‌های غیردولتی مصوب ۳۱ فروردین ۱۳۷۹ تشکیل شد و انواع خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می‌کرد. هدف از تأسیس این بانک تسهیل و فراهم آوردن امکان مشارکت گسترده و همه جانبه ملی و مردمی در کلیه فعالیت‌های سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادی و مالی به ویژه در حوزه‌های پولی، مالی و بانکی بوده است.

از خدمات این بانک می‌توان به تسهیلات ارزی، سپرده و خدمات ارزی، تسهیلات ریالی و خدمات و سپرده ریالی اشاره کرد.

وام فوری ۵۰ میلیونی بدون وثیقه ویژه این افراد

کارت اعتباری ویژه فرهنگیان (توانا کارت) یک اپلیکیشن موبایلی است که توسط فرهنگیان و معلمان سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است و از طریق آن می‌توانند کالا یا خدمات مورد نیاز خود را به صورت اعتباری و اقساطی تهیه کنند.

هدف از ایجاد این سامانه افزایش قدرت خرید و استفاده از خدمات اجتماعی فرهنگیان و معلمان سراسر کشور با رویکرد عدالت محور است. از طریق اپلیکیشن می‌توان خرید و پرداخت را با کارت اعتباری انجام داد و مبلغ آن پرداخت خواهد شد. به عنوان کسر از حقوق در ماه‌های بعد.

پس از ثبت درخواست فرهنگیان و معلمان در ویترین my.medu.ir واحد آموزشی، امکان خرید اقساطی کالا و خدمات بدون نیاز به کسر نامه یا چک بانکی یا ضمانت نامه بانکی در فروشگاه‌های پیمانکاری وجود دارد. مهمانی طرح تووانا.

از مزیت‌های کارت اعتباری توانا می‌توان به امکان خرید اعتباری کالا و خدمات با اقساط بلندمدت بدون نیاز به انسداد پول در بانک و پرداخت آن از محل حقوق و مزایای ماهانه اشاره کرد.

همچنین تخصیص اختصاصی و یکپارچه کانتینر‌ها یا طرح‌های توزیع مناسب کالا و خدمات (کانتینر‌های پوشاک، کانتینر‌های مسافرتی و …) در قالب یک سیستم توانمند قابل تحقق است. امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی تارا، تاپ، میهن نیز از دیگر مزیت‌های این سامانه برای جامعه مخاطبان فرهنگی است.

اگرچه ثبت نام فرهنگیان کارت توانا تشریفات خاصی ندارد و نیاز به شرایط سخت و یا ضمانت‌های زیادی مانند دریافت وام بانکی ندارد، اما همچنان نکات مهمی در مورد شرایط خرید اعتبار برای معلمان وجود دارد. معلمان و مربیان شاغل در اداره آموزش و پرورش پس از مطالعه دقیق این شرایط نسبت به ثبت نام توانا کارت برای فرهنگیان اقدام کنند. در ادامه این قسمت برخی از شرایط صدور کارت اعتباری برای معلمان ارائه شده است.

سابقه برگشت چک یا بدهی به بانک را نداشته باشید.

محدودیت کارت اعتباری که برای هر نفر از هر بانک معتبر کشور تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است را رعایت کنید.

حق الزحمه تسهیلات دریافتی نباید بیش از یک سوم حقوق دریافتی شخص باشد.

داشتن حساب بانکی فعال در بانک عامل با موجودی حداقل ۵۰۰۰۰۰ ریال برای کارمزد صدور کارت.

برخی بانک‌ها علاوه بر شرایط ذکر شده، نسخه پرینت آخرین فیش حقوق و دستمزد را نیز برای تکمیل پرونده دریافت می‌کنند که معلمان می‌توانند با ورود به سامانه حقوق و دستمزد معلمان دریافت کنند.

منبع: اقتصاد صد

tags # وام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • اوسمار در انتظار دریافت پیشنهاد مالی باشگاه پرسپولیس