Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر با تأکید بر این که الگوی دفاع مقدس برای امروز دفاع از سلامت مردم است، گفت: همانطور که آن روز خبرنگاران و اصحاب رسانه با پشتیبانی خبری خود توانستند مایه دلگرمی رزمندگان باشند، امروز هم باید موجب تزریق امید به کادر درمان باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید هاشم صدر» در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسؤولان واحد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 1مهر) در سالن امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به هفت ماه تلاش گسترده برای مهار کرونا ویروس خاطرنشان ساخت: جا دارد که از اصحاب رسانه در این زمینه تقدیر و تشکر داشته باشیم که انصافا همکاری خیلی خوبی با ما داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ما در این نشست نمی خواهیم صرفا حرفمان را به گوش مدیران برسانیم بلکه تلاش می کنیم با تعاملات بهتری که خواهیم داشت از این گردنه سخت عبور کنیم به ویژه این که فصل سرما را در پیش داریم و کرونا تهدیدات خود را جدی تر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گسترده تر در ارتباط با شیوع کرونا خاطرنشان ساخت: باید با کارهای جدید رسانه ای به گونه ای تلاش کنیم تا حرفمان در جان ها اثر بگذارد و قابل پذیرش باشد تا باور کنند در چه شرایط سخت و نابهنجاری قرار داریم.

 

صدر با تأکید بر ضرورت آموزش درست مسائل بهداشتی به ویژه برای کودکان از سوی رسانه ها خاطرنشان کرد: ما دست یاری به سوی اصحاب رسانه دراز می کنیم تا به هر صورتی که می‌توانند کمک کنند تا بتوانیم این ویروس را شکست داده و به زندگی های عادی خود برگردیم.

 

وی بیان داشت: الان در هفته دفاع مقدس هستیم دقیقا 40 سال پیش در چنین ایامی مبارزه و دفاع نظامی با یک دشمن مهاجم شروع شد که علاوه بر افرادی که در خط مقدم بودند، خیلی از افراد نیز همچون خبرنگاران و عکاسان وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح را برعهده داشتند، امروز نیز دقیقا همین مسأله در دفاع ما برابر کرونا معنا پیدا کرده است.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این که کادر درمان خسته ما نیازمند به حمایت ودیده شدن هستند، گفت: همانطور که می دانید هر روز حداقل یک نفر از اعضای کادر درمانی ما به ویروس کرونا مبتلا می‌شود و این کار را برای آینده سخت تر می‌کند.

 

وی در پایان یادآور شد: هرچند به لطف خدا تا به امروز شهید راه سلامت نداشته ایم ولی کادر درمانی ما به دلیل شیوع دوباره کرونا خسته شده اند و نیازمند تزریق امید و دلگرمی از سوی مردم هستند که این وظیفه اصحاب رسانه است تا در این زمینه نیز به ما کمک کرده و باری از دوش ما بردارند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم هفته دفاع مقدس دفاع مقدس اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز